ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Dungeon and Puzzles
تکنولوژی

معرفی بازی Dungeon and Puzzles؛ با هوش خود از سیاه چال فرار کنید

شاید به عقیده عموم افراد عمر بازی‌های پیکسلی تمام شده باشد، اما این دسته از بازی‌ها همچنان برای پلتفرم‌های دستی مانند گوشی‌های موبایل یا کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند و در مواردی مانند بازی Dungeon ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

شاید به عقیده عموم افراد عمر بازی‌های پیکسلی تمام شده باشد، اما این دسته از بازی‌ها همچنان برای پلتفرم‌های دستی مانند گوشی‌های موبایل یا کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند و در مواردی مانند بازی Dungeon and Puzzles به موفقیت نیز دست پیدا می‌کنند.

در این مطلب از دیجیاتو قصد داریم بازی Dungeon and Puzzles را به شما معرفی کنیم که یکی از بهترین بازی‌های موبایل سال 2021 محسوب می‌شود و تجربه جدید و سرگرم‌کننده‌ای را برای طرفداران بازی‌های پازل ارائه کرده است.

معرفی بازی Dungeon and Puzzles

همانطور که از اسم بازی تقریبا مشخص است (سیاه‌چال و پازل)، در بازی Dungeon and Puzzles بازیکنان در سیاه‌چال‌هایی قرار می‌گیرند که باید از آن‌ها عبور کنند و همانطور که انتظار می‌رود برای انجام این کار نیاز به حل چندین معما و پازل است.

هرچند معماهای درون بازی کاملا با سایر عناوین سبک پازل فرق دارد، اما همچنان باعث سرگرم شدن بازیکنان خواهد شد و حتی به مرور زمان می‌تواند چالش‌های بسیار سختی را ارائه کند. به طور کلی در این بازی، باید شخصیت اصلی خود را از سیاه‌چال‌های مختلف عبور دهید و به مراحل بعدی صعود کنید تا طبق توضیحات اولیه داستان به گنجینه نهایی آن برسید.

با این وجود در همان مراحل ابتدایی و دومین بخش داستان متوجه خواهید شد که معمای بازی Dungeon and Puzzles به چه صورت است. در واقع شخصیت اصلی بازی فقط می‌تواند به صورت کامل به تمام سمت‌های خود حرکت کند. به عنوان مثال، اگر قصد داشته باشید شخصیت خود را به سمت راست حرکت دهید، او تمام مسیر را تا زمانی که به دیوار یا مانع دیگری برسد، حرکت می‌کند و همین امر برای تمام حرکت‌ها نیز وجود دارد. بنابراین در حین حرکت نمی‌تواند مانع او شوید و به نوعی در حرکت کردن با محدودیت مواجه هستید.

با این حال، این موضوع زمانی به یک چالش بزرگ برای بازیکنان بازی Dungeon and Puzzles تبدیل خواهد شد که به مراحل بالاتر برسید و سیاه‌چال‌ها بزرگ و بزرگتر شوند. محدودیت حرکت در این نقشه‌های بزرگ حتی برای چندین ساعت می‌تواند شما را سرگرم کند تا روش‌های مختلفی را برای به پایان رساندن طراحی و عملی کنید.

در هر مرحله دشمنانی نیز وجود دارند که باید آن‌ها را نابود کنید تا پس از چیره شدن بر تمام آن‌ها، درب خروجی سیاه‌چال باز شود و بتوانید مسیر خود را ادامه دهید. دشمنان بازی تنوع زیادی دارند و برخی از آن‌ها نیز بسیار غول‌پیکر هستند، با این وجود آن‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند! در واقع هدف بازی Dungeon and Puzzles مبارزه با دشمنان نیست، بلکه دشمنان بازی به عنوان نوعی مانع طراحی شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مسیر خود را به شکل‌های مختلفی طراحی کنید. البته که کشتن آن‌ها به روش‌های مختلف الزامی است.

هرچند تمرکز زیادی روی کشتن دشمنان نشده، اما در همان مرحله اول متوجه خواهید شد که سلاح‌ها نیز در بازی حضور دارند و همه چیز زمانی جالب می‌شود که به مرور زمان تنوع آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و سلاح‌ها و ابزارهای دیگری مانند تیر و کمان در دسترس شما قرار خواهند گرفت. با این وجود باید توجه داشت که بازی در سبک پازل عرضه شده، بنابراین سلاح‌ها نیز به منظور حل معماها درون آن قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال از تیر و کمان خود می‌توانید به عنوان یک مانع استفاده کنید که حرکت شما را تنظیم می‌کند.

بازی Dungeon and Puzzles
در بازی شاهد مکانسیم‌های مختلفی خواهید بود؛ برای مثال عناصر آبی رنگ قابلیت پورتال دارند

سبک بازی احتمالا برخی طرفداران عناوین پازل را به یاد شطرنج خواهد انداخت که در آن نیز مهره‌ها حرکت‌های مشخص شده‌ای دارند و تنها در چند جهت مشخص شده می‌توانند حرکت کنند. علاوه بر این، مجبور خواهید شد تا برخی نقشه‌ها را چندین و چند بار تکرار کنید تا در نهایت به نحوه فرار از آن سیاه‌چال مسلط شوید. به همین منظور در پایین صفحه بازی دکمه‌های Restart و Undo فراهم شده تا در صورت نیاز یک بار دیگر مرحله را دوباره اجرا کنید یا یک حرکت به عقب برگردید تا بتوانید اشتباه خود را جبران کنید.

گیم پلی بازی نیز بسیار ساده است و برای حرکت شخصیت خود تنها باید انگشت خود را روی نمایشگر به اطراف بکشید. از شمشیر و سایر ابزار نیز به همین صورت استفاده خواهد شد و پس از انتخاب آن‌ها با کشیدن انگشت روی نمایشگر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به طور کلی در بازی Dungeon and Puzzles بارها مجبور خواهید شد تا در مورد موقعیت خود و بهترین روش استفاده از منابع و ابزار محدود در دسترس خود فکر کنید. بازی نسبتا آهسته شروع می‌شود، اما هرچه پیش می‌روید به شدت چالش‌برانگیز می‌شود و تمام تلاش خود را خواهید کرد تا به مراحل بعدی دست پیدا کنید.

دانلود بازی Dungeon and Puzzles

بازی Dungeon and Puzzles هم اکنون به صورت رایگان برای موبایل‌های اندروید و iOS عرضه شده که در ادامه می‌توانید آن را گوگل پلی و اپ استور یا کافه بازار دریافت کنید. از نظر آمار در گوگل پلی بیش از ۱۰ هزار نفر این بازی را نصب کرده‌اند و وجود امتیاز 4.5 نیز نشان‌دهنده کیفیت بازی است. محبوبیت آن در بین کاربران iOS نیز بسیار بیشتر بوده و امتیاز 4.9 از 5 را کسب کرده است. با این حال طبق توضیحات گوگل پلی، در نسخه رایگان بازی می‌توانید تا مرحله 22 پیش بروید و پس از آن نیاز به خرید بازی از طریق فروشگاه درون برنامه‌ای آن دارید.

Dungeon and Puzzles

Dungeon and Puzzles

سازنده: Digital Crafter قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۹/۵۳ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی