ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر- بیون‌تک از اثربخشی دوز سوم واکسن خود در برابر کرونا امیکرون خبر می‌دهد

مطالعات آزمایشگاهی اولیه فایزر-بیون‌تک نشان می‌دهد دوز سوم واکسن آنها منجر به افزایش 25 برابری سطح آنتی بادی می‌شود. همزمان با انتشار این خبر امیدوارکننده قیمت سهام آمریکا افزایش پیدا کرد. احتمالا این خبر تزریق ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

مطالعات آزمایشگاهی اولیه فایزر-بیون‌تک نشان می‌دهد دوز سوم واکسن آنها منجر به افزایش 25 برابری سطح آنتی بادی می‌شود. همزمان با انتشار این خبر امیدوارکننده قیمت سهام آمریکا افزایش پیدا کرد.

احتمالا این خبر تزریق دوز تقویت کننده واکسن‌ها را در سراسر جهان افزایش خواهد کرد. به گفته این دو شرکت، تقویت کننده نسخه فعلی واکسن کرونا، آنتی بادی را تا ۲۵ برابر افزایش می‌دهد و سطح مشابهی را که پس از دو دوز اولیه در برابر ویروس اصلی و گونه‌های دیگر مشاهده شده را فراهم می‌کنند.

فایزر

اثربخشی دوز سوم واکسن فایزر و بیوان‌تک بر امیکرون

فایزر و بیوان‌تک اطمینان دارند که یک نسخه خاص از واکسن کرونا برای مقابله با گونه جدید امیکرون تا مارس سال ۲۰۲۲ آماده تحویل خواهد بود.

از طرفی دیگر اخبار منتشر شده درباره این مطالعه، منجر به شکوفایی بازار سهام ایالات متحده شده و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ با افزایش ۰.۳ درصدی مواجه شده است. سهام فایزر نیز در معاملات پیش از بازار نیویورک ۱.۴ درصد افزایش یافت اما سهام بیوان‌تک ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته این شرکت‌ها، پلاسمای خون افرادی که با دو دوز واکسن واکسینه شده‌اند، در مقایسه با سویه اصلی ویروس کرونا ۲۵ برابر کاهش سطح آنتی‌بادی خنثی کننده را نسبت به گونه اومیکرون دارد.

در چند روز گذشته نیز اخباری درباره مقابله با گونه جدید ویروس کرونا منتشر شده بود و اکنون نتایج ارائه شده نشان می‌دهد که تزریق دوز سوم پس از دوزهای اولیه می‌تواند تا حدی مقاومت بدن را در برابر گونه جدید حفظ کند. عدم اطمینان در مورد اثر بخشی واکسن در برابر این گونه جدید، باعث ایجاد نوسان در بازار جهان شده و تاکنون محدودیت‌های حمل و نقل زیادی را ایجاد کرده است.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای گفت: «طبق داده‌های اولیه کاملا واضح است که حفاظت با دوز سوم بهبود پیدا می‌کند.» اوگور شاهین، مدیر عامل بیوان‌تک نیز در این رابطه عنوان کرد: «داده‌های اولیه نشان می‌دهد که دوز سوم می‌تواند محافظت کافی در برابر بیماری را ارائه کند.»

با این وجود داده‌های ارائه شده مقدماتی هستند و شرکت‌ها به تحقیقات خود برای بررسی گونه جدید ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی