ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ راهکار کاربردی برای مدیریت بهتر کارمندان دورکار

دورکاری مزایا و معایبی دارد، اما مدیران هوشمند می‌توانند با رویکردهایی، مدیریت بهتر و موفق‌تری بر کارمندان دورکار خود داشته باشند که در این مطلب 5 راهکار کاربردی در این زمینه ارائه می‌شود. کار کردن ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

دورکاری مزایا و معایبی دارد، اما مدیران هوشمند می‌توانند با رویکردهایی، مدیریت بهتر و موفق‌تری بر کارمندان دورکار خود داشته باشند که در این مطلب 5 راهکار کاربردی در این زمینه ارائه می‌شود.

کار کردن حضوری سبب می‌شود تا کارمندان تمرکز بیشتری روی وظایف خود داشته باشند. اما هنگامی که صحبت از دورکاری به میان می‌آید، مدیران احساس می‌کنند باید کنترل بیشتری روی کارمندان داشته باشند. نظارت بر کاری که آن‌ها انجام می‌دهند از راه دور بسیار دشوار است.

اما تحقیقات نشان می‌دهد بهتر است برای افزایش کیفیت کار مجازی، مدیران در توانمند کردن کارکنان بکوشند. اگرچه مدیران قطعا به ارائه ساختار و جهت نیاز دارند، اما باید بدانند سیستم کنترل کارمند روشی منسوخ است.

در یک مطالعه که 3909 تیم در طیف وسیعی از مشاغل مورد بررسی قرار گرفت، نکاتی برای بهبود مدیریت مجازی ذکر شد که باهم مرور می‌کنیم.

۱- اختیار عمل: تیم خود را قدرتمند کنید. بپذیرید که در مدیریت مجازی، امکان کنترل کردن افراد به صورت کامل وجود ندارد. پس به آن‌ها اختیار عمل بدهید تا عملکرد خود را مدیریت کنند. مطالعات نشان می‌دهد که رهبران تیم‌ها توانایی اعضا را برای رهبری در مواقع ضروری دست‌کم می‌گیرند و همین امر سبب کاهش اثربخشی می‌شود.

2- حساسیت بیش از حد ممنوع: اعضای تیم باید بدانند شما به رفاه آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای حمایت از آن‌ها آماده هستید. بنابراین اعضای تیم را به‌طور مرتب تشویق کنید تا از عهده چالش‌ها برآیند. این کار حس اعتماد و تعهد را در گروه شما افزایش می‌دهد.

3- روی نتیجه تمرکز کنید، نه نحوه انجام کار: اگر اخلاق و نحوه همکاری را کنار بگذاریم، می‌بینیم که کارمندان براساس نتایج کارشان ارزیابی می‌شوند. به یاد داشته باشید استقلال کارمندان در حین انجام کار برایشان لذت‌بخش است پس به آن‌ها اعتماد کنید تا با روش دلخواه خود کارها را پیش ببرند.

4- به کارمندان اجازه دهید با شما تماس بگیرند و تعامل داشته باشند: گاهی کارمندان نیاز دارند تا نظرات خود را با مدیریت در میان بگذارند و یا آنها را از مشکلات مطلع سازند.

5- بر میل خود بر کنترل غلبه کنید: کارمندان درک می‌کنند چه زمانی یک مدیر حساسیت بیش از حد در کنترل کردن به خرج می‌دهد و چه زمانی این کار تنها برای ارتقای کیفیت پروژه است. پس سعی کنید میل کنترل کردن تمام امور در پروژه را در خود کاهش دهید و تنها نگران امور واقعی باشید که می‌تواند بر نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد.

رهبری بیش از آنکه به جدیت نیاز داشته باشد، نیازمند رفتار منعطف و مناسب با کارمندان است. تغییر شیوه‌های قدیمی که امروزه با آن سروکله می‌زنیم، دشوار است اما مسلما باید آن را پذیرفت و کسب و کار خود را با سبکی جدید مدیریت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی