ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دل از Concept Luna رونمایی کرد: لپ‌تاپی مفهومی برای افزایش تعمیرپذیری

شرکت دل با همکاری اینتل لپ‌تاپ جدیدی به نام Concept Luna ساخته تا تعمیر، استفاده دوباره و بازیافت کامپیوترهای شخصی را در آینده آسان‌تر کند. این شرکت می‌گوید اگر همه این ایده‌ها در طراحی محصولات ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت دل با همکاری اینتل لپ‌تاپ جدیدی به نام Concept Luna ساخته تا تعمیر، استفاده دوباره و بازیافت کامپیوترهای شخصی را در آینده آسان‌تر کند. این شرکت می‌گوید اگر همه این ایده‌ها در طراحی محصولات رعایت شود، رد پای کربنی لپ‌تاپ‌ها نسبت به مدل‌های فعلی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی Concept Luna بازطراحی قطعات و چیدمان جدید و بهینه‌تر آن‌هاست. مادربرد این دستگاه ۷۵ درصد کوچک‌تر است و تعداد قطعات در مجموع ۲۰ درصد کمتر شده است. تقریبا محل قرارگیری همه قطعات تغییر کرده؛ مادربرد حالا کمی بالاتر رفته تا به بخش بالایی بدنه نزدیک‌تر باشد و راحت‌تر خنک شود. مادربرد در پایین هم از واحد شارژ باتری جدا شده و این تغییر به خنک‌سازی دستگاه بدون نیاز به فن کمک می‌کند.

لپ‌تاپ دل Concept Luna

تغییرات این دستگاه نیاز به انرژی را کمتر کرده و به طراحان اجازه می‌دهد از باتری‌های کوچک‌تر با سلول‌های سیکل عمیق استفاده کنند. این باتری‌ها عمر بیشتری دارند و اجازه می‌دهند دستگاه در صورت نیاز پس از ریفربیش و رفع مشکلات دوباره به چرخه مصرف برگردد.

لپ‌تاپ دل Concept Luna

استفاده از مواد پایا در ساخت دل Concept Luna

طراحان دل برای ساخت این دستگاه از موادی استفاده کرده‌اند که تولید آن‌ها انرژی کمتری نیاز دارد و بازیافت‌شان ساده‌تر است. «کانسپت لونا» همچنین تعداد پیچ‌های خود را ۱۰ برابر کاهش داده و با باز کردن فقط ۴ پیچ می‌توانید به قطعات داخلی دستگاه دسترسی پیدا کنید. با این تغییر نه تنها تعداد قطعات پایین‌تر آمده بلکه زمان لازم برای تعمیر هم حدود یک ساعت و نیم کاهش یافته است.

لپ‌تاپ دل Concept Luna

از دیگر ویژگی‌های کانسپت لونا می‌توانیم به کیبورد آن اشاره کنیم که جداسازی، تعویض یا بازیافتش آسان‌تر شده. به‌علاوه دل از یک برد مدار چاپی (PCB) با جنس فیبر کتان استفاده کرده و به عنوان چسب به سراغ پلیمری رفته که با آب حل‌شدنی است.

دل حالا قرار است بهترین ایده‌های لپ‌تاپ کانسپت لونا را ارزیابی کرده و برخی از آن‌ها را در محصولات خود به کار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی