ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گریت وال Poer Black Bullet؛ رقیب چینی فورد F-150 رپتور در نمایشگاه خودروی گوانگژو

فورد F-150 یکی از بهترین پیکاپ‌های حال حاضر دنیاست و فروش فوق‌العاده بالایی دارد. به همین جهت هر گاه پیکاپ درشت‌اندام جدیدی معرفی می‌شود، بسیاری آن را با F-150 مقایسه می‌کنند. تازه‌ترین مدلی که در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

فورد F-150 یکی از بهترین پیکاپ‌های حال حاضر دنیاست و فروش فوق‌العاده بالایی دارد. به همین جهت هر گاه پیکاپ درشت‌اندام جدیدی معرفی می‌شود، بسیاری آن را با F-150 مقایسه می‌کنند. تازه‌ترین مدلی که در این کلاس معرفی شده، پیکاپ چینی گریت وال Poer Black Bullet است. این پیکاپ البته مفهومی بوده و بر مبنای مدل تولید انبوه Poer ساخته شده است.

بر اساس آمار، در سال گذشته 452,000 پیکاپ در خاک چین به فروش رسیده است. طبق انتظار شرکت گریت وال موتورز حکمران این بخش از بازار بوده و بیشترین سهم را از آن در اختیار دارد. این شرکت با رونمایی از چند پیکاپ مفهومی در نمایشگاه خودروی گوانگژو قدرت‌نمایی کرده و بیش از پیش برای رقبای خود خط و نشان کشیده است.

کانسپت Poer Black Bullet یکی از پیکاپ‌هایی است که گریت وال در این دوره از نمایشگاه خودروی گوانگژو پرده‌برداری کرده؛ این کانسپت با همکاری یک شرکت چینی فعال در حوزه تجهیزات افترمارکت توسعه یافته است.

در مقایسه با Poer استاندارد، نسخه کانسپت تفاوت‌هایی دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به مواردی مثل نصب هواکش سقفی، تایرهای بزرگ‌تر آفرود، گلگیرهای متورم با محافظ‌های پلاستیکی، وینچ ارتقا یافته و سپر جلو و عقب جدید اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها باید گفت ارتفاع نسخه کانسپت نسبت به مدل استاندارد 51 میلیمتر رشد کرده است.

به غیر از کانسپت مذکور، گریت وال پیکاپ مفهومی Baja Mad Man و نسخه برقی Poer را نیز در نمایشگاه خودروی گوانگژو در معرض دید عموم قرار داده است. کانسپت اول با تمرکز بر محیط‌های آفرود ساخته شده و نسخه برقی Poer همانطور که می‌توان حدس زد، F-150 Lightning را نشانه گرفته است. Poer Pro دیگر مدل رونمایی شده توسط گریت وال در این دوره از نمایشگاه خودروی گوانگژو است که برخلاف انتظار ابعاد کوچک‌تری دارد.

گفتنی است کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار پیکاپ چین تا سال 2025 رشد قابل توجهی پیدا کرده و حجم آن به 840 هزار دستگاه برسد. البته این امر منوط به تداوم سیاست‌های فعلی دولت و فراهم بودن امکان استفاده از پیکاپ‌ها در محیط‌های شهری است. انجمن خودروسازان چین پیش‌بینی کرده تا سال 2030 فروش سالانه پیکاپ‌ها در این صورت به 1.67 میلیون دستگاه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirali Ramezani
    Amirali Ramezani | ۸ آذر ۱۴۰۰

    کاش یکم بیشتر به بار علمی متن تون توجه می کردید خود تویوتا که بعد امریکایی ها بزرگترین پیکاپ ساز جهانه هنوز نتونسته رقیبی برای اف ۱۵۰ رپتور تولید کنه اونوقت یک پیکاپ چینی رقیبشه :)
    در ضمن قیمت این ماشین طبق منابع خارجی از ۴۰ هزار دلار شروع میشه اونوقت قدرتش و پرستیژ پرنده از فورد کمتره ولی پیکاپش از فورد گرونتره
    این ماشین مناسب یک عده چینی پرسته که نه به برند اهمیت میدن و نه به قوای فنی و نه به قیمت:)

مطالب پیشنهادی