ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امیکرون
علمی

شیوع گسترده امیکرون؛ ۷۳ درصد از ابتلای جدید کرونا در آمریکا امیکرون هستند

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های (CDC) ایالات متحده، گونه امیکرون ویروس کرونا بیشترین مورد گزارش شده هفته گذشته این کشور بوده و با پیشی گرفتن از دلتا، ۷۳.۲ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۳

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های (CDC) ایالات متحده، گونه امیکرون ویروس کرونا بیشترین مورد گزارش شده هفته گذشته این کشور بوده و با پیشی گرفتن از دلتا، ۷۳.۲ درصد از موارد ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

داده‌های CDC با استفاده از ویژگی «Nowcast» این آژانس پیش‌بینی شده که میزان جدید گونه‌های در حال جریان را تخمین می‌زند. همچنین طبق داده‌های ارائه شده در این گزارش، گونه دلتا ۲۶.۶ درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا را در هفته گذشته تشکیل داده است.

امیکرون؛ گونه غالب هفته گذشته در آمریکا

امیکرون

درست پیش از اینکه امیکرون به گونه غالب ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل شود، مقامات بهداشتی اعلام کرده بودند که «این گونه قابل انتقال‌ترین ویروس کرونایی است» که تاکنون با آن مواجه شده‌ایم.

در همین حال تحقیقات انجام شده دانشمندان نشان می‌دهد که خطرات ابتلا به این گونه جدید شدیدتر از دلتا نخواهند بود، اما دانشمندان تاکید دارند که امیکرون در مسیر پیشرفت خود قرار دارد و می‌تواند تعداد زیادی از افراد را به یکباره مبتلا کند. از طرفی دیگر، این امر سیستم‌های مراقبت بهداشتی مانند بیمارستان‌ها که هم اکنون به دلیل افزایش تعداد بستری‌ها تحت فشار هستند را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محققان در تحقیقات خود مشخص کردند که احتمال ابتلای مجدد به گونه امیکرون کرونا ۵ برابر بیشتر از دلتا است و به همین منظور مقامات بهداشتی برای حفظ ایمنی بیشتر تاکید دارند تا تمام افراد ۱۶ ساله و بیشتر که واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند، دوز سوم واکسن کرونا فایزر و مدرنا را نیز دریافت کنند.

در همین حال، افراد واکسینه نشده در برابر بیماری شدید و مرگ ناشی از ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند. بر اساس ارائه شده توسط CDC در ماه اکتبر، احتمال مرگ افرادی که واکسینه نشده‌اند در اثر ویروس کرونا، ۱۴ برابر بیشتر از افرادی بوده که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی