ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت هوشمند ملی
فناوری ایران

نماینده مجلس وعده صدور 4 میلیون کارت ملی هوشمند تا پایان سال داد؛ پایانی بر دردسرهای عظیم؟

در حالی که عدم صدور کارت ملی هوشمند طی سال‌های گذشته، دردسرهای بسیاری را برای مردم در انتظار ایجاد کرده است، سخنگوی کمیسیون اصل 90 وعده داد تا پایان امسال، 4 میلیون کارت ملی هوشمند ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

در حالی که عدم صدور کارت ملی هوشمند طی سال‌های گذشته، دردسرهای بسیاری را برای مردم در انتظار ایجاد کرده است، سخنگوی کمیسیون اصل 90 وعده داد تا پایان امسال، 4 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده و این رقم تا پایان تابستان 1401 به 10 میلیون برسد.

موضوع کارت ملی هوشمند، داستان کشداری است که از حدود 4-3 سال قبل، بسیاری از ایرانی‌ها را درگیر خود کرده است. دردسرهای حفظ رسید کاغذی ثبت‌نام کارت ملی هوشمند و مشکلات در ارائه خدمات بانکی، اداری و... تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ بخش اعظمی از ایرانی‌ها طی سال‌های اخیر شده است.

طبق آخرین آمارها و بنابر گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال، افرادی که از سال 97 برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند تاکنون کارتشان را دریافت نکرده‌اند. موضوعی که علت آن تحریم و برخی موانع بر سر تامین منابع ارزی عنوان شده است.

اما روز گذشته سخنگوی کمیسیون اصل 90، تاثیر تحریم بر صدور کارت ملی هوشمند را رد و بخش اعظم این تاخیر را ناشی از عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور دانست.

«علی خضریان» به بررسی آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند، نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور آن و عدم دریافت خدمات وابسته به کارت ملی توسط برخی سازمان‌ها در جلسه‌ کمیسیون اصل 90 با حضور وزیر کشور اشاره کرد و گفت:

«در برخی از گزارشات یکی از علت‌های تاخیر صدور کارت‌ها موضوع تحریم مطرح شده بود اما در جلسه مشخص شد بخش اعظم تاخیر در صدور کارت موضوع عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است.»

به گفته وی در این جلسه رئیس سازمان ثبت احوال کشور گزارشی درخصوص میزان ثبت نام مردم و افراد در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند ارائه کرده و براساس این گزارش، تاکنون 9 میلیون نفر منتظر دریافت این کارت هستند:

«قرار بر این شد در دولت سیزدهم و با توجه به تلاش‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر ارگان‌ها تا پایان سال حدود 4 میلیون کارت و به طور متوسط ماهیانه 1.5 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شود و کمیسیون اصل نود نیز بر این روند نظارت کند.»

این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت براساس قول وزیر کشور تا پایان شهریور سال 1401 مقرر شده است 6 میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم شود تا آمار مردم در انتظار دریافت کارت به روزرسانی شود: «کمیسیون این روند را به طور جدی و مستمر پیگیری کرده و گزارشات روند اجرای آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    یک درصد فکر کن به خاطر تحریم بوده باشه
    عوضی روحانی

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۳ آذر ۱۴۰۰

    ایول
    بعد از تحویل گرفتن 50 میلیون دز واکسن برکت توشهریور
    حالا تا اخر سال 4 میلیون کارت ملی هم تحویل مون میدن😀

مطالب پیشنهادی