ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک با تراشه Kompanio 1200 بازار کروم‌بوک‌ها را هدف قرار می‌دهد

مدیاتک در دومین روز از رویداد Executive Summit یک بار دیگر به چیپست Kompanio 1200 اشاره کرد. این چیپست محصولی پرقدرت برای کروم‌بوک‌های رده بالا خواهد بود ولی هنوز برای عرضه آماده نشده است. چیپست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

مدیاتک در دومین روز از رویداد Executive Summit یک بار دیگر به چیپست Kompanio 1200 اشاره کرد. این چیپست محصولی پرقدرت برای کروم‌بوک‌های رده بالا خواهد بود ولی هنوز برای عرضه آماده نشده است.

چیپست Kompanio 1200 اولین بار یک سال پیش تحت عنوان MT8195 معرفی شد و اگرچه خیلی‌ها انتظار داشتند که این تراشه را تا حالا در بازار ببینند، ولی چنین اتفاقی نیفتاد. اکنون پیش‌بینی می‌شود که Kompanio 1200 در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید. این تراشه با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته می‌شود و هسته Cortex-A78 خواهد داشت.

اکثر کروم‌بوک‌های مبتنی بر آرم از چیپست‌های ضعیف‌تر استفاده می‌کنند و کاربران آن‌ها را دوست ندارند، به همین خاطر بازار کروم‌بوک‌های پرقدرت به دست اینتل قبضه شده است. ولی حالا مدیاتک اعلام کرده که محصول خود را برای کروم‌بوک‌های پریمیوم درنظر گرفته، یعنی دستگاه‌هایی که قیمت آن‌ها از ۴۰۰ دلار آغاز می‌شود.

تراشه Kompanio 1200 با اینتل Core i3 رقابت خواهد کرد اما برتری‌هایی را به ارمغان می‌آورد که از دسترس پردازنده‌های اینتل خارج است. این تراشه به لطف بهره‌گیری از معماری آرم می‌تواند عمر باتری بالاتر و فرم فکتورهای ظریف‌تری را به وجود آورد.

مدیاتک همچنین در رویداد خود به پردازنده دیگری اشاره کرد که احتمالا به رقابت با اینتل Core i7 خواهد رفت. با توجه به شیوه نام‌گذاری محصولات مدیاتک، این چیپست به احتمال زیاد Kompanio 2000 نام می‌گیرد اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی از سوی این کمپانی تایید نشده است. ظاهرا استراتژی مدیاتک این است که آرام آرام به سمت بازار محصولات پرقدرت‌تر حرکت کند.

در این میان باید منتظر باشیم تا کروم‌بوک‌های مجهز به Kompanio 1200 را در سال ۲۰۲۲ در بازار ببینیم. اگر خوش شانس باشیم، شاید نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی یا CES 2022 برای اولین بار میزبان این چیپست باشد. این رویداد در ماه ژانویه برگزار می‌شود و می‌تواند محل مناسبی برای عرضه کروم‌بوک‌های جدید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی