ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شلبی GT500 Heritage Edition معرفی شد؛ ادای دین به یک مدل افسانه‌ای

فورد به تازگی از نسخه Heritage Edition ماستنگ شلبی GT500 پرده‌برداری کرده‌است. این نسخه با هدف ادای احترام به نسل اول شلبی GT500 که در سال 1967 معرفی شد، توسعه یافته و رنگ اختصاصی بدنه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

فورد به تازگی از نسخه Heritage Edition ماستنگ شلبی GT500 پرده‌برداری کرده‌است. این نسخه با هدف ادای احترام به نسل اول شلبی GT500 که در سال 1967 معرفی شد، توسعه یافته و رنگ اختصاصی بدنه اصلی‌ترین وجه تمایز آن با سایر نسخه‌هاست. مثل مدل 1967 این نسخه هم بدنه‌ای با ترکیب رنگ آبی Brittany و نوارهای سفید ویمبلدون دارد.

آنطور که فورد اعلام کرده دریافت سفارشات مشتریان برای ماستنگ شلبی GT500 2022 از 15 نوامبر شروع می‌شود. قیمت این نسخه 72,900 دلار تعیین شده که البته 1,195 دلار دیگر بابت هزینه حمل و تحویل و 2,600 دلار بخاطر مصرف سوخت بالا به آن افزوده خواهد شد. اما نسخه Heritage Edition گرانتر بوده و باید 2,140 دلار بیشتر برای آن پرداخت کرد. سفارش نوارهای رنگ‌ شده بصورت دستی هم 12,140 دلار دیگر به قیمت نهایی اضافه می‌کند.

شلبی GT500 مدل 2022 با رنگ اختصاصی کد نارنجی نیز قابل انتخاب خواهد بود. این رنگ که مخصوص مدل‌های تولیدی بخش پرفورمنس فورد است، قبلا برای ابرخودروی GT و F-150 رپتور عرضه شده و در آینده در دسترس مشتریان نسخه رپتور از برانکو هم قرار خواهد گرفت.

در کنار GT500 فورد نسخه Coastal Edition از ماستنگ 2022 را نیز معرفی کرده است. این نسخه بر مبنای ماستنگ اکوبوست پریمیوم توسعه یافته و در دو اتاق کوپه و کانورتیبل تولید می‌شود. جلوپنجره مشکی، اسپویلر عقب، چند نوار جانبی، رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی با پره‌های مشکی و شکاف‌های بغل از جمله مشخصات این نسخه هستند.

در داخل کابین دامنه تغییرات خیلی محدود است، ولی لوگوی نورپردازی شده در چارچوب درها و چند نشان موجود در قسمت‌های مختلف از جمله داشبورد و صندلی‌ها از موارد قابل ذکر به شمار می‌روند.

ناگفته نماند نسخه Coastal Edition فقط با رنگ‌های آبی Brittany، نارنجی سایبری و قرمز رپید وارد بازار خواهد شد. این نسخه 1995 دلار گران‎تر بوده و از بهار پیش رو به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی