ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه معامله انویدیا و آرم شکایت می‌کند

معامله ۴۰ میلیارد دلاری انویدیا برای خرید آرم با مانع بزرگ دیگری از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) روبرو شده است. FTC می‌گوید این معامله می‌تواند رقابت بر سر فناوری‌های نسل بعد را به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

معامله ۴۰ میلیارد دلاری انویدیا برای خرید آرم با مانع بزرگ دیگری از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) روبرو شده است. FTC می‌گوید این معامله می‌تواند رقابت بر سر فناوری‌های نسل بعد را به خطر بیندازد و به همین دلیل باید جلوی آن را گرفت. گوگل، مایکروسافت و کوالکام قبلا اعتراض علیه این معامله را به این کمیسیون برده بودند.

«هالی ودووا»، رئیس واحد رقابت کمیسیون تجارت فدرال در بیانیه‌ای گفت: «FTC با ثبت شکایت به دنبال ممانعت از بزرگ‌ترین خرید تاریخ تراشه‌های نیمه‌رساناست تا نگذارد یک غول تراشه‌ساز نوآوری را از نسل بعدی فناوری‌ها بگیرد. فناوری‌های فردا به حفظ رقابت در بازارهای مدرن تولید تراشه امروزی وابسته‌اند. این معامله انگیزه‌های آرم در بازار تراشه را منحرف کرده و به این دو شرکت اجازه می‌دهد تا به‌صورت ناعادلانه قدرت رقبای انویدیا را کم کنند. شکایت FTC به‌خوبی نشان می‌دهد که ما سرسختانه از بازارهای زیرساختی‌مان در برابر خریدهای غیرقانونی محافظت می‌کنیم، خریدهایی که اثرات بزرگ و زیان‌باری بر نوآوری‌های آینده خواهند داشت.»

کمیسیون تجارت فدرال می‌گوید انویدیا همین حالا هم در حوزه‌های متعددی از محصولات آرم استفاده می‌کند. ولی نگرانی آن‌ها این است که انویدیا با خرید آرم در بازارهای هدف خود برتری ناعادلانه پیدا کند. FTC همچنین نگران است که انویدیا در مجوزهای آرم به اطلاعات حساس رقبای خود دست پیدا کند. این خرید ممکن است جلوی طراحی و تولید آن دسته از محصولات آرم را بگیرد که با انویدیا تضاد منافع دارند اما به نفع رقبای این شرکت‌ هستند.

سخنگوی انویدیا در بیانیه‌ای در پاسخ به این شکایت گفت: «به تلاش ادامه خواهیم داد تا نشان دهیم که این معامله به نفع بازار و رقابت است.» این شرکت دوباره به تعهد بر حفظ مدل مجوزهای باز آرم تاکید کرده و می‌گوید مالکیت‌های فکری آرم را برای همه مجوزهای فعلی و آینده در دسترس نگه می‌دارد. انویدیا مدعی است معامله آن‌ها به افزایش رقابت، ایجاد فرصت‌های بیشتر و توسعه اکوسیستم آرم کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی