ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ایلان ماسک در چند روز نزدیک به ۷ میلیارد دلار از سهامش در تسلا را فروخته است

ایلان ماسک هفته پیش با برگزاری یک نظرسنجی توییتری از قصدش برای فروش ۱۰ درصد از سهامش در تسلا خبر داد. پس از مشخص شدن نتیجه این نظرسنجی، ماسک شروع به فروش سهامش کرد. روز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک هفته پیش با برگزاری یک نظرسنجی توییتری از قصدش برای فروش ۱۰ درصد از سهامش در تسلا خبر داد. پس از مشخص شدن نتیجه این نظرسنجی، ماسک شروع به فروش سهامش کرد. روز پنجشنبه مشخص شد که مدیرعامل تسلا ۱.۱ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخته و حالا مشخص شده در این مدت، ماسک ۶.۹ میلیارد دلار سهام را واگذار کرده است.

ثروتمندترین فرد دنیا تنها در روز جمعه ۱.۲ میلیون سهام را با ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار فروخت که طبق اسناد سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، جدیدترین دور فروش سهام ماسک محسوب می‌شود.

ایلان ماسک در چند روز پیش ۶.۳۶ میلیون سهام فروخته که نزدیک به ۳۷ درصد از ۱۷ میلیون سهم مدنظرش به حساب می‌آید. حالا ماسک برای پایبندی به حرفش، باید ۱۰ میلیون سهم دیگر را بفروشد. ماسک ۱۷۰ میلیون سهم تسلا را در اختیار داشت.

پس از اعلام نتیجه نظرسنجی توییتری ماسک، ارزش سهام تسلا کاهش چشمگیری پیدا کرد و در روز جمعه ارزش آن با کاهش ۲.۸ درصدی، به ۱۰۳۳ دلار رسید. با وجود چنین کاهشی، ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۱ رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

ایلان ماسک تسلا

فروش سهام ماسک بیشترین میزان از زمان تاسیس تسلا در سال ۲۰۰۳ محسوب می‌شود، البته این موضوع درباره عرضه اولیه سهام صادق نیست.

ماسک زمانی سهامش را می‌فروشد که قیمت آن رشد چشمگیری را تجربه کرده و بسیاری از کارشناسان و البته سهامداران بخاطر چنین موضوعی از مدیرعامل این کمپانی انتقاد می‌کنند.

ارزش سهام تسلا در مدت یک هفته کاهش ۱۵.۴ درصدی را تجربه کرد و ارزش بازارش هم ۱۸۷ میلیارد دلار کم شد که بیش از مجموع ارزش بازار فورد و جنرال موتورز به حساب می‌آید. با وجود چنین کاهش ارزشی، تسلا همچنان باارزش‌ترین خودروساز دنیا محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه ماسک می‌خواهد به‌زودی بخش بزرگتری از سهامش را عرضه کند، باید منتظر کاهش قیمت بیشتر قیمت سهام تسلا و همچنین کمتر شدن ارزش بازار آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی