ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست سرعت اینترنت | معرفی 6 وب سایت برای تست سرعت نت
آموزش

معرفی 12 وب سایت برای تست سرعت اینترنت

تمام ما هر روز یا هر ساعت در دستگاه‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنیم. فرقی نمی‌کند برای سرگرمی، انجام کارها یا حتی خواندن اخبار به سراغ اینترنت برویم، در تمام سناریوها سرعت اهمیت بالایی دارد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

تمام ما هر روز یا هر ساعت در دستگاه‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنیم. فرقی نمی‌کند برای سرگرمی، انجام کارها یا حتی خواندن اخبار به سراغ اینترنت برویم، در تمام سناریوها سرعت اهمیت بالایی دارد. با توجه به این موضوع، بسیاری از ما می‌خواهیم از سرعت نتمان مطلع شویم و در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب 12 وب‌سایت رایگان برای تست سرعت اینترنت و پینگ را به شما معرفی کنیم.

سرعت نت برای همه ما اهمیت دارد چرا که کیفیت ارتباط ما را با دنیای دیجیتال نشان می‌دهد.

وب‌ سایت‌ های تست سرعت اینترنت

برای آشنایی با 12 وب‌سایت رایگان تست سرعت نت و پینگ تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

1. سایت TestMy.net

TestMy.net  اینترنت

اولین وب‌سایت برای اینکار، TestMy.net نام دارد که می‌خواهد با تمرکز روی نتایج باندپهن دنیای واقعی مبتنی بر سناریوهای دنیای واقعی، از سایر وب‌سایت‌های این حوزه متفاوت باشد. برای چنین کاری، TestMy.net از اینکه سرورهایش در مکان‌های مورد استفاده وب‌سایت‌های مطرح قرار دارد، مطمئن می‌شود. با اینکار، نتایج بدست آمده تا جای ممکن نزدیک به چیزی خواهد بود که در هنگام گشت‌وگذار در اینترنت تجربه می‌کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های این وب‌سایت نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در این لیست، عدم ارائه نتایج جامع بطور پیش فرض است. در حقیقت TestMy.net از شما می‌خواهد که موضوع مدنظرت را مشخص کنید که می‌تواند دانلود، آپلود یا میزان تاخیر باشد. البته امکان انجام تست سرعت اینترنت ترکیبی هم وجود دارد.

در پایان سرعت اینترنت شما با میانگین شهری که از آن تست را انجام می‌دهید و همچنین میانگین جهانی مقایسه می‌شود. در پایان صفحه نتایج یک نمودار هم در اختیارتان قرار می‌گیرد که عملکرد اینترنت‌تان در مدت زمان تست را نشان می‌دهد. تمام اینکارها برای این است که TestMy.net در اعلام نتایج شفافیت داشته باشد.

2. سایت  SpeedSmart

تست سرعت اینترنت

اگر به دنبال وب‌سایتی هستید که روی دقت و سادگی در استفاده تمرکز کرده باشد، SpeedSmart گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

برخی وب‌سایت‌‌های آزمایش سرعت اینترنت از توانایی چندریسمانی (Multithreading) استفاده می‌کنند که شامل چندین عملکرد مختلف می‌شود، اما در این زمینه به معنای ارائه بهترین سرعت دانلود و آپلود است که البته همیشه چنین نتایجی واقع‌گرایانه نیستند.

در حالت عادی زمانی که در حال وبگردی و دانلود فایل هستید، برای افزایش سرعت از توانایی چندریسمانی استفاده نمی‌کند، بنابراین چرا برای تست سرعت اینترنت باید به سراغش بروید؟ به همین علت، SpeedSmart به گونه‌ای عمل می‌کند که تا جای ممکن سناریوهای دنیای واقعی مورد آزمایش قرار بگیرند.

تست این وب‌سایت ساده و سریع است و جزئیات نسبتا دقیقی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید به شاخص سرعت SpeedSmart هم دست پیدا کنید که اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد.

3. سایت Speedtest

تست سرعت اینترنت

اسپیدتست یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های تست سرعت اینترنت به حساب می‌آید. این سرویس در سال ۲۰۰۶ از راه رسید و بیش از ۳۵ میلیارد تست از آن زمان تا به امروز انجام داده است. Speedtest ترکیبی از سادگی در استفاده و قابلیت‌های مناسب است. استفاده از این سرویس ساده است و تنها باید روی دکمه بزرگی با کلمه Go کلیک کنید تا بقیه کارها را خودش انجام دهد.

شما می‌توانید به راحتی و سریع سرورهایی که اسپیدتست به آن‌ها متصل می‌شود و همچنین تعداد اتصالات را تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید درباره سرعت نت سایر افراد در نقاط مختلف هم اطلاعات بدست آورید.

با استفاده از شاخص جهانی اسپیدتست قادر به مقایسه سرعت اینترنت خودتان با میانگین سرعت در کشورتان و سایر کشورهای دنیا هستید. اسپیدتست را می‌توانید در پلتفرم‌های مختلفی شامل اندروید و iOS هم استفاده کنید. این مرجع همچنین هر ماه فهرستی از سرعت نت جهانی و همچنین کشورهای مختلف منتشر می‌کند.

4. سایت Fast

تست سرعت اینترنت

اگر به دنبال یک وب‌سایت ساده و سریع برای استفاده هستید، Fast یک گزینه مناسب برای شما محسوب می‌شود. نام این وب‌سایت کاملا برای آن مناسب است چرا که سریعترین ابزار تست سرعت در این فهرست به حساب می‌آید. زمانی که صفحه وب آن را بارگذاری می‌کنید، این وب‌سایت کارش را شروع کرده و مشغول تست سرعت اینترنت شماست.

نتایج ساده هستند و سرعت دانلود شما را به صورت مگابیت بر ثانیه در اختیارتان قرار می‌دهد، البته می‌توانید به اطلاعات بیشتری هم دست پیدا کنید. در همین راستا می‌توانید به اطلاعاتی درباره سرعت آپلود و همچنین تاخیر هم دست یابید. شما همچنین قادر به تنظیم نحوه تست سرعت هم هستید که شامل تعداد اتصالات موازی و مدت زمان تست می‌شود.

5. سایت SpeedOf.Me

تست سرعت اینترنت

SpeedOf.me یک وب‌سایت سبک است که عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک تست هستید که امکان استفاده از آن در میان مرورگرهای مختلف در دسکتاپ و موبایل وجود داشته باشد، SpeedOf.me گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

عملکرد این وب‌سایت همان چیزی است که انتظار دارید. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک روی یک دکمه برای شروع تست است. نتایج تقریبا جامع هستند و با یک نمودار، اطلاعات را بطور جذابی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این وب‌سایت همچنین گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری نتایج و مشاهده نتایج قبلی هم وجود دارد تا از سرعت اینترنت‌تان در طول زمان مطلع شوید.

6. سایت Speedcheck

تست سرعت اینترنت

یکی دیگر از وب‌سایت‌های این لیست، SpeedCheck است که عملکرد مناسبی دارد و رابط کاربری‌اش هم ساده است، با این حال نتایج جامعی در اختیارتان قرار می‌دهد. این وب‌سایت درباره تاخیر، سرعت دانلود و آپلود، آدرس آی‌پی و همچنین ارائه‌دهنده اینترنت اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر به دنبال جزئیات و اطلاعات بیشتری باشید، SpeedCheck آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید از نحوه تغییر سرعت اینترنت‌تان در طول زمان تست مطلع شوید و همچنین از میزان دیتای منتقل شده هم مطلع شوید.

7. تست سرعت نت M-Lab

تست سرعت اینترنت

یکی دیگر از وب سایت هایی که رابط کاربری ساده‌ای دارد و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید، M-Lab Internet Speed Test است. این وب سایت تست سرعت اینترنت متن باز توسط گروهی از مهندسان کامپیوتر و محققان با پشتیبانی گوگل توسعه پیدا کرده است. برای استفاده از این سرویس تنها کافیست روی دکمه آبی رنگ «RUN SPEED TEST» یا «BEGIN» کلیک کنید تا در مدت کوتاهی، سرعت دانلود، آپلود و همچنین میزان تاخیر در اختیارتان قرار بگیرد.

در این وب سایت با تبلیغات روبه‌رو نمی‌شوید و همچنین جزو آدرس آی‌پی، دیتا دیگری در اختیار M-Lab قرار نمی‌گیرد. باید به این موضوع اشاره کنیم که وب سایت M-Lab به کاربر اجازه انتخاب سرور را نمی‌دهد و همچنین برای حداکثر سرعت 700 مگابیت بر ثانیه توسعه پیدا کرده که البته محدودیت سرعت مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند.

8. سایت Testmy.net

سایت Testmy.net

Testmy.net یکی دیگر از وب سایت‌های اندازه گیری سرعت اینترنت است که روی HTML5 و PHP کار می‌کند. بنابراین نیازی به نرم افزارهای شخص ثالث مانند جاوا ندارید که می‌تواند باعث دستیابی به نتایج دقیق‌تر شود. همچنین می‌توانید به راحتی از این وب سایت در مرورگرهای مختلف استفاده کنید. اگر در آینده به دنبال اطلاع از سرعت اینترنت‌تان در گذشته باشید یا بخواهید در گذر زمان سرعت نت خود را مقایسه کنید، می‌توانید در آن حساب بسازید.

اگرچه رابط کاربری این وب سایت چندان کاربرپسند نیست، اما اطلاعات مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای کار با این سرویس تست سرعت نت باید در بخش‌های مختلف چندین کلیک کنید تا تست سرعت آغاز شود. در حقیقت برای بخش‌های مختلف مانند سرعت دانلود و آپلود، باید گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید.

9. وب سایت Bandwidth Place

وب سایت Bandwidth Place

یکی دیگر از وب سایت های تست سرعت که رابط کاربری ساده‌ای دارد و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌‌دهد، Bandwidth Place نام دارد. این وب سایت با HTML5 کار می‌کند، بنابراین گزینه مناسبی برای مرورگرهای موبایل به حساب می‌آید.

در این وب‌سایت تست سرعت اینترنت با یک ساختار شبیه به کیلومترشمار خودرو روبه‌رو می‌شوید که در مرکز آن گزینه Start به چشم می‌خورد. تنها کافیست روی همین گزینه کلیک کنید، تا این سرویس کارش را شروع کند. پس از چندین ثانیه، در زیر این المان سرعت دانلود، آپلود و همچنین پینگ در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین سرور مورد تست هم به نمایش گذاشته می‌شود. در مجموع این وب‌سایت بیش از 50 سرور در سراسر جهان دارد.

10. سایت Speakeasy Speed Test

سایت Speakeasy Speed Test

Speakeasy/Fusion با لیست تقریبا کوتاهی از سرورهایی که دارد، امکان اندازه گیری سرعت اینترنت را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید محل سرور را به صورت دستی انتخاب کنید یا اینکه اجازه دهید چنین کاری به صورت خودکار صورت بگیرد.

سرورها و موتور این سرویس توسط Ookla تامین می‌شود، بنابراین مشابه Speedtest.net است، هرچند این سرویس محبوبیت خاص خودش را دارد. برای تست سرعت نت توسط وب سایت Speakeasy تنها کافیست روی گزینه Start Test کلیک کنید. پس از گذشت چندین ثانیه، سرعت دانلود و آپلود در اختیارتان قرار می‌گیرد و همچنین در زیر نتایج، می‌توانید محل قرارگیری سرور را هم مشاهده کنید.

11. سایت Internet Health Test

سایت Internet Health Test

Internet Health Test یکی از وب سایت‌های جامع برای تست سرعت نت محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار دهد. این سرویس رابط کاربری ساده‌ای دارد و تنها برای تست سرعت کافیست روی گزینه Go کلیک کنید.

چندین ثانیه پس از کلیک روی این گزینه، سرعت دانلود و آپلود اینترنت شما مشخص می‌شود. همچنین پینگ اینترنت هم توسط این سرویس در اختیارتان قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند برای تست سرعت اینترنت سرورهای مختلفی را درون این وب سایت انتخاب کنند.

12. وب سایت OpenSpeedTest

تست سرعت OpenSpeedTest

OpenSpeedTest.com یک وب سایت تست سرعت اینترنت مبتنی HTML 5 است که اطلاعات تقریبا دقیقی را در اختیارتان قرار می‌دهد و آخرین گزینه در این لیست به حساب می‌آید. کار با این وب سایت بسیار ساده است و تنها کافیست روی دکمه پلی در وسط یک دایره کلیک کنید.

این وب سایت سرعت دانلود و آپلود را در اختیارتان قرار می‌دهد و همچنین اطلاعاتی درباره پینگ و Jitter ارائه می‌کند. بنابراین OpenSpeedTest یکی دیگر از وب‌سایت‌های تست سرعت محسوب می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

همانطور که در وب‌سایت‌های بالا می‌بینید، تست سرعت نت فرایندی ساده است. بنابراین می‌توانید هرچند وقت یکبار از سرعت اینترنت‌تان مطلع شوید.

سوالات متداول کاربران درمورد تست سرعت اینترنت

بهترین سایت ها برای تست سرعت اینترنت کدام ها هستند؟

در بستر وب سایت های زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارند که از بهترین‌‌های آن‌ها می‌توان به Speedcheck ، Fast ، Speedtest و... اشاره کرد.

بهترین برنامه ها برای تست سرعت اینترنت کدام ها هستند؟

برنامه های زیادی برای تست سرعت اینترنت تولید شده‌اند که از بهترین های آن‌ ها می توان به Fast Speed Test ، SpeedTest Master ، Simple Speedcheck و... اشاره کرد.

آیا می توان سرعت اینترنت کشورها را با یک دیگر مقایسه کرد؟

بله، بعضی از وب سایت ها و برنامه های تست سرعت اینترنت این امکان را به شما می‌دهند که سرعت اینترنت کشورها را با یک دیگر مقایسه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Crab Nebula
    Crab Nebula | ۹ آبان ۱۴۰۰

    کاشکی این سایت رو هم معرفی میکردید: www.speedcheck.ir
    یه سایت ایرانیه. ولی من معمولا با این وضعیت اینترنتمو چک میکنم

  • avvvvab
    avvvvab | ۹ آبان ۱۴۰۰

    تجربه ثابت نموده تست سرعت بدرد نمی‌خورد چون اگر توفیق نباشد اتصال توقیف میشود
    و السلام

مطالب پیشنهادی