ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

گارتنر: کمبود تراشه باعث کاهش ۶.۸ درصدی فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

به گزارش گارتنر سامسونگ با سهم بازار ۲۰ درصدی بازار موبایل صدرنشین و سپس اپل با سهم بازار ۱۴.۲ درصدی در جایگاه دوم و قبل از شیائومی با سهم بازار ۱۳ درصدی قرار گرفت. بحران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

به گزارش گارتنر سامسونگ با سهم بازار ۲۰ درصدی بازار موبایل صدرنشین و سپس اپل با سهم بازار ۱۴.۲ درصدی در جایگاه دوم و قبل از شیائومی با سهم بازار ۱۳ درصدی قرار گرفت.

بحران کمبود تراشه تاثیر زیادی روی صنایع مختلف داشته و بازار موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق آخرین آمار ارائه شده، فروش موبایل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی درحدود ۶.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. با این وجود، اپل در این سه ماهه توانست از شیائومی پیشی بگیرد و پس از سامسونگ، دومین سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

داده‌های این گزارش بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت پژوهشی گارتنر به دست آمده است و نشان می‌دهد که مشکل کمبود تراشه باعث شده تا فروش موبایل نسبت به سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش پیدا کند. «آنشول گوپتا»، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر در این رابطه گفت:

علیرغم تقاضای شدید مصرف‌کنندگان، فروش گوشی به دلیل تاخیر در عرضه، برنامه تحویل طولانی‌تر و موجودی ناکافی کاهش یافت. تاثیر محدودیت‌های عرضه بر برنامه تولید گوشی‌های پایه و کاربردی بسیار بیشتر از گوشی‌های ممتاز تاثیر گذاشته است.

فروش موبایل

گارتنر از مدارهای مجتمع مدیریت نیرو و فرکانس رادیویی به عنوان کمبود اصلی یاد می‌کند که تولید بازار موبایل را به تاخیر انداخته است و فروش آن‌ها را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. با این حال، خبر خوبی که برای شرکت‌های تولیدکننده وجود دارد، این است که گوشی‌های ممتاز بازار علیرغم کاهش فروش کلی، در طول سه ماهه محبوبیت خود را افزایش داده‌اند.

سامسونگ در سه ماهه سوم سال با وجود کاهش ۱.۹ درصدی سهم بازار خود نسبت به سال گذشته، جایگاه خود را با ۶۹ میلیون فروش در رتبه اول حفظ کرده است. تقاضای زیاد برای گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ کمک زیادی به غول فناوری کره‌ای کرده است.

اپل با فروش بیش از ۴۸ میلیون دستگاه توانست از شیائومی (۴۴ میلیون) پیشی بگیرد. به گفته گارتنر، بهبود گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبل خود کمک زیادی به افزایش فروش کوپرتینویی‌ها کرده است. شیائومی نیز به گسترش بازار خود در اروپا و خاورمیانه ادامه می‌دهد.

ویوو در رتبه چهارم لیست قرار گرفته که با افزایش ۲۰.۹ درصدی سهم خود و فروش ۳۶ میلیون دستگاه، بیشترین رشد سالانه را تجربه کرده است. سومین تولیدکننده چینی این لیست نیز اوپو است که با فروش ۳۳ میلیون دستگاه در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی