ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی بهترین بازی‌ها برای سلامت روان

سلامت روان دقیقا به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد و در تجربه‌ی هر فرد از زندگی تاثیرگذار است، به همین دلیل تمام افراد باید برای رسیدگی به آرامش روانی خود هم وقت اختصاص دهند. راه‌های ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

سلامت روان دقیقا به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد و در تجربه‌ی هر فرد از زندگی تاثیرگذار است، به همین دلیل تمام افراد باید برای رسیدگی به آرامش روانی خود هم وقت اختصاص دهند. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند اما احتمالا استفاده از بازی‌ها آخرین راهی است که افراد به آن فکر می‌کنند.

بله، کاملا درست خواندید! بازی‌ها فقط برای سرگرم کردن شما و ایجاد هیجان ساخته نمی‌شوند. بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به کاربران برای افزایش آرامش درونی و همچنین ارتقای وضعیت سلامت روان کمک کنند. در ادامه‌ی مطلب به سراغ لیستی خواهیم رفت که تعدادی از این بازی‌ها را معرفی می‌کند.

My Oasis

  • بازی آفلاین است

بازی My Oasis یکی از عناوینی است که می‌توان در یک کلمه آن را آرامش بخش توصیف کرد. در طی این بازی باید یک جزیره‌ برای خود بسازید که خیلی هم بزرگ نیست و قرار نیست در نهایت به یک امپراطوری تبدیل شود بلکه قرار است روی رشد و نمو موجودات حاضر در آن کار کنید.

شما می‌توانید جزیره‌ی خود را با درختان، گل‌ها و حیوانات پر کنید و بعد به تماشای رشد و نمو آن‌ها بنشینید. چیزی که فضای بازی را به محیطی آرام‌بخش تبدیل می‌کند، موسیقی آرامی است که در پس زمینه نواخته می‌شود. در کل اگر طرفدار گیم‌پلی‌های آهسته هستید، این بازی برای شما مناسب است.

My Oasis

My Oasis

سازنده: Buff Studio Co.Ltd. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 297.3/ 99 مگابایت زبان:

Windosill

  • بازی آفلاین است

ازی Windosill به تنهایی جهان کامل است که از ترکیب ده سرزمین پر رمز و راز تشکیل شده. هر یک از این سرزمین‌ها مثل پازلی بزرگ هستند که باید از راز سر به مهرش سر در بیاورید. برای کشف راز این سرزمین‌ها باید با روایت هر سرزمین همراه شوید تا سرنخ‌ها را کنار هم چیده و تصمیم بگیرید.

حل کردن پازل‌ها و کلنجار رفتن با راه‌حل‌های مختلف با هیجان همراه است اما این درباره بازی Windosill صدق نمی‌کند زیرا هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و خبری از مجدودیت زمانی هم نیست، بنابراین فقط باید در این سرزمین‌ها بچرخید، ماجراجویی کنید و از این تجربه لذت ببرید.

Windosill

Windosill

سازنده: Vectorpark, Inc قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 101.8 مگابایت زبان:

Rakko Ukabe

  • بازی آفلاین است

اگر از اقیانوس آرامش می‌گیرید و به نظرتان سمورهای دریایی موجودات جالبی هستند، حتما نگاهی به بازی Rakko Ukabe داشته باشید. بازیکنان در این بازی می‌توانند جزیره‌ی خود را داشته باشند و آن را به خانه‌ی این حیوانات تبدیل کنند. البته انجام این کار مراحل جذابی دارد که شما را سرگرم می‌کنند.

برای انجام این کار، انتخاب‌های زیادی در دست دارید؛ می‌توانید برای سمور‌ها غذا بریزید، اسباب‌بازی‌ها را در معرض دید آن‌ها بگذارید و کارهایی از این دست انجام بدهید تا به شما اعتماد کنند و به جزیره‌تان بیایند. گیم‌پلی این بازی هم نسبتا آهسته پیش می‌رود اما سرگرم‌کننده است.

Rakko Ukabe

Rakko Ukabe

سازنده: EMERALD LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ios حجم: 247.1/ 93 مگابایت زبان:

Viridi

  • بازی آفلاین است

نگهداری از گل و گیاه و داشتن چند گلدان کوچک بدون شک در افزایش آرامش افردا موثر است اما همه محیط، وقت و توانایی انجام این کار را ندارند. بازی Viridi به کمک بازیکنان می‌آید تا در تلفن هوشمند خود یک گیاه پرورش دهند که اگر فراموش هم بشود، نمی‌میرد.

می‌توانید خودتان نوع گل را انتخاب کنید و هر از چند گاهی گلدان و تزئینات آن را هم تغییر دهید. رشد دادن گیاه زمان‌بر است و تنوع گلدان‌ها و تزئینات هم زیاد است بنابراین دور از انتظار نیست اگر به خودتان بیایید و ببینید که به این بازی معتاد شده‌اید و زمان زیادی را در آن صرف می‌کنید.

Viridi

Viridi

سازنده: Ice Water Games / Badru‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 136.9/ 84 مگابایت زبان:

Fishing and Life‏

  • بازی آفلاین است

بازی Fishing and Life‏ آخرین عنوان لیست و یک بازی شبیه ساز ماهیگیری است که در آن بازیکنان با یک قایق و خانه‌ای در جزیره یخی کار خود را آغاز می‌کنند. یه تناسب ماهی‌های بیشتری که شکار می‌کنید، دنیای اطرافتان هم بزرگتر می‌شود و گونه‌های بیشتری به تور شما می‌افتند.

گیم‌پلی این بازی جزئیات جذابی دارد و دست شما را در انتخاب طعمه، خرید و فروش ماهی‌ها و ماجراجویی در دریا باز می‌گذارد. موسیقی پس زمینه آرامش بخش است و بازیکنان می‌توانند تجربه‌ای بدون استرس را پشت سر بگذارند.

Fishing and Life‏

Fishing and Life‏

سازنده: Nexelon inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ios حجم: 444/ 84 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pars
    pars | ۲۶ آبان ۱۴۰۰

    جالب بودن

مطالب پیشنهادی