ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه مدارک گم شده خود را با کمک سایت شرکت ملی پست پیدا کنیم؟

سامانه پست‌یافته به شما برای پیدا کردن مدارک مفقود شده‌تان کمک می‌کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵

اگر مدارک هویتی‌تان مانند کارت ملی و شناسنامه یا اشیا قیمتی همانند طلا، چک یا کیف‌تان گم یا به اصطلاح مفقود شده‌اند، بهتر است پیش از هر اقدامی سری به سایت مدارک پیدا شده بزنید. مدارک پیدا شده در پست را می‌توان از طریق سامانه پست یافته جستجو کرد.

پشت کارت ملی، برخی از کارت‌های بانکی و سایر اسناد و مدارک از فرد یابنده خواسته شده تا آن را به درون صندوق پستی بیندازد یا به یکی از دفاتر پستی نزدیک تحویل دهد. از همین رو می‌توان جهت پیگیری کارت ملی مفقود شده از طریق پست اقدام کرد. در ادامه نحوه پیگیری مدارک گم شده را شرح می‌دهیم.

آشنایی با سایت مدارک پیدا شده

سامانه پست یافته محصول شرکت ملی پست است که به کمک آن می‌توان اسناد و مدارک مفقود شده را در آن جستجو کرد. در پست یافته ها پیگیری مدارک گم شده روند چندان سختی ندارد. پست یافته ها بین عموم مردم به «سایت گم شدن کارت ملی» نیز مشهور است.

پیگیری کارت ملی مفقود شده از طریق پست را می‌توان یکی از پرکاربردترین‌های این سایت دانست اما سامانه پست یافته تنها به یافتن کارت ملی گم شده در پست ختم نمی‌شود. گم شده های پست شامل موارد بسیار زیادیست.

آن طور که در این سایت آمده شما می‌توانید اسناد مالکیت، اوراق سهام، انواع کارت شناسایی، انواع پروانه (کسب، اصناف و…)، دفترچه بیمه، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه خودرو، مدارک تحصیلی، مدرک شناسایی اتباع خارجه، کارت دانشجویی، کارت ملی ، کارت‌های نظامی، بیمه نامه خودرو، بیمه نامه موتور، پلاک خودرو، پلاک موتور، سایر مدارک خودرو، سند خودرو، سند موتور، معاینه فنی خودرو، معاینه فنی موتور، کارت خودرو، کارت سوخت خودرو، کارت سوخت موتور، کارت موتور، تلفن همراه، کوله پشتی، دسته چک، مدارک بانکی و کارت اعتباری مفقوده شده را در این سامانه جستجو کنید. در صورتی که مورد مفقودی شما در یکی از نمایندگی‌های پست سراسر کشور باشد، این موضوع به اطلاع‌تان می‌رسد. برای آشنایی بیشتر برای جستجوی مدارک پیدا شده در پست یافته با دیجیاتو همراه باشید.

چگونه مدارک پیدا شده در پست را پیگیری کنیم؟

جهت جستجوی مدارک پیدا شده در پست می‌توانید به سه روش اقدام کنید. متداول‌ترین روش پیگیری مدارک گم شده در پست یافته ها جستجو با کد ملی است. در صفحه ابتدایی پست‌یافته کافی است کد ملی خود را درج کرده و سپس گزینه جست‌وجو را بزنید.

سایت مدارک پیدا شده

در صورتی که مدرکی از شما در پست موجود باشد، به اطلاع‌تان خواهد رسید. در غیر این صورت با پیام «مدرکی با این مشخصات پیدا نشد» رو به رو خواهید شد و پیگیری مدارک گم شده به پایان می‌رسد.

اگر کد ملی‌تان در دسترس نیست، می‌توانید با ثبت مشخصات فردی یعنی نام، نام خانوادگی و نام پدر، احتمال وجود مدرک مفقودی‌تان در سامانه گم شده های پست را بررسی کنید.

پیگیری کارت ملی مفقود شده از طریق پست

مدارک مربوط به خودرو یا موتور را نیز می‌توان از طریق پلاک آن‌ها جستجو کرد.

پیگیری مدارک وسایل نقلیه در پست یافته

ثبت درخواست مدرک مفقودی

در صورتی که جستجوی شما در سامانه پست‌یافته بی نتیجه بود، می‌توانید با ثبت درخواست شانس یافتن آن را بیشتر کنید.

ثبت درخواست مفقودی

در صفحه مربوط به «ثبت درخواست مدرک مفقودی»، ابتدا بایستی نوع مدرک را تعیین سپس مشخصات خود همچون کد ملی، نام، نام خانوادگی و تلفن همراه خود را وارد کنید. بسته به نوع مدرک مفقودی نیز از شما اطلاعات دیگری خواسته شده و پس از درج آن‌ها روی گزینه ثبت کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا دریافت کارت ملی گم شده در پست نیازمند پرداخت هزینه است؟

خیر، تمامی خدمات ارائه شده در پست برای یافتن مدارک مفقودی، رایگان است.

سایت گم شدن کارت ملی چیست؟

در سامانه پست یافته ها می‌توانید پیگیری مدارک گم شده را انجام دهید. مدارک پیدا شده در پست یافته با استفاده از این سامانه اینترنتی قابل‌دسترسی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین حسن شاهی
    حسین حسن شاهی | ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    با سلام
    متاسفانه سامانه مذکور ایراد دارد اولا بعد از انتخاب استان، نام شهرستان ها را که ستاره دار هست را نمی آورد مانند استان البرز، بعدا هم پس از پر کردن تمام آیتم ها به مرحله بعد نمی رود که تایید کنی و هزینه بپردازی و ... لطفا راهنمایی بفرمائید. تشکر

  • علیرضا رضایی
    علیرضا رضایی | ۳ اسفند ۱۴۰۰

    باسلام، متاسفانه سه هفته ای هست که کارت ملی خود راگم کردم و در وب سایت پست یافته هم جستجو کردم و نبود‌.در قسمت ثبت نام یکساله ثبت نام انجام دادم ،ولی برای تایید نهایی و پرداخت آنلاین سایت مشکل داره و انجام نمی شود،لطفا طریقه پرداخت نهایی را راهنمایی بفرمایید.ممنون.

مطالب پیشنهادی