ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلو اوریجین برای اولین بار یک گروه شش نفره را به فضا فرستاد

شرکت بلو اوریجین شب گذشته با موفقیت سومین گروه از مسافران خود را از طریق موشک نیو شپرد به فضا فرستاد و دوباره به زمین برگرداند. این اولین باری بود که یک گروه شش نفره ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

شرکت بلو اوریجین شب گذشته با موفقیت سومین گروه از مسافران خود را از طریق موشک نیو شپرد به فضا فرستاد و دوباره به زمین برگرداند. این اولین باری بود که یک گروه شش نفره از طریق فضاپیمای این شرکت از زمین خارج شدند.

موشک نیو شپرد دیروز عصر ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران از مرکز پرتاب «ون هورن» در تگزاس پرتاب شد. کل زمان پرواز از ابتدا تا بازگشت دوباره به زمین حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. فضاپیمای بلو اوریجین تا ارتفاع ۱۰۷ کیلومتری بالا رفت تا مرز فضا را پشت سر بگذارد. سرنشینان این ماموریت پس از چند دقیقه بی‌وزنی در فضا دوباره به صحرای تگزاس برگشتند و با موفقیت روی زمین فرود آمدند.

ماموریت دیروز بلو اوریجین حامل «مایکل استراهان»، بزرگ‌ترین دختر اولین فضانورد آمریکا «لورا شپرد چرچلی»، مهندس و سرمایه‌گذار «ایوان دیک»، موسس Bess Ventures «لین بس» و پسرش «کامرون بس» بود تا نخستین پرواز فضایی باشد که یک پدر و پسر را پرتاب می‌کند. نفر ششم هم مدیرعامل Voyager «دیلن تیلور» بود که از سرمایه‌گذاران حوزه فضا محسوب می‌شود.

بلو اوریجین صنعت گردشگری فضایی را توسعه می‌دهد

به جز استراهان و چرچلی که مهمانان افتخاری این پرواز بودند، بقیه به عنوان مشتری در این ماموریت شرکت کردند. با این حال مشخص نیست که هر نفر بابت رزرو صندلی خود چقدر هزینه کرده بودند.

بلو اوریجین تاکنون فقط گروه‌های چهار نفره را با نیو شپرد به مدار فرستاده بود. این شرکت نخستین بار در تابستان جف بزوس را به فضا فرستاد. در دومین پرواز سرنشین‌دار این شرکت، «ویلیام شتنر» بازیگر سریال «استار ترک» به مدار رفت. حالا این شش نفر هم باید مدال سازمان هوانوردی فدرال آمریکا را دریافت کنند. این سازمان به همه کسانی که به ارتفاع بالاتر از ۵۰ مایلی زمین رفته باشند، یک مدال افتخاری اهدا می‌کند.

با این حال، مدال این شش نفر احتمالا آخرین مدال‌هایی خواهد بود که از سوی سازمان هوانوردی فدرال اهدا می‌شود چون با گسترش صنعت گردشگری فضایی بعید به نظر می‌رسد که این سنت ادامه‌دار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی