ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در iOS 15.2 آیفون تاریخچه دقیقی از تعویض قطعات ارائه می‌دهد

اپل در iOS 15.2 ویژگی قرار داده که تاریخچه تعمیر و تعویض قطعات را نشان می‌دهد. به این ترتیب تشخیص آیفون‌های تعمیر شده یا تعویض باتری و نمایشگر به سادگی مشخص می‌شود. اپل در به‌روزرسانی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۸

اپل در iOS 15.2 ویژگی قرار داده که تاریخچه تعمیر و تعویض قطعات را نشان می‌دهد. به این ترتیب تشخیص آیفون‌های تعمیر شده یا تعویض باتری و نمایشگر به سادگی مشخص می‌شود.

اپل در به‌روزرسانی بعدی iOS کار را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. بنابراین اگر خدمات دهنده از قطعات اصلی آیفون استفاده نکند به سادگی قابل تشخیص خواهد بود. متاسفانه این ویژگی به آیفون‌های جدید محدود خواهد بود و برای دستگاه‌های قدیمی عرضه نمی‌شود.

این ویژگی برای آیفون‌های ۱۱ به بعد و XR عرضه می‌شود و در صورت استفاده از قطعات غیر اصلی به مالک هشدار می‌دهد. ظاهرا این قابلیت برای آیفون XR به باتری محدود می‌شود، در حالی که آیفون ۱۲ و ۱۳ درباره دوربین تعمیر شده یا غیر اصل هشدار می‌دهد. اپل تعویض نمایشگر در آیفون ۱۳ را سخت کرده و برای جلوگیری از کار افتادن فیس آیدی، به میکرو لحیم کاری نیاز است.

در به‌روزرسانی بعدی iOS امکان تعمیر توسط تعمیرگاه‌های شخص ثالث بدون مشکلی اماکن پذیر می‌شود. خرید و فروش آیفون‌های دست دوم رونق بسیاری دارد، اما از دغدغه‌های کاربران اینست که روی دستگاه باتری یا قطعات بی کیفیتی وجود داشته باشد. یا اینکه نمایشگر تعویض شده کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

اپل با اضافه کردن بخش Self Service Repair، به مشتریان خدمات تعمیر و تعویض قطعات در خانه را می‌دهد. بنابراین در سیستم عامل جدید به سادگی می‌توان از اصل بودن یا تعمیر دستگاه به وسیله سرویس‌های مجاز اطمینان داشت.

این حرکت اپل قطعا روی بازار دست دوم گوشی‌های این شرکت اثر می‌گذارد. شرکت‌های تعمیری شخص ثالث نیز اگر از قطعات دیگری استفاده می‌کردند، اکنون تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند. به هرحال این ویژگی می‌تواند اتفاق خوبی برای طرفداران آیفون دست دوم باشد.البته نباید فرموش کرد که این ویژگی‌ برای دستگاه‌های جدید عرضه می‌شود و محصولات قدیمی از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی