ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

به دنبال بحران اقتصادی ترکیه، فروش آنلاین محصولات اپل در این کشور متوقف شد

در پی تشدید بحران اقتصادی در کشور ترکیه، اپل فروش تقریبا همه محصولات خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت هنوز بیانیه رسمی در این باره صادر نکرده، اما گزارش‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

در پی تشدید بحران اقتصادی در کشور ترکیه، اپل فروش تقریبا همه محصولات خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت هنوز بیانیه رسمی در این باره صادر نکرده، اما گزارش‌ها از توقف فروش آنلاین محصولات اپل به خاطر بحران اقتصادی خبر می‌دهند.

با وجود این که وب‌سایت اپل ترکیه هنوز در دسترس قرار دارد و محصولات مختلف این شرکت را نشان می‌دهد، اما مشتریان نمی‌توانند این محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند. این شرایط تقریبا برای همه دستگاه‌های اپل دیده می‌شود و خرید آن‌ها برای کاربران ناممکن است.

نرخ تورم در ترکیه به حدود ۲۰ درصد رسیده و ارزش لیر دیروز ۱۵ درصد سقوط کرد. «رجب طیب اردوغان» دو روز پیش اعلام کرده بود که هنوز طرفدار کاهش نرخ بهره بانکی است. با این حال، ارزش لیر در برابر پول آمریکا به ۱۳.۴۴ لیر در برابر هر دلار نیز رسید. لیر از ابتدای سال ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و ۲۲ درصد از این رقم فقط در هفته گذشته افت پیدا کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که اپل می‌خواهد تا چه مدتی فروش محصولات خود را در ترکیه محدود کند. اما با توجه به شرایط حاضر به نظر نمی‌رسد که فروش مجدد کالاها دوباره به همین زودی به حالت عادی برگردد. فعلا باید منتظر باشیم تا بیانیه رسمی اپل در این باره منتشر شود.

قیمت هر دلار آمریکا دو سال پیش ۵.۶ لیر بود ولی در این چند وقت سقوط ملایمی را تجربه کرده است. کارشناسان از جمله علل این اتفاق را درگیری‌های سیاسی جغرافیایی، کاهش سطح ارز رزرو و افزایش بدهی‌ها می‌دانند. ولی شاید مهم‌ترین علت همان ممانعت از افزایش نرخ بهره بانکی برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم بوده باشد. اردوغان امیدوار است که با این استراتژی بتواند به افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش مشاغل هم کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۳ آذر ۱۴۰۰

    تازه دارن میشن مثل ایران. اپل هم که می‌دونه با این ارزش کم پول افراد خریدار کم می‌شن، می‌خواد محصولات‌ش رو از این کشور جمع کنه.

    • محمد فرج الهی
      محمد فرج الهی | ۳ آذر ۱۴۰۰

      علت یک چیز دیگر است بخاطر نوسانات ارزی هست شاید اگر به دلار بشود سایت فروش باز شود 😉

مطالب پیشنهادی