ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن ترکان؛ روش جدید ترک سیگار

اپلیکیشن‌ها در دنیای امروز نقش‌های فراوانی را ایفا می‌کنند و هر روز به کاربران کمک می‌کنند تا کارهای بانکی را انجام دهند، خرید کنند و حتی آب کافی بنوشند. بنابراین عجیب نیست که در لیست ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن‌ها در دنیای امروز نقش‌های فراوانی را ایفا می‌کنند و هر روز به کاربران کمک می‌کنند تا کارهای بانکی را انجام دهند، خرید کنند و حتی آب کافی بنوشند. بنابراین عجیب نیست که در لیست متنوع اپ‌ها، عنوانی مانند اپلیکیشن ترکان را ببینیم که به افراد کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنند.

هرساله افراد زیادی تلاش می‌کنند تا سیگار را ترک کنند اما ترک وابستگی به نیکوتین هم مانند سایر اعتیادها ساده نیست و نیاز به انگیزه و پشتکاری قوی دارد. ایده اصلی اپلیکیشن ترکان هم از همین مسئله ریشه می‌گیرد و در حقیقت این اپ همراهی برای کاربران است تا اعتیاد به سیگار را کنار بگذارند.

در بدو ورود به این اپلیکیشن دو امکان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که یکی ساخت حساب کاربری و دیگری ورود به عنوان مهمان است. متاسفانه کاربر مهمان هیچ دسترسی به خصوصی ندارد و فقط می‌تواند ظاهر اپلیکیشن را بررسی کند زیرا برای دسترسی به اکثر امکانات برنامه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

یک تایمر در صفحه اصلی اپلیکیشن ترکان وجود دارد که از اولین ورود شما به برنامه شروع به کار می‌کند تا مدت زمان ترک را به صورت دقیق ثبت کرده و نمایش دهد. یک روزشمار هم در همان صفحه اصلی وجود دارد که با ۲۱ روز شروع به کار می‌کند زیرا افراد در ۲۱ روز اول ترک نیکوتین بیشتر وسوسه می‌شوند و گذراندن این مدت، اولین قدم است.

کاربران در این مدت می‌توانند از بخش دیگر اپ که پاتوق نام دارد کمک بگیرند. این بخش از اپلیکیشن کاربران را که همگی با هدف مشترک ترک سیگار در اپ حضور دارند، به هم متصل می‌کند تا درباره تجربیات، نگرانی‌ها و سختی‌هایی که پیش رو دارند با هم صحبت کنند.

هرچه تعداد روزهای بیشتری از شروع ترک بگذرد، امتیازهای بیشتری به دست می‌آورید و به تناسب تعداد امتیازات، مدالی دریافت می‌کنید که نام یک قله را دارد. آخرین مدال به نام کوه دماوند است و هرگاه به سقف امتیازات که هفتاد هزارتا است برسید، صاحب آن خواهید بود.

علاوه بر این امکانات، برای حفظ انگیزه کاربران امکانات دیگری هم درنظر گرفته شده. بر اساس مدت زمان ترک و اطلاعاتی که کاربر وارد می‌کند، تعداد نخ‌های کشیده و میزان پول پس‌انداز شده محاسبه می‌شود. همچنین وضعیت سلامت مثل ضربان قلب، پوست و... هم با درصد به تصویر کشیده می‌شود.

با تمام این حرف‌ها، وسوسه به سراغ افراد می‌رود و برای مقابله با آن هم باید فکری کرد. اپلیکیشن ترکان ابزارهای مختلفی از جمله پادکست، ورزش، مدیتیشن و... را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با وسوسه‌های خود مقابله کنند. همچنین کاربران می‌توانند با ثبت موقعیت‌هایی که وسوسه می‌شوند، لیستی از این موقعیت‌ها تهیه کرده و از آن ها دوری کنند .

هر چند که این اپلیکیشن هنوز می تواند امکانات بیشتری اضافه کند و توضیحات علمی بیشتری را به کاربران ارائه دهد اما در کل می‌توان گفت که اپلیکیشن ترکان امکانات خوبی برای کاربران مهیا کرده و با توجه به رایگان بودن امکاناتش ارزش امتحان کردن را دارد.

ترکان

ترکان

سازنده: گروه ترکان قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: undefined حجم: 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی