ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل چهارم تراشه M1 با 12 هسته پردازشی احتمالا با آی‌مک پرو جدید از راه می‌رسد

در حالی که تا به امروز شاهد معرفی سه مدل از تراشه اپل سیلیکون M1 بوده‌ایم، احتمالا کوپرتینویی‌ها همچنان می‌خواهند از یک مدل چهارم هم رونمایی کنند. این تراشه جدید که دارای یک CPU با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

در حالی که تا به امروز شاهد معرفی سه مدل از تراشه اپل سیلیکون M1 بوده‌ایم، احتمالا کوپرتینویی‌ها همچنان می‌خواهند از یک مدل چهارم هم رونمایی کنند. این تراشه جدید که دارای یک CPU با 12 هسته پردازشی خواهد بود، احتمالا در آی‌مک پرو بعدی مورد استفاده قار می‌گیرد.

در حال حاضر تراشه M1 در سه مدل در بازار وجود دارد. نسخه اصلی که همان M1 است، در محصولاتی مانند مک بوک پرو 13 اینچی و آیپد پرو 2021 مورد استفاده قرار گرفته. پس از این تراشه، اپل از دو مدل دیگر به نام‌های M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد که قدرت مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را تامین می‌کنند. اما حالا به نظر می‌رسد باید منتظر مدل چهارمی هم باشیم.

مدل چهارم تراشه M1 با 12 هسته پردازشی

یکی از منابع دنیای فناوری به نام «Dylan» در توییتی مدعی شده که یک پیکربندی دیگر از تراشه M1 وجود دارد که بالاتر از M1 مکس قرار می‌گیرد. به گفته این منبع، در این چیپ از CPU با 12 هسته استفاده می‌شود و در یک کد اسنیپت هم به آی‌مک اشاره شده است.

نسخه اصلی اپل سیلیکون M1 از 8 هسته پردازشی بهره می‌برد و GPU آن 7 یا 8 هسته گرافیکی دارد. در M1 پرو با 8 یا 10 هسته پردازشی روبه‌رو هستیم و M1 مکس هم 10 هسته پردازشی دارد. با این حال، مدل مکس بخاطر پشتیبانی از رم بالاتر و همچنین هسته‌های گرافیکی بیشتر، بالاتر از مدل پرو قرار می‌گیرد.

مدل چهارم تراشه M1

در حال حاضر نمی‌دانیم پیکربندی هسته‌ها در مدل چهارم تراشه M1 به چه صورت خواهد بود، با این حال احتمالا با 8 هسته قدرتمند و 4 هسته کم‌مصرف روبه‌رو خواهیم شد.

طبق گزارش‌ها، آی‌مک پرو جدید با نمایشگر 27 اینچی Mini-LED و فناوری پروموشن (رفرش ریت 120 هرتز)، در بهار پیش رو از راه می‌رسد. چندین ماه بعد و در پاییز 2022 هم احتمالا با نسل جدید آیپد پرو روبه‌رو می‌شویم که از تراشه 3 نانومتری M2 بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی