ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از حافظه PCIe 5.0 SSD با سرعت ۱۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی حافظه SSD جدیدی با فناوری PCIe 5.0 را به نمایش گذاشته و مدعی است که حافظه‌ها هم باید هر چند سال یکبار سرعت خود را دو برابر کنند. محصول جدید این شرکت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سامسونگ به تازگی حافظه SSD جدیدی با فناوری PCIe 5.0 را به نمایش گذاشته و مدعی است که حافظه‌ها هم باید هر چند سال یکبار سرعت خود را دو برابر کنند. محصول جدید این شرکت که برای سرورهای تجاری طراحی شده، به حداکثر سرعت خواندن ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند ۲,۵۰۰,۰۰۰ عملیات ورودی/خروجی را در هر ثانیه مدیریت کند.

بر اساس اعلام سامسونگ، توان عملیاتی حافظه جدید آن‌ها با نام PMI1743 تقریبا دو برابر بهترین درایوهای PCIe 4.0 NVMe است. فناوری PCIe 5.0 از حداکثر ۳۲ گیگاترنسفر بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که دو برابر PCIe 4.0 است. سامسونگ برای دستیابی به این پهنای باند کنترلری اختصاصی ساخته و آن را با اینتل آزمایش کرده است.

تولید انبوه حافظه PCIe 5.0 در فصل اول ۲۰۲۲

سامسونگ در حال حاضر PMI1743 PCIe 5.0 SSD را برای مشتریان منتخب خود ارسال می‌کند و از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ تولید انبوه آن را آغاز خواهد کرد. ظرفیت مدل‌های این حافظه چیزی بین ۱.۹۲ ترابایت تا ۱۵.۳۶ ترابایت خواهد بود. این محصول احتمالا اولین PCIe 5.0 SSD با پشتیبانی از درگاه دوگانه است تا اطمینان یابد که در صورت قطع یک ارتباط فعالیت‌های سرور از طریق درگاه بعدی ادامه پیدا می‌کند.

اولین مشتریان این محصول احتمالا دیتاسنترها خواهند بود، ولی فناوری‌هایی از این دست معمولا با یک تا دو سال تاخیر به دست مصرف‌کنندگان عادی هم می‌رسند.

با وجود اینکه در آستانه عرضه فناوری PCIe 5.0 هستیم، PCI Special Interest Group به سراغ PCIe 6.0 رفته و می‌گوید توان این حافظه می‌تواند از طریق ۱۶ مسیر به ۲۵۶ گیگابایت بر ثانیه برسد. این رقم دو برابر سریع‌تر از PCIe 5.0 و چهار برابر سریع‌تر از PCIe 4.0 است. با این حال، در نسل بعدی از فناوری جدیدی به نام Pulse Amplitude Modulation استفاده می‌شود که بدون نیاز به فرکانس‌های بسیار بالا می‌تواند دو برابر داده‌ها را جابه‌جا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی