ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار لیست مشتریان TSMC: اپل با سهم ۲۶ درصدی در رتبه اول

فهرست بزرگ‌ترین مشتریان TSMC نشان می‌دهد که اپل به تنهایی ۲۵.۹ درصد از درآمد فصلی این شرکت را شکل داده است. هیچ شرکت دیگری نتوانسته به نزدیکی کوپرتینویی‌ها برسد و سهم خود در درآمدهای TSMC ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

فهرست بزرگ‌ترین مشتریان TSMC نشان می‌دهد که اپل به تنهایی ۲۵.۹ درصد از درآمد فصلی این شرکت را شکل داده است. هیچ شرکت دیگری نتوانسته به نزدیکی کوپرتینویی‌ها برسد و سهم خود در درآمدهای TSMC را دو رقمی کند.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ و دیجی‌تایمز، پس از اپل دومین مشتری بزرگ TSMC شرکت مدیاتک است که ۵.۸ درصد از درآمدهای این کمپانی را شکل می‌دهد. بقیه شرکت‌ها کمتر از ۵ درصد سهم دارند. با این حال، در آینده با تغییر موضع اینتل از سازنده تراشه به طراح تراشه شرایط می‌تواند تغییر کند و سفارش‌های بیشتری به سمت TSMC روانه شود.

انتظار می‌رود که همکاری اینتل و TSMC حداقل تا نسل تراشه‌های ۲ نانومتری در سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد. از دیدگاه این تراشه‌ساز تایوانی، اینتل می‌تواند از سال ۲۰۲۳ به جمع سه مشتری بزرگ آن‌ها ملحق شود و جریان پیوسته‌ای از درآمد را برایشان به ارمغان بیاورد.

اینتل احتمالا با TSMC همکاری می‌کند

اگر اینتل از کارخانه‌های TSMC برای ساخت محصولاتش استفاده کند، وجهه خود را خدشه‌دار می‌کند، اما می‌تواند با گریز از بحران‌های مربوط به زنجیره تولید هزینه ساخت را پایین بیاورد. این شرکت سعی دارد با کمک TSMC رقابت جدی‌تری با AMD، انویدیا و سایر رقبا داشته باشد.

مدیرعامل اینتل قبلا درباره مهاجرت اپل از محصولات اینتل به تراشه‌های اختصاصی خود گفته بود: «اپل به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند بهتر از ما تراشه بسازد و به راستی آن‌ها محصول بسیار خوبی تولید کردند.» او در ادامه افزود این شرکت تلاش می‌کند تا تراشه بهتری بسازد و دوباره با کوپرتینونشینان وارد همکاری شود.

اینتل امیدوار است که با تغییر استراتژی خود بتواند سهم بیشتری از بازار جهانی تراشه‌ها داشته باشد. این بازار در دو سال اخیر با مشکلات زیادی روبرو شده و نتوانسته پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. این شرکت چندی پیش از فناوری‌های جدید خود برای سال ۲۰۲۵ به بعد رونمایی کرد تا چشم‌انداز روشن‌تری را ترسیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی