ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رقابت فشرده شرکت‌های فضایی خصوصی: «آسترا» برای اولین بار به مدار زمین رسید

شرکت آسترا را حالا می‌توان جز شرکت‌های خصوصی فضایی دانست که توانسته با موفقیت راکتی به مدار زمین بفرستد. راکت Lunch Vehicle 0007 یا LV0007 در روز گذشته از مجتمع فضایی پسیفیک به فضا رفت ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

شرکت آسترا را حالا می‌توان جز شرکت‌های خصوصی فضایی دانست که توانسته با موفقیت راکتی به مدار زمین بفرستد. راکت Lunch Vehicle 0007 یا LV0007 در روز گذشته از مجتمع فضایی پسیفیک به فضا رفت و محموله‌ای آزمایشی را برای ارتش آمریکا به مدار رساند.

مدیرعامل شرکت آسترا، «کریس کمپ» گفت که این گروه سال‌های زیادی سخت تلاش کرده تا به جایی که امروزه در آن قرار دارد، برسد. این راکت با شماره سریال‌های ۸، ۹ و ۱۰ در حال ساخت است و کار شرکت به تازگی شروع شده است.

این استارتاپ تاکنون بارها تلاش کرده تا راکتی به فضا بفرستد و بارها شکست خورده است. آسترا اولین تلاش برای پرتاب را در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی در رقابت DARPA انجام داد. در این رقابت، توانایی راکت‌های شرکت‌های مختلف فضایی بررسی می‌شود تا راکت مناسب برای ماموریت‌های ارتش آمریکا استفاده شود. راکت آسترا در این رقابت به دلیل مشکلات فنی از زمین بلند نشد و پروژه شکست خورد.

شرکت آسترا در اواخر همان سال تلاش دیگری انجام داد، اما وجود مشکلاتی در سیستم راهبری راکت باعث شد تا لغو شود. تنها سه ماه بعد از این اتفاق، این شرکت تواست برای اولین بار با موفقیت به فضا برسد، اما به دلیل کمبود سوخت نتوانست با موفقیت در مدار قرار بگیرد.

آخرین تلاش ناموفق آسترا در ماه اوت ۲۰۲۱ میلادی بود که موتور راکت به درستی کار نکرد و راکت LV0006 روی سکوی پرتاب سر خورد و تنها ۵۰ کیلومتر از سطح زمین بلند شد. اما حالا نام این شرکت در کنار اسپیس ایکس، ویرجین اربیت و راکت لب قرار می‌گیرد و جز چند شرکت خصوصی آمریکایی است که به مدار زمین رسیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی