ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتو اج X30
تکنولوژی

موتو اج X30 اولین گوشی مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد

موتورولا به صورت رسمی از گوشی اج X30 رونمایی کرد که اولین گوشی با چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ محسوب می‌شود. کمپانی آمریکایی همچنین نسخه ویژه‌ای از این گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

موتورولا به صورت رسمی از گوشی اج X30 رونمایی کرد که اولین گوشی با چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ محسوب می‌شود. کمپانی آمریکایی همچنین نسخه ویژه‌ای از این گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی کرد که سایر مشخصات آن‌ها یکسان است. علاوه بر این، گوشی دیگری تحت عنوان موتو S30 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد.

موتورولا اج X30

گوشی موتورو اج X30 از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. در بالای نمایشگر روزنه مخصوص دوربین سلفی دیده می‌شود که دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۸ اینچی را در خود جای داده است.

نسخه ویژه این گوشی نیز از سنسور یکسانی بهره می‌برد اما موتورولا آن را زیر نمایشگر پنهان کرده است.

بر اساس آزمایش‌های موتورولا، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ موجود در اج X30 نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در بخش پردازنده ۲۰ درصد عملکرد بهتر، از نظر پردازشگر گرافیکی ۳۰ درصد عملکرد بهتر و همچنین در وظایف مربوط به هوش مصنوعی بهبود خیره کننده ۴۰۰ درصدی را ارائه خواهد کرد که این اعداد با اعلامیه کوالکام در هنگام معرفی چیپست جدید خود نیز مطابقت دارد.

موتورولا همچنین عنوان کرد که اج X30 در بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز ۱,۰۶۱,۳۶۱ شده که تاکنون بالاترین امتیاز این پلتفرم محسوب می‌شود. این گوشی همچنین از حافظه رم سریع LPDDR5 و فضای داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند.

در پنل پشتی دستگاه نیز شاهد ماژول دوربین سه‌گانه هستیم که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۵۵ اینچی OV50A  امنی ویژن و پشتیبانی از تثبیت‌کننده تصویر نوری را در خود جای داده است. سایر دوربین‌ها نیز شامل سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی S5KGM1 ایزوسل و ماژول ۲ مگاپیکسلی عمق سنج می‌شود. با استفاده از دوربین اصلی گوشی می‌توانید ویدیوهایی با وضوح 8K ضبط کنید.

اج X30 از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۸ وات بهره می‌برد و در بخش سیستم عامل نیز از اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند.

مشخصات موتورولا اج X30
نمایشگر۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۱
رم۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین سلفی۶۰ مگاپیکسلی
دوربیندوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، ۲ مگاپیکسلی عمق سنج
سیستم عاملاندروید ۱۲
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۸ وات
قیمت پایه و زمان عرضه۵۰۱ دلار - ۲۴ آذر

در نهایت قیمت پایه این گوشی برای گزینه ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۵۰۱ دلار اعلام شده است. همچنین دو نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود دارد که به ترتیب با قیمت ۵۳۲ و ۵۶۴ دلار فروخته می‌شوند. نسخه ویژه این گوشی با دوربین زیر نمایشگر برچسب قیمت ۶۲۷ دلاری را به همراه دارد و از تاریخ ۲۴ آذر برای اولین بار وارد بازار چین خواهند شد.

موتورولا اج S30

موتورولا علاوه بر گوشی قدرتمند خود، دستگاه دیگری را نیز معرفی کرد که از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس بهره می‌برد. این گوشی از نمایشگر ۶.۸ اینچی IPS LCD با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی متغیر بهره می‌برد که بسته به نیاز کاربران می‌تواند بین ۱۴۴ هرتز یا ۴۸ هرتز تنظیم شود.

در بخش دوربین آن شاهد سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم و دوربین بالای نمایشگر آن ۱۶ مگاپیکسلی است. در نهایت این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات روانه بازار خواهد شد. این گوشی برخلاف برادر پرچمدار خود از سیستم عامل اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند.

مشخصات موتورولا اج S30
نمایشگر۶.۸ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸ پلاس
رم۶ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی
دوربینسنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۳ وات
قیمت پایه و زمان عرضه۳۱۳ دلار - ۳۰ آذر

موتورولا اج S30 در دو نسخه ۶/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی از ۳۰ آذر روانه بازار خواهد شد که به ترتیب ۳۱۳ و ۴۰۷ دلار قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ
    ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ | ۴ دی ۱۴۰۰

    شت چه چیز خفنیه 😐💦

مطالب پیشنهادی