ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین تصاویر رسمی از ب‌ام‌و i7 منتشر شد؛ پرچمدار برقی باواریایی‌ها با چهره جنجالی می‌آید

ب‌ام‌و نخستین تصاویر رسمی از i7 را منتشر کرد. این تصاویر البته مربوط به نسخه پروتوتایپ با پوشش‌های استتاری است و حین انجام تست‌های زمستانی در سوئد ثبت شده‌اند. این خودرو در واقع نسخه برقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ب‌ام‌و نخستین تصاویر رسمی از i7 را منتشر کرد. این تصاویر البته مربوط به نسخه پروتوتایپ با پوشش‌های استتاری است و حین انجام تست‌های زمستانی در سوئد ثبت شده‌اند. این خودرو در واقع نسخه برقی از سری 7 محسوب می‌شود و قرار است با پیشرانه‌ای مشترک با کراس‌اوور iX تولید شود.

نکته تامل‌برانگیز اینکه ب‌ام‌و می‌گوید i7 پس از معرفی، به نخستین سدان لوکس الکتریکی دنیا بدل خواهد شد! این ادعا در حالی مطرح شده که ماه‌ها و سال‌ها از معرفی مدل‌ها و رقبایی چون مرسدس بنز EQS، آئودی e-tron GT، لوسید Air و تسلا مدل S می‌گذرد!

ناگفته پیداست که i7 رقیب مستقیم مرسدس بنز EQS به شمار می‌رود. البته از دید برخی EQS در دسته سدان‌ها جای نمی‌گیرد، چرا که فرم اتاق آن در قسمت عقب، شبیه خودروهای کوپه چهاردرب است! مساله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم اشتوتگارتی‌ها خود هنگام رونمایی از EQS از عبارت اولین خودروی برقی در کلاس لوکس استفاده کرده بودند.

در هر حال با دقت در تصاویر رسمی منتشر شده از سوی ب‌ام‌و، می‌توان به برخی جزئیات i7 پی برد. کاپوت طویل و کشیده و فاصله محوری طولانی جزو این موارد است که طبیعتا از سری 7 درون سوز به این خودرو ارث رسیده است!

اما از نظر طراحی باید گفت چراغ‌های اصلی خودرو در ارتفاعی پایین‌تر از حد معمول قرار داشته و برخلاف تصورات قبلی ظاهرا دارای ساختاری یک تکه هستند. جلوپنجره نیز ابعاد غیرمتعارف و خیلی بزرگی دارد. ورودی‌های هوای باریک روی سپر و کاپوت برآمده‌تر نسبت به سری 7 از دیگر خصوصیات i7 هستند.

خبر خوش اینکه المان معروف هافمیستر کینک که یکی از المان‌های طراحی بنیادین ب‌ام‌و است، در این خودرو به خوبی حفظ شده است. بد نیست بدانید این المان در کانسپت پرانتقاد XM بسیار خفیف‌تر شده، طوری که باید با دقت زیاد آن را کشف کرد!

ب‌ام‌و i7 به نسل پنجم از قوای محرکه کمپانی مجهز خواهد شد. این مجموعه که قبلا در کراس‌اوور iX مورد استفاده قرار گرفته، بیش از 500 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به گفته کمپانی این سدان لوکس برقی بر اساس چرخه WLTP در هر صد کیلومتر مصرفی بین 22.5-19.5 کیلووات ساعت دارد. جهت مقایسه باید گفت مرسدس بنز 450+ EQS بهینه‌تر بوده و در هر صد کیلومتر بین 19.8 – 15.8 انرژی مصرف می‌کند.

شایان ذکر است باواریایی‌ها تایید کرده‌اند i7 سال آینده رونمایی خواهد شد. این پرچمدار الکتریکی مدت‌هاست که تست‌های زمستانی خود را در Arjeplog سوئد می‌گذراند. ارزیابی عملکرد سیستم تعلیق، فرمان، قوای محرکه و سیستم ترمز از مهم‌ترین کارهایی است که روی این خودرو در سوئد انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی