ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی GauGAN2 انویدیا از کلمات عکس می‌سازد [تماشا کنید]

هوش مصنوعی انویدیا GauGAN2 حالا می‌تواند از نوشته‌های متنی ساده برای ساخت تصاویر واقعی استفاده کند. در این روش از مدل‌های یادگیری عمیق استفاده می‌شود تا امکان تبدیل سه یا چهار کلمه به صحنه‌های مختلف ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

هوش مصنوعی انویدیا GauGAN2 حالا می‌تواند از نوشته‌های متنی ساده برای ساخت تصاویر واقعی استفاده کند. در این روش از مدل‌های یادگیری عمیق استفاده می‌شود تا امکان تبدیل سه یا چهار کلمه به صحنه‌های مختلف فراهم گردد.

انویدیا می‌گوید مدل یادگیری عمیق پشت GauGAN حالا به کاربران اجازه می‌دهد آسان‌تر از هر زمان دیگر تصاویر و صحنه‌های جذاب بسازند. برای استفاده از این سیستم کافیست عبارتی مثل «غروب در ساحل» را بنویسید تا هوش مصنوعی به‌طور خودکار و آنی، همزمان که هر کلمه را تایپ می‌کنید، نتیجه را برایتان بسازد. اگر هر یک از این کلمات را تغییر دهید، تصویر خروجی هم با کمک سیستمی به نام «شبکه‌های مولد رقابتی» (GAN) تغییر می‌کند.

انویدیا مدعی است که دموی آن‌ها یکی از اولین نمونه‌هایی است که ترکیب چندین وجه‌نمایی را در یک شبکه GAN نشان می‌دهد. GauGAN2 نقشه‌برداری قطعه قطعه، بازسازی و تبدیل متن به تصویر در یک مدل منفرد را با هم ترکیب می‌کند. انویدیا می‌گوید همین اتفاق باعث شده GauGAN2 یک ابزار قدرتمند برای تولید تصاویر واقعی از روی ترکیب کلمات باشد.

هدف انویدیا این است که تصورات هنرمندان را با کمک هوش مصنوعی به تصاویر باکیفیت تبدیل کند. این شرکت می‌گوید: «کاربران به جای کشیدن تک‌تک عناصر یک صحنه خیالی می‌توانند یک عبارت کوتاه را تایپ کنند تا المان‌های کلیدی و تم کلی تصویری مثل دامنه کوهستان برفی را ببینند. سپس می‌توان شخصی‌سازی‌های بیشتری را به تصویر اضافه کرد؛ مثلا ارتفاع کوهستان را بالاتر برد و چند درخت یا ابر به پیش‌زمینه اضافه کرد.»

کوه‌های بلند در یک روز آفتابی

اگرچه ساخت تصاویر واقعی جذاب‌ترین بخش این فناوری است، اما GauGAN2 می‌تواند به تولید چشم‌اندازهای تخیلی هم بپردازد. انویدیا تصویری را نشان داده که در آن منظره‌ای با دو خورشید شبیه سیاره «تاتویین» در دنیای «جنگ ستارگان» دیده می‌شود.

برای آزمایش این فناوری می‌توانید به وب‌سایت دموی GauGAN2 مراجعه کنید و با نوشتن عبارت‌های خلاقانه نتیجه کار را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی