ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

وزارت بهداشت: شناسایی 467 نفر مبتلا به امیکرون در کشور؛ هرمزگان بیشترین مبتلایان را دارد

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون در چند استان کشور شناسایی شده، از شناسایی 467 نفر مبتلا به امیکرون خبر داد. «محمد هاشمی» درخصوص آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۷

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون در چند استان کشور شناسایی شده، از شناسایی 467 نفر مبتلا به امیکرون خبر داد.

«محمد هاشمی» درخصوص آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده امیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی ماه با انتشار توییتی از ابتلای 467 نفر به سویه جدید کرونا خبر داد.

هاشمی در توییت خود نوشت: «آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده امیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی ماه ۴۶۷ مورد ابتلا به امیکرون در کشور است.»

بر این اساس تعداد مبتلایان به این گونه جدید در استان‌های مختلف بر این اساس است: «آذربایجان شرقی ۴، آذربایجان غربی ۱، اصفهان ۳۸، البرز ۴، بوشهر ۹، تهران ۸۵، چهارمحال ۱، خ. رضوی ۷۸، زنجان ۸، سیستان ۱۰، فارس ۱۱، قم ۱۱، کردستان ۱، کرمان ۳، کرمانشاه ۱۲، گلستان ۲، مازندران ۳۶، مرکزی ۹، هرمزگان ۱۲۲، همدان ۲، یزد ۱۷، لرستان ۳ نفر.»

با توجه به آمار منتشر شده، مجموعه موارد تایید شده ۴۶۷ مورد است.‌

از سویی دیگر با توجه به همه‌گیری و سرعت انتشار این ویروس، پنجشنبه هفته گذشته معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به روزرسانی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین که در کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ به تصویب رسیده را ابلاغ کرد.

همچنین او تاکید کرده، افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‌های غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده‌اند، برای نوبت سوم ترجیحاً از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می‌توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی