ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استعفا
کسب و کار

۶ موقعیتی که نشان می‌دهد زمان استعفا از کارتان فرا رسیده است

بسیاری از ما به دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی هستیم. در حقیقت یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت‌های استخدامی نشان می‌دهد که ۸۰ درصد مردم به دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی هستند، اما ترک موقعیت شغلی کنونی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

بسیاری از ما به دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی هستیم. در حقیقت یک نظرسنجی انجام شده توسط شرکت‌های استخدامی نشان می‌دهد که ۸۰ درصد مردم به دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی هستند، اما ترک موقعیت شغلی کنونی و رفتن به شرکت جدید کاری چالش‌برانگیز است. با این حال شاید بهترین کار، استعفا از محل کار کنونی‌تان باشد، اما در چه صورتی متوجه خواهیم شد که زمان استعفا فرا رسیده است؟

به عقیده «جیل گوگینو پانته»، مدیر مرکز خدمات شغلی دانشگاه دلاور «ترک کار و پیدا کردن شغل جدید می‌تواند وحشتناک باشد.» همه تغییر را دوست ندارند و برای ترک کار خود به دلایلی مانند امتیازات شغل جدید، سلامت شخصی یا مزایای شغلی نیاز دارند. در ادامه این مطلب شش نشانه را عنوان خواهیم کرد که نشان می‌دهد زمان استعفا فرا رسیده است.

۱. بی‌انگیزگی برای کار

استعفا

هرچند کاملا طبیعی است که انسان‌ها دوره‌هایی را پشت بگذارند که احساس ناراحتی یا بی‌حوصلگی نسبت به شغل خود داشته باشند، اما چنین امری نباید به یک نگرش روزانه تبدیل شود.

«هالی کپلن»، مشاور شغلی عنوان می‌کند: «اگر از نظر ذهنی درگیر شغل روزانه خود نشده باشید، برای ایجاد تغییر زیاد منتظر نمانید.» او در ادامه اضافه می‌کند حفظ شغلی که به عقیده خودتان کاملا یکنواخت و خسته‌کننده است، باعث آسیب زدن به شما می‌شود. زمانی که احساس کردید این کسالت یا رکود پابرجا مانده، بهتر است به فکر شغل جدیدی باشید.

۲. روابط سمی در محیط کار

استعفا

تقریبا یک سوم از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی عنوان کردند که به دلیل داشتن یک مدیر یا رئیس بد، قصد دارند شغل خود را تغییر دهند. گوگینو پانته عقیده دارد سنجش سلامت روابط کاری شما با رئیس، همکاران و افراد بخش‌های دیگر، از بزرگ‌ترین شاخص‌هایی محسوب می‌شود که نشان‌دهنده زمان استعفا و جستجوی شغل جدید است.

اگر اکثر روابط شما در محیط کار خطرناک، ناکارآمد و حتی تهدیدکننده‌اند، وقت آن رسیده که شغل خود را تغییر دهید.

۳. کاهش علاقه به کار

استعفا

اگر دیگر برای یادگیری مهارت‌های جدید یا حتی اشتراک‌گذاری کارهای خود با دیگران علاقه‌ای ندارید، وقت آن رسیده که شغل فعلی خود را تغییر دهید، زیرا این امر حداقل دو نتیجه منفی برای حرفه شما به وجود خواهد آورد.

ابتدا، شما با ادامه دادن این روند فرصت‌های شغلی آینده خود را کاهش می‌دهید و سپس در مورد انطباق با ابزارها و تکنیک‌های کاری جدید، به عنوان فردی «بی‌انگیزه» قضاوت خواهید شد.

۴. به اندازه کافی از شما تقدیر نمی‌شود

استعفا

«سوزان کوچمارسکی»، یکی از بنیانگذاران شرکت مشاوره «نوآوری کوچمارسکی» عقیده دارد رئیس‌هایی که از کارمندان خود، تعریف‌های نسبتا ساده‌ای می‌کنند، باعث به وجود آمدن فرهنگی می‌شوند که رشد در آن می‌تواند دشوار باشد.

در واقع استفاده از تعریف‌های عمومی، اعتماد به نفس کافی را برای کارمندان ایجاد نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال رشد عزت نفس و انگیزه خود برای شکوفا شدن هستید، بهتر است از این شرایط دوری کنید.

۵. استعفای مداوم همکاران

استعفا

وجود یک رئیس خوب، تعادل بین کار و زندگی و البته ثبات به افراد کمک می‌کند تا با حرفه خود ارتباط نزدیکی داشته باشند، اما عدم وجود هر یک از این اجزا باعث کاهش علاقه نسبت به کار می‌شود

اگر همکاران شما به صورت مداوم در حال استعفا هستند و افراد جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند، متوجه باشید که احتمالا مشکلات سیستمی وجود دارد. در همین راستا بهتر است شما نیز فرصت‌های شغلی دیگر را بررسی کنید.

۶. کاهش اهمیت نقش شما در شرکت

استعفا

اگر احساس می‌کنید همه چیز در حال تغییر است و گروه یا عملکرد شما به حاشیه رفته، زمان تغییر شغل رسیده است.

هرچند در این شرایط ممکن است بتوانید کار خود را حفظ کنید، اما مدیران ارشد توجه چندان زیادی به شما نخواهند داشت. اگر شما نیز چندان در شرکت خود دیده نمی‌شوید، در ابتدا برای نشان دادن مهارت‌های خود تلاش کنید، اگر شرایط تغییری نکرد، به شرکت دیگری بروید که از مهارت‌‌های شما قدردانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی