ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا یک کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس تاسیس می‌کند

سامسونگ ظاهرا شهر «تیلور» ایالت تگزاس آمریکا را به عنوان محل ساخت کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه خود انتخاب کرده است. این شرکت در حال حاضر در «آستین» تگزاس هم کارخانه دارد و ظاهرا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سامسونگ ظاهرا شهر «تیلور» ایالت تگزاس آمریکا را به عنوان محل ساخت کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه خود انتخاب کرده است. این شرکت در حال حاضر در «آستین» تگزاس هم کارخانه دارد و ظاهرا به دلیل تخفیف‌های مالیاتی دوباره این ایالت را برگزیده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه می‌گوید سامسونگ حدود ۱۷ میلیارد دلار برای ساخت این کارخانه هزینه خواهد کرد. این مبلغ بخشی از بودجه ۲۰۵ میلیارد دلاری کره‌ای‌هاست که برای سرمایه‌گذاری در طول سه سال آینده در نظر گرفته شده است.

گزارش امروز می‌گوید بر اساس اطلاعات ثبت شده، این کارخانه که در سال ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود ۱۸۰۰ شغل ایجاد می‌کند، با این حال مشخص نیست که این تعداد شغل با احتساب کارگرانی در نظر گرفته شده که قرار است کارخانه را بسازند یا خیر. ایالت تگزاس تخفیف‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند. برای مثال، دارایی‌هایی که از کارخانه سامسونگ حاصل می‌شود در ۱۰ سال نخست تا ۹۲.۵ درصد معاف از مالیات خواهند بود.

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا دهه‌هاست که در آستین تگزاس کارخانه تولید تراشه دارد، اما این بار شهر تیلور را انتخاب کرده است. زمینی که برای احداث این کارخانه در نظر گرفته شده ظاهرا ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد و با این حساب بسیار بزرگ‌تر از کارخانه قبلی این شرکت در تگزاس خواهد بود. کارخانه آستین فعلا تنها کارخانه تراشه‌سازی سامسونگ در آمریکاست.

سخنگوی سامسونگ در خصوص این گزارش اعلام کرده که تصمیم نهایی درباره انتخاب این محل هنوز گرفته نشده است. با این حال، وال استریت ژورنال معتقد است که خبر این سرمایه‌گذاری احتمالا به‌زودی توسط فرماندار تگزاس اعلام خواهد شد.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که جهان با بحران جدی کمبود تراشه روبرو است و بسیاری از صنایع تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. سایر تراشه‌سازان از جمله TSMC هم سعی دارند ظرفیت تولید خود را در کشورهای مختلف افزایش دهند تا زنجیره تامین متنوع‌تری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی