ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیران دیجی‌کالا: ضوابط برای ورود استارتاپ‌ها به بورس بسیار سختگیرانه و نیازمند اصلاح است

برادران محمدی عرضه دیجی‌کالا در بورس را نهایی ندانسته و اعتقاد دارند شرایط در این زمینه بایستی شفاف‌تر شود. به اعتقاد آن‌ها ضوابط برای ورود استارتاپ‌ها به بورس بسیار سختگیرانه بوده و نیازمند اصلاح است. ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۷

برادران محمدی عرضه دیجی‌کالا در بورس را نهایی ندانسته و اعتقاد دارند شرایط در این زمینه بایستی شفاف‌تر شود. به اعتقاد آن‌ها ضوابط برای ورود استارتاپ‌ها به بورس بسیار سختگیرانه بوده و نیازمند اصلاح است.

رویداد بر خط ایران به میزبانی دیجی‌کالا و با هدف معرفی خدمات و محصولات جدید این شرکت در حال برگزاری است. بخشی از این رویداد به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داده شده است.

«سعید محمدی»، رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ورود این شرکت به بورس گفت: «شرایط و قوانین برای عرضه اولیه سهام شرکت‌های تکنولوژی محور تسهیل شده است. اما منتظر هستیم تا ضوابط ورود به بورس شفاف‌تر شود. زیرا هنوز نمی‌دانیم با چه ساز و کاری بایستی پیش رفت و برای آن تصمیم‌گیری شود.»

او با تاکید بر اینکه آن‌ها علاقمند به ورود به بورس هستند اظهار داشت اگر ضوابط دست و پا گیر نباشند و جذابیت را برای سهام‌داران کاهش ندهد، ما نیز پروسه عرضه در بورس را آغاز خواهیم کرد.

«حمید محمدی»، مدیرعامل دیجی‌کالا نیز در این باره گفت: «پروسه IPO برای شرکت‌ها تقریبا یک مسیر یک طرفه است و عرضه سهام در بورس مسیر غیر قابل بازگشتی است.»

به اعتقاد وی شرایط هنوز مبهم بوده و روشن شدن ابعاد پیرامون عرضه اولیه استارتاپ‌ها در بورس، ضروری به نظر می‌رسد:

«ضوابط جدید ممکن است به نوعی علیه خود عمل کند. همچنین این ضوابط سختگیرانه برای شرکت‌های موفق‌تر با آپشن‌های متنوع برای تامین مالی می‌تواند جذابیت عرضه در بورس را کاهش دهد. در نتیجه امکان دارد شرکت‌های موفق‌تر، سهام خود را عرضه نکنند.»

بنابر گفته‌های برادران محمدی، ورودی دیجی‌کالا به بورس را نباید نهایی دانست. موضوعی که رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا پیش از این در لایو اینستاگرامی دیجیاتو به آن اشاره کرده بود:

«موانعی که بر سر راه ورود کسب‌وکارهای اینترنتی به بورس وجود دارد مشخص و شفاف نیست. بیش از یک سال است که تمامی مراحل رسمی ورود به بورس را طی و مدارک لازم را ارائه کرده‌ایم. همچنین حسابرسی شرکت انجام شده اما به ما اعلام شده است بنابه دلایلی امکان عرضه اولیه دیجی‌کالا وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی