ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی ردمی نوت ۹
آموزش

چگونه دو نسخه از یک برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنیم؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که دارای چندین حساب در یک اپ باشیم، اما گوشی اندرویدی ما تنها امکان استفاده از یکی از آن‌ها را فراهم کرده. برای این مشکل یک را‌ه‌حل وجود دارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

برای بسیاری از ما پیش آمده که دارای چندین حساب در یک اپ باشیم، اما گوشی اندرویدی ما تنها امکان استفاده از یکی از آن‌ها را فراهم کرده. برای این مشکل یک را‌ه‌حل وجود دارد و می‌توانید به نسخه دوم یک اپلیکیشن روی دستگاه خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب نحوه نصب همزمان دو یا چند بار یک برنامه در یک گوشی اندرویدی یا به عبارتی نصب دو برنامه در یک گوشی یا به‌اصطلاح ایجاد برنامه همزاد را آموزش می‌دهیم.

شما می‌توانید یک کپی از اپ موردنظرتان روی گوشی اندرویدی خود داشته باشید و توسط آن به حساب دوم دسترسی پیدا کنید. نصب دو نسخه از یک برنامه چندان سخت نیست. شما برای اینکار نیازی به استفاده برنامه‌های شخص ثالث ندارید و می‌توانید از ویژگی پیش فرض دستگاه خود بهره ببرید. شاید سوال شما هم این است که «چگونه از یک برنامه دوتا داشته باشیم»؟ برای اطلاع از نحوه نصب دو برنامه در یک گوشی برنامه در اندروید در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

نحوه نصب دو برنامه در یک گوشی در اندروید

اول از همه باید بگوییم که امکان کپی دو نسخه از یک اپ اندرویدی تنها روی گوشی‌های مخصوصی در دسترس است. ویژگی نصب دو ورژن از یک برنامه در اندروید را بیشتر در گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و وان پلاس پیدا خواهید کرد. ضمنا اگر صاحب یکی از این دستگاه‌ها نیستید هم می‌توانید با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مانند «Parallel Space - Multiple accounts & Two face» به قابلیت ایجاد برنامه همزاد دسترسی پیدا کنید.

در حالی که هر کمپانی یک نام مخصوص برای این ویژگی خود درنظر گرفته و برای مثال سامسونگ آن را «Dual Messenger» نامگذاری کرده، تمام آن‌ها تقریبا به یک شکل کار می‌کنند و برای استفاده از چنین قابلیتی باید مراحل یکسانی را طی کنید. در جدول زیر برند گوشی‌ها و نام قابلیت‌ها برای نصب دو ورژن از یک برنامه در اندروید را می‌بینید:

برند گوشی هوشمندتنظیمات برای نصب دو نسخه واتساپ
سامسونگDual Messenger
شیائومیDual Apps
اوپوClone Apps
ویووApp Clone
ایسوسTwin Apps
هواویApp Twin
آنرApp Twin
وان پلاس Parallel Apps

نصب دو برنامه در یک گوشی وان پلاس

در ادامه نحوه نصب دو برنامه در یک گوشی روی وان پلاس با سیستم عامل اندروید ۱۰ را آموزش می‌دهیم، با این حال روند آن تفاوت چندانی با دیگر گوشی‌های اندرویدی ندارد. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای نصب دو نسخه از یک برنامه، به بخش تنظیمات مراجعه کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کرده و به ترتیب گزینه Utilities و سپس Parallel Apps را انتخاب کنید.
  • در اینجا لیستی از برنامه‌هایی که امکان تهیه کپی از آن‌ها وجود دارد، به چشم می‌خورد. مسلما تمام اپلیکیشن‌ها از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند.
  • برنامه‌ای که می‌خواهید یک کپی از آن داشته باشید را پیدا کرده و سپس آن را فعال کنید.
  • با اینکار گوشی شما به صورت خودکار یک کپی از این اپ ایجاد کرده و به لیست برنامه‌ها اضافه می‌کند.
نصب دو نسخه از یک برنامه

این اپ جدید تنظیمات یکسانی با نسخه اصلی برنامه نصب شده روی دستگاه شما ندارد و کاربران می‌توانند این نسخه جدید را با توجه به نیازهای خود شخصی‌سازی کنند. وارد حساب دوم خود شوید و به صورت همزمان از دو حساب روی یک گوشی اندرویدی استفاده کنید.

نصب دو برنامه در یک گوشی سامسونگ

نصب دو نسخه از یک برنامه در گوشی، به‌طور پیش فرض در گوشی های سامسونگ امکان پذیر است و برای برخی اپ‌ها می‌توان چنین کاری کرد. یکی از آن‌ها، واتساپ است که نصب دو نسخه از این پیام‌رسان روی یک گوشی سامسونگ و البته برندهای دیگر را آموزش می‌دهیم.

در گوشی های سامسونگ با استفاده از قابلیت بومی Dual Messenger می‌توانید دو برنامه در یک گوشی داشته باشید. در محصولات سامسونگ با اندروید 8.0 اوریو و نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل موبایل گوگل، به این قابلیت دسترسی دارید و می‌توانید از طریق آن، دو حساب جداگانه برای شبکه‌های اجتماعی یا اپ‌های پیام‌رسان داشته باشید. بنابراین می‌توانید از طریق Dual Messenger، دو حساب جداگانه واتساپ به صورت همزمان روی یک گوشی موبایل سامسونگ داشته باشید.

برای نصب دو برنامه واتساپ روی یک گوشی سامسونگ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی گوشی سامسونگ خود به تنظیمات بروید.
  • روی گزینه «Advanced features» ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Dual Messenger را ببینید. این گزینه را انتخاب کنید تا وارد منوی ایجاد برنامه همزاد شوید.
نصب دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ
  • این ویژگی به صورت خودکار اپ‌هایی که می‌توانند دو حساب جداگانه روی گوشی‌تان داشته باشند را شناسایی می‌کند. برنامه‌های سازگار در بخش «Available Apps» لیست می‌شوند. بنابراین اگر روی گوشی موبایل سامسونگ خود واتساپ داشته باشید، در این فهرست ظاهر خواهد شد.
نصب دو واتساپ در یک گوشی سامسونگ
  • در ادامه گوشی‌تان از شما برای نصب دومین حساب واتساپ سوال می‌کند و باید چنین موضوعی را تایید کنید.
  • حالا به اپ دراور بروید تا دو آیکون واتساپ را مشاهده کنید. یکی از آیکون‌ها مربوط به نسخه اصلی واتساپ می‌شود و دیگری توسط قابلیت Dual Messenger ایجاد شده است. برای اینکه بدانید کدام یک از این اپ‌ها مربوط به حساب دوم‌تان می‌شود، در گوشه پایین سمت راست آن یک زنجیر نارنجی رنگ قرار می‌گیرد.

با چند قدم ساده بالا، می‌توانید بطور همزمان از دو حساب واتساپ روی یک گوشی سامسونگ استفاده کنید.

نصب دو برنامه در یک گوشی شیائومی

به‌دلیل پیچیده و شلوغ بودن تنظیمات گوشی‌های شیائومی، بسیاری از کاربران این گوشی‌ها می‌پرسند که «چگونه یک برنامه را دوبار نصب کنیم»؟ در گوشی های شیائومی با استفاده از قابلیت Dual Apps می‌توانید روی یک گوشی دو برنامه داشته باشید. که در ادامه نحوه نصب آن روی رابط‌های کاربری MIUI 11 به‌بعد را آموزش می‌دهیم.

برای دسترسی به ویژگی Dual Apps شیائومی در جدیدترین رابط‌های کاربری این کمپانی مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید و روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  • حالا در این بخش، گزینه Dual Apps به چشم می‌خورد. آن را انتخاب کنید.
  • در اینجا لیستی از برنامه‌هایی که از قابلیت Dual Apps پشتیبانی می‌کنند، به نمایش گذاشته می‌شود. برنامه مدنظرتان را فعال کرده و سپس مدتی صبر کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
نصب دو واتساپ در یک گوشی شیائومی

با اقدامات بالا می‌توانید از دو حساب واتساپ روی یک گوشی شیائومی استفاده کنید یا اینکه دو برنامه را در یک گوشی شیائومی نصب کنید.

نصب دو برنامه در یک گوشی هواوی

در گوشی های هواوی برای اینکه دو نسخه از یک برنامه داشته باشید، باید از قابلیت ایجاد برنامه همزاد App Twin استفاده کنید. برای اینکار تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کرده و روی گزینه App Twin ضربه بزنید.
نصب دو واتساپ در یک گوشی هواوی
  • در اینجا لیستی از برنامه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شوند که قابلیت App Twin پشتیبانی می‌کنند. در اینجا باید برنامه مدنظرتان را فعال کنید.
  • شماره گوشی‌تان را وارد کرده و برای شروع استفاده از سرویس مدنظرتان، آن را تایید کنید.

با مراحل بالا، نصب دو واتساپ در یک گوشی هواوی ممکن می‌شود.

محل ذخیره‌سازی داده‌های نسخه دوم یک برنامه

گوشی اندرویدی شما اطلاعات نسخه دوم یک برنامه را در محل یکسانی با نسخه اصلی ذخیره نمی‌کند، با این حال پیدا کردن داده‌های آن کار چندان سختی نیست.

نصب دو نسخه از یک برنامه

اگر صاحب گوشی وان پلاس باشید می‌توانید داده‌های نسخه دوم برنامه‌ها را در بخش «Parallel Apps storage» پیدا کنید. برای دسترسی به این فضا از برنامه‌های فایل منیجر اندروید استفاده کنید.

محدودیت‌های نصب دو نسخه  از یک برنامه

محدودیت اصلی برای نصب دو نسخه از یک برنامه، عدم پشتیبانی تمام برنامه‌ها از آن است. برخی برنامه‌ها امکان نصب نسخه کپی را برای شما فراهم نمی‌کنند که برای مثال می‌توانیم به مرورگر کروم گوگل اشاره کنیم. در حقیقت برنامه‌هایی که قادر به پشتیبانی از این ویژگی هستند، به صورت یک لیست در تنظیمات به نمایش گذاشته می‌شوند و تنها می‌توانید از میان آن‌ها اپ موردنظرتان را انتخاب کنید.

نحوه حذف نسخه دوم یک برنامه

اگر پس از نسخه دوم یک اپ از کار خود پشیمان شدید، می‌توانید با انجام مراحل زیر آن را به راحتی حذف کنید:

  • به تنظیمات، Utilities و سپس Parallel Apps بروید.
  • برنامه موردنظرتان را انتخاب کرده و سپس گزینه روبه‌روی آن را غیرفعال کنید.

به همین راحتی گوشی شما نسخه دوم این برنامه را حذف می‌کند، ضمنا تمام اطلاعات آن هم از بین خواهد رفت. این کار هیچ تاثیری روی نسخه اصلی اپلیکیشن ندارد و می‌توانید مانند همیشه به استفاده از آن ادامه دهید.

نصب دو نسخه از یک برنامه در گوشی

با نصب همزمان دو یا چند بار یک برنامه در یک گوشی اندرویدی می‌توانید به چندین حساب روی یک دستگاه دسترسی داشته باشید. اگر چنین ویژگی به صورت پیش فرض در گوشی شما وجود داشته باشد، امکان نصب دو برنامه در یک گوشی برای شما فراهم می‌شود. در غیر اینصورت باید به سراغ اپ‌های شخص ثالث برای نصب چندین نسخه از یک اپلیکیشن اندرویدی بروید.

اپلیکیشن های نصب دو برنامه روی یک گوشی

اگر گوشی هوشمندتان فاقد قابلیت پیش فرض برای نصب دو برنامه روی یک گوشی است، باید به سراغ اپ‌های شخص ثالث بروید. در ابتدا به شما برنامه Parallel Space - Multiple account & Two face را پیشنهاد کردیم.

برنامه نصب دو نسخه از یک برنامه Parallel Space - Multiple accounts & Two face

برنامه های نصب دو واتساپ روی یک گوشی

یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای نصب دو واتساپ روی یک گوشی موبایل، Parallel Space - Multiple accounts & Two face نام دارد. این اپ که دانلود بالایی را در پلی استور به خودش اختصاص داده و امتیاز بالایی را کسب کرده، امکان ساخت نسخه دوم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام را برای کاربران فراهم می‌کند.

Parallel Space - Multiple accounts & Two face

Parallel Space - Multiple accounts & Two face

سازنده: LBE Tech قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12 مگابایت زبان:

اپ ایجاد برنامه همزاد Super Clone - App Cloner for Multiple Accounts

برنامه های نصب دو واتساپ روی یک گوشی

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی، Super Clone - App Cloner for Multiple Accounts نام دارد که امکان ساخت نصب نسخه دوم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند واتساپ را برای شما فراهم می‌کند. این برنامه همچنین شخصی‌سازی آیکون اپ‌های نصب شده روی گوشی هوشمندتان را هم ممکن می‌کند.

Super Clone - App Cloner for Multiple Accounts

Super Clone - App Cloner for Multiple Accounts

سازنده: .Polestar App Cloner Dev قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.4 مگابایت زبان:

با نصب نسخه دوم یک برنامه اندرویدی مانند اینستاگرام دوم روی گوشی خود می‌توانید به صورت همزمان به حساب کاری و شخصی خود دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول کاربران: چگونه از یک برنامه دوتا داشته باشیم؟

چگونه یک برنامه را دوبار نصب کنیم؟

در گوشی‌های اندرویدی با استفاده از قابلیت‌های پیش‌فرض دستگاه یا نصب برنامه‌های شخص ثالث می‌توانید نصب دو نسخه از یک برنامه را انجام دهید.

در چه مدل هایی از گوشی می توان دو نسخه از یک برنامه را نصب کرد؟

چنین ویژگی مخصوص گوشی های سامسونگ، شیائومی و وان پلاس است.

آیا اطلاعات هر دو نسخه از یک برنامه در محل یکسانی ‌ذخیره می‌شوند؟

خیر. اطلاعات هر یک از نسخه های برنامه در محلی جدا ذخیر می‌شوند. برای چگونگی یافتن اطلاعات هر دو نسخه، می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد حسین ولیاندوست
    محمد حسین ولیاندوست | ۳ بهمن ۱۴۰۰

    چقدر سختش کردین؟؟؟
    میشه یه بار اون اپ رو از گوگل‌پلی و یه بار دیگع هم از اپ های ایرانی دان کرد!

    • محمد حسین ولیاندوست
      محمد حسین ولیاندوست | ۳ بهمن ۱۴۰۰

      اینطوری هم دو حساب جداگانه ایجاد میشه

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱ دی ۱۳۹۹

    بهترین برنامه به نظر من app cloner arm هستش که امکانات بیشتری داره

مطالب پیشنهادی