ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

معرفی ۵ ابزار برتر آنلاین و رایگان برای تبدیل ویدیو به صوت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک ویدیو را تنها به خاطر موسیقی، گفته‌ها یا سخنرانی درون آن روی دستگاه خود ذخیره کرده باشید. در چنین مواقعی تبدیل محتوای شنیداری موجود در ویدیو ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک ویدیو را تنها به خاطر موسیقی، گفته‌ها یا سخنرانی درون آن روی دستگاه خود ذخیره کرده باشید. در چنین مواقعی تبدیل محتوای شنیداری موجود در ویدیو به صوت، می‌تواند روشی آسان و سریع برای کاهش حجم فایل‌ها و نگهداری راحت‌تر آن‌ها باشد.



اپلیکیشن‌ها، نرم افزارها و سرویس‌های بسیاری برای تبدیل فرمت‌های مختلف به یکدیگر در دسترس قرار دارند که می‌توان از آن‌ها برای تبدیل ویدیو به صوت نیز استفاده کرد. در این میان برنامه‌های اختصاصی مبدل فرمت می‌توانند امکانات و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند؛ اما سهولت استفاده از سرویس‌ها و ابزارهای آنلاین بسیار بیشتر است و اغلب نیازی به نصب هم نخواهند داشت.

Online Audio Converter

سرویس Online Audio Converter قادر به پشتیبانی از ۳۰۰ فرمت ویدیویی است و می‌تواند خروجی صوتی با فرمت‌های رایج متعدد مثل MP3 و WAV ارائه دهد. افرادی که کلکسیون حجیمی از فایل‌های موسیقی روی دستگاه خود دارند نیز می‌توانند از امکانات وب‌سایت گفته شده استفاده کنند؛ زیرا ویژگی‌هایی مانند امکان تغییر متادیتا در حین فرایند تبدیل را در خود جای داده است.

امکانات مناسب شخصی‌سازی، از دیگر مزیت‌های سرویس مذکور است که به کمک آن می‌توان مواردی مثل بیت‌ریت، فرکانس و صدای پس زمینه را ویرایش کرد. حتی می‌توان قسمت‌هایی را به صورت معکوس‌ (Reverse) در خروجی نهایی ذخیره کرد. برای سرعت بخشیدن به فرایند دانلود، کاربران می‌توانند فایل‌ها را به صورت دسته‌ای روی سایت آپلود و تبدیل کنند و در نهایت همه آن‌ها را در قالب یک فایل زیپ در اختیار داشته باشند. سازندگان این ابزار ادعا دارند که تمامی موارد آپلود شده روی سرور‌ها، پس از چند ساعت حذف می‌شوند؛ در نتیجه کاربران می‌توانند از حفظ حریم خصوصی خود اطمینان کسب کنند.

برای انتخاب فایل‌ها در Online Audio Converter می‌توانید از موارد ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه خود استفاده کنید یا آدرس اینترنتی فایل‌ها در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مثل گوگل درایو و دراپ‌باکس را وارد نمایید. در ادامه تنها کافیست تا فرمت نهایی و بیت‌ریت مقصد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هرچه میزان بیت‌ریت را بالاتر درنظر بگیرید، حجم فایل خروجی بیشتر خواهد بود. برای تغییرات جزئیات فایل هم تنها کافیست تا روی تب Advanced Settings کلیک کنید.

FreeConvert

ابزار FreeConvert به عنوان یک مبدل همه‌کاره فعالیت دارد که امکان تبدیل ویدیو به صوت را هم ارائه می‌دهد. محدوده فعالیت این سرویس تنها به فایل‌های چند رسانه‌ای محدود نمی‌شود و می‌تواند انواع مختلف کتب الکترونیک، تصاویر، واحدها و حتی مناطق زمانی مختلف را به یکدیگر تبدیل کند. کاربر قادر است تا پیش از تبدیل ویدیو، قسمت‌های دلخواه خود را حذف کند و تنها بخش‌های موردنظر را به صوت تبدیل کند. تنظیم بیت‌ریت مقصد و جلوه‌های صوتی fade in و fade out هم در اختیار علاقه‌مندان قرار دارند.

از دیگر ویژگی‌های مهم FreeConvert باید به بهینه‌سازی خروجی برای دستگاه‌های مختلف مثل آیپاد، گوشی‌های اندرویدی، آیفون و آیپد اشاره کرد. رابط کاربری وب سایت سرویس بسیار ساده و مینیمال طراحی شده است و تبلیغات کمی در آن دیده می‌شود؛ در نتیجه استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود. کاربران می‌توانند از تب Music Converter برای تبدیل ویدیو به صوت استفاده کنند. حداکثر حجم قابل پشتیبانی توسط ابزار مذکور، ۱ گیگابایت است و امکان آپلود از گوگل درایو و دراپ‌باکس هم وجود دارد. رمزگذاری ۲۵۶ بیت می‌تواند به افزایش امنیت فایل‌ها کمک کند. همچنین پس از دانلود، فایل‌ها از روی سرور حذف خواهند شد.

VidConverter

سرویس VidConverter به صورت تخصصی روی تبدیل فرمت‌های ویدیویی مختلف بدون از دست دادن کیفیت تمرکز دارد. رابط کاربری این ابزار نسبت به دو وب سایت قبلی، بسیار چشم‌نوازتر است و استفاده از امکانات آن راحت و بدون دردسر خواهد بود. همچنین سایت مبدل، برای مرورگر موبایل هم بهینه‌سازی شده است و با تمامی دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌توان از آن بهره برد.

بیش از ۲۰۰ فرمت ویدیویی مختلف در VidConverter پشتیبانی می‌شوند و امکان آپلود فایل‌ها از دستگاه یا آدرس اینترنتی وجود دارد. البته متاسفانه حداکثر حجم قابل آپلود روی سرورها، ۲۰۰ مگابایت در نظر گرفته شده است که به مراتب کمتر از سرویس‌های اشاره شده در قسمت‌های قبلی است.

Convertio

وب سایت Convertio.co نه تنها قادر به تبدیل ویدیو به صوت است، بلکه می‌تواند فرمت‌های مختلف کتاب‌های صوتی، فایل‌های CAD، ارائه‌ها و حتی فونت‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهد. این ابزار عملکرد بدون نقص و روانی در پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندوز، iOS، اندروید و لینوکس از خود نشان می‌دهد و پیش نیاز استفاده از آن، تنها بهره‌مندی از یک مرورگر است.

کاربران می‌توانند فرمت فایل صوتی خروجی خود را از میان بیش از ۶۰ فرمت مختلف انتخاب کنند. تنها عیب بزرگ Convertio، محدودیت ۱۰۰ مگابایتی برای بیشینه حجم فایل در حساب‌های کاربری رایگان است؛ در نتیجه اگر با فایل‌های حجیم سروکار دارید باید اقدام به خریداری اشتراک ویژه کنید یا از سایر ابزارهای گفته شده در این لیست بهره بگیرید.

MP4 to MP3 Converter

فرمت MP4 یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های مورد استفاده برای ذخیره فایل‌های ویدیویی است که در دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه یک مبدل MP4 به MP3 جهت تبدیل ویدیو به صوت می‌تواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران باشد.

ابزار MP4 to MP3 Converter نیز بر همین اساس توسعه یافته است و کاربران می‌توانند فایل‌های ویدیو خود را جهت تبدیل روی آن آپلود کنند یا از آدرس اینترنتی برای وارد کردن فایل بهره بگیرند؛ البته خبری از پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مثل گوگل درایو و وان‌ درایو نخواهد بود. همچنین فرمت مبداء تنها MP4 و فرمت خروجی نیز تنها MP3 خواهد بود و امکان تغییر موارد گفته شده وجود ندارد. با این حال سرعت بالا و امکان تبدیل همزمان چندین فایل موجب شده است تا سرویس مذکور در لیست بهترین ابزارهای آنلاین و رایگان تبدیل صوت به ویدیوی ما قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی