ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی «مناظر طبیعی» مشخص شدند

برندگان مسابقه عکاسی «مناظر طبیعی» که برای اولین بار برگزار شده، اعلام شدند. هدف اصلی این مسابقه، ترویج و نمایش «واقع‌گرایی» و «اصالت» در عکاسی از مناظر است. مسابقه عکاسی جدید که توسط برخی عکاسان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

برندگان مسابقه عکاسی «مناظر طبیعی» که برای اولین بار برگزار شده، اعلام شدند. هدف اصلی این مسابقه، ترویج و نمایش «واقع‌گرایی» و «اصالت» در عکاسی از مناظر است.

مسابقه عکاسی جدید که توسط برخی عکاسان شناخته شده مانند «مت پین» و «الکس نیل» تاسیس شده، قصد دارد ویژگی‌های جدیدی برای صنعت اشباع شده مسابقات عکاسی ارائه کند. به همین منظور بنیانگذاران مجموعه‌ای از قوانین را تنظیم کردند تا شرکت‌کنندگان را از شیوه‌های رایج عکاسی امروزه دور کنند. در واقع آن‌ها اعتقاد دارند که در بسیاری از تصاویر به ثبت رسیده، خطوط بین طراحی و واقعیت محو شده و اصالت بسیاری از کارها نشان داده نمی‌شود.

عنوان برنده این مسابقات به عکاسی اعطا شد که بهترین مجموعه از شش عکس را ارسال کرده بود و از نظر داوران، محتوا، تکنیک و رویکردهای متنوعی را به نمایش می‌گذارند. جوایز مقام اول شامل جایزه نقدی ۵۰۰۰ دلاری، دوربین کانن EOS R5 و کیت استارتر Shimoda Designs Action X می‌شود و برندگان سایر بخش‌ها نیز جوایز نقدی و غیرنقدی دیگری دریافت خواهند کرد.

اریک بنت، عکاس منظره و طبیعت آمریکایی به دلیل انتخاب این شش تصویر به عنوان برنده کلی مسابقات دست پیدا کرد. او می‌گوید: «به عنوان یک عکاس که تلاش می‌کند ارزش طبیعت را به مردم نشان دهد، همیشه از دیدن و خلق عکس‌های دقیق‌تر و شخصی‌تر که طبیعت را به شیوه‌های واقع گرایانه‌ای نشان می‌دهد، لذت برده‌ام.»

مسابقه عکاسی
تصویر برنده بخش «مناظر شبانه» که توسط پل همت، عکاس سوئیسی گرفته شده و کوه ماترهورن در آلپ (مرز سوئیس و ایتالیا) را هنگام برخورد صاعقه نشان می‌دهد.

در اولین دوره از این مسابقات عکاسی، چهار دسته متمایز وجود داشت که شامل چشم انداز با شکوه، منظره شبانه، تصاویر هوایی، صمیمیت و انتزاع می‌شود. همچنین یک بخش دیگر تحت عنوان پروژه نیز وجود دارد که عکاسان می‌توانند ۶ تا ۱۰ تصویر مرتبط با یکدیگر را ارسال کنند. سایر تصاویر این مسابقه را در گالری زیر می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی محمد گودینی
    علی محمد گودینی | ۲۵ آبان ۱۴۰۰

    درود دفعه. بعدی مسابقه در چه تاریخی میباشد این بسیار عالیه ایا عکاسی باگوشی موبایل قابل قبول میباشد. جهت مسابقه

مطالب پیشنهادی