ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در عربستان سعودی تایید شد

بعد از آنکه واریانت اومیکرون علاوه بر آفریقا در بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند و چند کشور دیگر تایید شد، اکنون اولین مورد ابتلا به این سویه در خاورمیانه و در عربستان سعودی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

بعد از آنکه واریانت اومیکرون علاوه بر آفریقا در بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک و هلند و چند کشور دیگر تایید شد، اکنون اولین مورد ابتلا به این سویه در خاورمیانه و در عربستان سعودی گزارش شده است.

این اولین مورد واریانت اومیکرون است که در خاورمیانه و شمال آفریقا گزارش می‌شود. وزارت بهداشت عربستان سعودی بدون اشاره به جزئیات بیشتری در مورد این ابتلا اعلام کرده که این فرد تبعه سعودی است که از یکی از کشورهای شمال آفریقا به این کشور سفر کرده است.

وزارت بهداشت عربستان سعودی از مردم درخواست کرد تا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و از مسافران درخواست کرده تا به قوانین قرنطینه و تست‌های مربوطه را رعایت کنند.

سوم آذرماه واریانت جدیدی از کرونا در کشور بوتسوانا آفریقا شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی نیز نام آن را واریانت اومیکرون گذاشت.

بعد از واریانت‌های آلفا، بتا، دلتا و گاما،‌ سازمان بهداشت جهانی از گونه جدید و جهش یافته‌ای دیگری که در رده‌های نگران کننده قرار دارد، خبر داد و رسما واریانت B.1.1529 را با نام اُمیکرون (Omicron Variant) معرفی کرد که به سرعت در آفریقای جنوبی گسترش یافت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده بود که نوع جدید ویروس کرونا به شدت جهش یافته است و احتمالا در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و ابتلا به آن می‌تواند عواقب شدیدی داشته باشد.

سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای از ریسک بسیار بالای کرونای اومیکرون در سراسر جهان خبر داد و گفت این ویروس جهش‌یافته می‌تواند عواقب شدیدی برای برخی از نقاط دنیا به دنبال داشته باشد. در اطلاعیه این سازمان گفته شد: «با توجه به جهش‌هایی که می‌توانند احتمال گریز از سیستم ایمنی و سرایت‌پذیری را افزایش دهند، شانس گسترش هرچه بیشتر امیکرون در سطح جهانی بالاست.»

بسیاری از کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود مسافر از کشورهای جنوب آفریقا وضع کرده‌اند و باید دید این وضعیت به کجا ختم می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • silent_eagle
    silent_eagle | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

    سوالی که من دارم اینه که از کجا میفهمن این سویه است و مثلا دلتا نیست ؟
    علائم که تقریبا یکی هستش ؟ یعنی شخص رو میبرن تو قرنطینه و ویروس هاشو آنالیز میکنن یا راه دیگه ای دارن ؟

مطالب پیشنهادی