ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
تکنولوژی

زارع‌پور: در طرح صیانت پیشنهادی وزارت ارتباطات، نگرانی‌های کارشناسان رفع شده است

وزیر ارتباطات اعلام کرد در نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات برای طرح صیانت به نظرات کارشناسان توجه و نگرانی‌های آن‌ها رفع شده است. او ابراز امیدواری کرد مجلس به نظرات کارشناسی این وزارتخانه توجه کند. «عیسی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۴

وزیر ارتباطات اعلام کرد در نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات برای طرح صیانت به نظرات کارشناسان توجه و نگرانی‌های آن‌ها رفع شده است. او ابراز امیدواری کرد مجلس به نظرات کارشناسی این وزارتخانه توجه کند.

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه ایران‌تلکام، به نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات برای طرح صیانت اشاره و ابراز امیدواری کرد مجلس به نظرات کارشناسی وزارت ارتباطات توجه کند:

«ما پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کردیم. همه چیز به کمیسیون مشترک بستگی دارد که آیا به نقطه نظرهای کارشناسی وزارت ارتباطات توجه کند یا به روند قبلی ادامه دهد.»

زارع‌پوردر پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه نسخه وزارت ارتباطات با طرح صیانت مردود شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس چقدر تفاوت دارد، گفت:

«ما نگرانی‌های متخصصین و کارشناسان و فعالان این حوزه را برطرف کردیم و باید منتظر اظهارنظرهای بعدی باشیم. این طرح وزارت ارتباطات نسبت به نسخه 26 تیرماه مناسب‌تر است اما درنهایت نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.»

طرح صیانت

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رئیس کمیسیون مشترک اعلام کرد جلسات این کمیسیون از دوشنبه هفته آتی از سر گرفته شده و نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اصلاح تعرفه‌های مخابرات

وزیر ارتباطات در ادامه به تصویب افزایش قیمت تعرفه‌های مخابرات اشاره کرد و گفت:

«اصلاح تعرفه‌ها در مسیر تصویب است و تاکنون یک مرحله در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی شده، اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است؛ مراجع دیگری نیز باید آن را تصویب کنند. شرکت مخابرات نیز باید تضمین دهد که حداقل سالی یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی کند، بدین‌صورت که یا سیم مسی‌های موجود به فیبر نوری تبدیل شود یا در نقاطی که اصلا ارتباطی وجود ندارد، فیبر نوری راه‌اندازی کند.»

او با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در تلاش برای افزایش کیفیت اینترنت ثابت است، افزود: «به هر حال نزدیک به 10 سال است که هیچ تحول ویژه‌ای در این حوزه شکل نگرفته و تفاوت کیفیت اینترنت ثابت و گوشی ملموس است.»

به گفته زارع‌پور عدم توجه به زیرساخت‌های تلفن ثابت موجب شده است تا ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی از این حیث، رتبه بسیار نامناسبی داشته باشد.

او در پایان با اشاره به اینکه بهترین حمایت از تولید داخل فضاسازی و ایجاد بسترهای مناسب است، ظرفیت‌های موجود را بسیار بالا دانست و بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۴ دی ۱۴۰۰

    پس از محرمانه بودن درش بیارید تا ببینیم چه خبره

    اصلا چه معنی داره طرحی که قراره زندگی تمام ایرانی ها رو دچار مشکل کنه محرمانه باشه ؟

    یه عده انگشت شمار برامون تصمیم بگیرن و تمام ؟ آناناس ....

مطالب پیشنهادی