ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از اریکسون بابت مذاکره بر سر پتنت‌های ارتباطی با تاکتیک‌های قلدرانه شکایت کرد

اپل با ثبت شکایتی مدعی شد که شرکت اریکسون در مذاکره پیرامون مجوز پتنت‌های ارتباطی خود از تاکتیک‌های قلدرانه استفاده کرده است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند اریکسون تعهدات خود در زمینه ارائه استانداردهای ارتباطی با نرخ‌های منصفانه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اپل با ثبت شکایتی مدعی شد که شرکت اریکسون در مذاکره پیرامون مجوز پتنت‌های ارتباطی خود از تاکتیک‌های قلدرانه استفاده کرده است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند اریکسون تعهدات خود در زمینه ارائه استانداردهای ارتباطی با نرخ‌های منصفانه را زیر پا گذاشته است.

شکایتی که اپل در دادگاه منطقه شرقی ایالت تگزاس آمریکا ثبت کرده، مدعی است که اریکسون استانداردهای حیاتی ارتباطات را به نرخ‌های منصفانه ارائه نمی‌کند. به گزارش وب‌سایت FOSS Patents، اپل همراه این پرونده دو درخواست داشته است: اول، شکایت قبلی اریکسون لغو شود. دوم، اطلاعات پرونده به خاطر محتوای حساس تجاری محرمانه باقی بماند.

اریکسون در ماه اکتبر با ثبت شکایتی علیه اپل مدعی شد که کوپرتینویی‌ها بدون حسن نیت با این شرکت مذاکره داشته‌اند. این کمپانی در شکایت خود خواستار حکمی مبنی بر مذاکره منصفانه، منطقی و تحت شرایط غیرتبعیض‌آمیز شده بود. اپل و اریکسون ظاهرا برای تجدید مجوز پتنتی در رابطه با فناوری 5G با یکدیگر گفتگو می‌کردند که برای استفاده از استانداردهای فعلی بازار ضروری است. گفته شده که این مالکیت فکری در حال حاضر در جدیدترین آیفون استفاده شده است.

اپل می‌گوید اریکسون زورگویی می‌کند

فناوری 5G در گوشی آیفون اپل

گزارش امروز می‌گوید اپل با توپ پر به میدان آمده و دو وکیلی را به این پرونده آورده که قبلا هم با این شرکت همکاری داشتند. «رافین کوردل» همان کسی است که در سال ۲۰۱۹ اظهارات جنجالی را علیه کوالکام مطرح کرد. «جوزف مولر» هم در پرونده درگیری کوپرتینویی‌ها با سامسونگ نقش داشت.

این دو کمپانی سال‌هاست که با هم درگیری دارند. در سال ۲۰۱۵ نیز هر دو شرکت علیه یکدیگر شکایت کرده بودند و در نهایت اریکسون توانست حکم ممنوعیت فروش آیفون در آمریکا را بگیرد. ولی طرفین توافق کردند که اختلاف‌ها را کنار گذاشته و اپل بتواند تحت قراردادی تا پایان ۲۰۲۰ از فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم استفاده کند. در آن قراردادی اسمی از 5G برده نشده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی