ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماینکرفت
تکنولوژی

بازدید ویدیوهای Minecraft در یوتیوب از مرز یک تریلیون گذشت

ویدیوهای یوتیوب بازی Minecraft تاکنون بیش از یک تریلیون بازدید داشته که با این وجود ماینکرفت به پربیننده‌ترین بازی پلتفرم ویدیویی گوگل تبدیل شده است. Minecraft سال ۲۰۰۹ و زمانی عرضه شد که مفهوم متاورس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

ویدیوهای یوتیوب بازی Minecraft تاکنون بیش از یک تریلیون بازدید داشته که با این وجود ماینکرفت به پربیننده‌ترین بازی پلتفرم ویدیویی گوگل تبدیل شده است.

Minecraft سال ۲۰۰۹ و زمانی عرضه شد که مفهوم متاورس به شکل امروزی رونق نداشت. بازی به دلیل ماهیت بسیار خلاقانه‌اش برای ساخت یک دنیای دیجیتال و حضور در آن همیشه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های یوتیوب بوده است. یوتیوب با توجه به موفقیت چشمگیر بازی، در صفحه جدیدی با استفاده از آمار و نمودارها شرح جالبی از تاریخچه Minecraft در ۱۱ سال گذشته را به اشتراک گذاشته و همچنین ویدیو کوتاهی برای این موفقیت تولید کرده است که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید.

ماینکرفت محبوب‌ترین بازی یوتیوب

«لیدیا وینترز» داستان‌سرای اصلی بازی Minecraft درباره این موفقیت توضیح می‌دهد:

ما در بازی کاربرانی را داریم که به ماجراجویی می‌پردازند، افرادی در حال ساخت هستند و افراد دیگر با دوستان خود بازی را تجربه می‌کنند و همه این روش‌های بازی برای ما اهمیت دارند. دلیل موفقیت ماینکرفت در یوتیوب این است که ویدیوهای این پلتفرم راهی برای روایت داستان‌ها هستند.

از نظر آمار، جامعه طرفداران Minecraft در یوتیوب از بیش از ۳۵ هزار سازنده محتوا از بیش از ۱۵۰ کشور تشکیل شده است. «ارنست پتی» رهبر فرهنگ و گرایش‌های یوتیوب، مسئول بررسی تمام روش‌های انجام بازی توسط بازیکنان ماینکرفت است. او توضیح می‌دهد:

نکته جالب توجه، یکی از بزرگ‌ترین گرایش‌ها در بازی، انیمیشن‌های ساخته شده با Minecraft یا انیمیشن‌های برگرفته شده از زیبایی‌شناسی بازی هستند.

ماینکرفت

Minecraft هم اکنون محبوب‌ترین بازی ویدیویی یوتیوب محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ ویدیوهای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد بازدید داشته است. رتبه دوم در اختیار Roblox بازی دیگر سبک Sandbox است که تنها موفق به ثبت کمتر از نیمی از مقدار بازدیدهای ماینکرفت شده است. هرچند بخش مهمی از این محبوبیت، به دلیل ماهیت بازی ایجاد شده، پتی ادعا می‌کند دلیل دیگر آن جامعه بازیکنان است.

یک تریلیون بازدید بدون نبوغ خلاقانه تمام تولیدکنندگانی که طی سال‌های گذشته ویدیوهای Minecraft را آپلود کرده‌اند، به دست نمی‌آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی