ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت OWC از سریع‌ترین و پرظرفیت‌ترین حافظه SSD PCIe دنیا رونمایی کرد

در سال‌های اخیر ظرفیت و سرعت حافظه‌های SSD افزایش پیدا کرده، اما حالا شرکت «Other World Computing» که به اختصار OWC نامیده می‌شود، سریع‌ترین و پرظرفیت‌ترین حافظه SSD PCIe جهان را معرفی کرده که حداکثر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

در سال‌های اخیر ظرفیت و سرعت حافظه‌های SSD افزایش پیدا کرده، اما حالا شرکت «Other World Computing» که به اختصار OWC نامیده می‌شود، سریع‌ترین و پرظرفیت‌ترین حافظه SSD PCIe جهان را معرفی کرده که حداکثر سرعتی برابر ۲۶ هزار مگابایت بر ثانیه دارد و در بالاترین نسخه با ۶۴ ترابایت ظرفیت، ۱۳ هزار دلار قیمت دارد.

این حافظه که OWC Accelsior 8M2 نام دارد، از پهنای باند کامل PCIe 4.0 استفاده می‌کند تا مجموع سرعت ۲۶ هزار مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد. البته همانطور که می‌توان حدس زد با اولین حافظه SSD PCIe 4.0 دنیا روبه‌رو نیستم، با این حال سرعت محصول OWC بسیار با آن‌ها متفاوت است. برای مثال کینگستون KC3000 یا سیگیت FireCuda 530 سرعتی نزدیک به ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه دارند.

حافظه SSD PCIe

OWC‌ از عملکرد بالای این حافظه SSD برای ویرایش ویدیو خبر داده. شما می‌توانید ۱۶ استریم 8K ProRes444 یا ۸ استریم 12K را درون Final Cut Pro X اجرا کنید.

به گفته این کمپانی، تمام ۸ حافظه NVMe M.2 SSD موجود در Accelsior 8M2 می‌توانند بطور کامل از مسیرهای PCIe استفاده کنند. برای اینکه OWC از عملکرد این حافظه در بالاترین سرعت مطمئن شود، برای آن از یک سیستم خنک‌کننده به همراه محافظ حرارتی آلومینیومی استفاده کرده است.

حافظه SSD PCIe

مسلما با چنین مشخصاتی، باید منتظر قیمت بالایی هم باشیم. قاب این حافظه که امکان افزودن درایوها را برای کاربران فراهم می‌کند، ۷۹۹ دلار قیمت دارد. اگر به دنبال تهیه نسخه ۲ ترابایتی‌اش باشید، باید ۱۲۹۹ دلار هزینه بپردازید. برای نسخه ۴، ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ ترابایتی این قیمت به ترتیب برابر ۱۶۹۹، ۲۴۷۹، ۷۹۹۹ و ۱۲,۹۹۹ دلار است. همانطور که می‌بینید با قیمت فوق‌العاده بالایی روبه‌رو هستیم، با این حال این محصول برای کاربران عادی نیست.

حافظه OWC Accelsior 8M2 با سیستم عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس سازگار است و از توانایی‌های پیشرفته RAID بهره می‌برد. این حافظه همچنین شامل نرم افزار SoftRAID XT ابزار RAID می‌شود. OWC برای خریداران یکسال بکاپ ابری و همچنین آنتی ویروس را درنظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ آبان ۱۴۰۰

    عالیه، فقط مشکل اینه که تمام سیستم های دور و بر ما هنوز pci 3 هستش

مطالب پیشنهادی