ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

افزایش فروش خود را با تبلیغات ویدئویی تجربه کنید

همه چیز از آنجایی شروع شد که بیشترین زمان خود را در روز صرف نگاه کردن و استفاده از تلفن همراه هوشمند کرده‌ایم. امری که در دنیای دیجیتال امروز برای پیشرفت و زندگی، گریزی از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه چیز از آنجایی شروع شد که بیشترین زمان خود را در روز صرف نگاه کردن و استفاده از تلفن همراه هوشمند کرده‌ایم. امری که در دنیای دیجیتال امروز برای پیشرفت و زندگی، گریزی از آن نیست. قطعا در طول روز به تبلیغات ویدئویی، متنی و حتی صوتی در تلفن همراه هوشمند خود برخورد کرده‌اید. دقیقا زمانی که از میزان تماشای تلویزیون در میان مردم کاسته شد، اطلاع رسانی بر بستر شبکه اینترنت بیش از پیش اهمیت پیدا کرد. امروزه؛ ما نه تنها اخبار و سرگرمی ها را با تلفن همراه هوشمند خود پیگیری می‌کنیم، بلکه حتی از اطلاع‌رسانی‌های اجتماعی همچون تبلیغ محصولات و کسب‌و‌کارها هم از همین طریق مطلع می‌شویم. در میان همه این‌ها یکی از موثرترین روش‌های اطلاع رسانی، محتوای بصری است که به شکل‌های مختلف بویژه تبلیغات ویدیویی نمایان شده است. حال که بستر تبلیغات ویدئویی بیش از گذشته به بلوغ رسیده و شما نیز دارای کسب‌و‌کار پویای خود هستید، در این مطلب نحوه افزایش فروش با تبلیغات ویدیویی گفته می‌شود.

تبلیغات ویدئویی چیست؟

هدف از این روش، رساندن پیامی تبلیغاتی در قالب مجموعه پیوسته از تصویر و صوت به مخاطبی که درحال استفاده از رسانه‌ای دیجیتال است. تاثیری که تعامل هم‌زمان صوت و تصویر روی مخاطب دارد به مراتب از روش‌های دیگری همچون تبلیغات متنی بالاتر است و بدون شک توجه بیشتری را جلب می‌کند؛ چراکه ارتباط مستقیمی با سازوکار بیولوژیک بدن دارد.

تبلیغات ویدیویی هم تقریبا به دنبال همین است. یعنی توجه بیشتر، در کنار صرف زمان بیشتر توسط مخاطب، برای ارائه بهتر و تاثیر گذارتر تبلیغات یک کسب‌و‌کار. جدای از این تاثیرگذاری پویا، همینطور مزیت دیگر این نوع از تبلیغات، ماندگاری بیشتر محتوا در ذهن مخاطب است. مطابق با نظر روانشناسان، خاطراتی که تعاملی از دیدن و شنیدن هستند، ماندگاری شدیدتری در ذهن خواهند داشت.

مزایای تبلیغات ویدئویی نسبت به سایر تبلیغات آنلاین چیست؟

بنابراین می‌توان به جرات گفت که تبلیغات ویدئویی یکی از بالغ‌ترین مدل‌‌های تبلیغات دیجیتال است. در زیر به مواردی از این نوع تبلیغات پرداخته‌ایم:

  • جلب توجه بیشتر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات آنلاین به واسطه تعامل همزمان صوت و تصویر
  • صرف زمان بیشتر توسط مخاطب برای مشاهده تبلیغات و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب کسب‌وکار
  • ماندگاری بیشتر در ذهن به واسطه جذابیت آنچه مخاطب به صورت همزمان می‌بیند و می‌شنود و در نتیجه بازده بیشتر نشر تبلیغ کسب‌وکار.
  • امکان نمایش قدرت کسب‌وکار به مخاطب با استفاده از محتوای باکیفیت و خوش‌ساخت که موجب القای حس اطمینان به مخاطب در خصوص قدرت ارائه خدمات آن کسب‌و‌کار خواهد شد.
  • ارائه حجم بسیار بیشتری از اطلاعات به کار در مقایسه با دیگر روش‌های تبلیغات آنلاین. زمانی که دو ابزار صوت و تصویر به صورت همزمان در اختیار قرار دارند، می‌توان به مراتب اطلاعات بیشتری را در مدت زمان کمتری به مخاطب منتقل کرد.
  • بازده بیشتر در مقابل هزینه کمتر دیگر رسانه های قابل نشر که به‌طورکلی انتشار یک تبلیغات ویدئویی بر بستر اینترنت، از دیگر روش هایی همچون تلویزیون کم هزینه‌تر خواهد بود و مخاطبین بیشتری را دربرخواهد گرفت.

چرا باید از تبلیغات ویدئویی استفاده کنیم؟

این روش با این مزایایی که دارد نیاز هر کسب‌وکاری است. در کنار هزینه کمتر، مخاطب بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهید و در نتیجه کنار افزایش توان مالی خود برای تبلیغات، شاهد بازدهی بیشتری از هزینه‌های خود هم  خواهید داشت. از همه این مزایا که بگذریم نباید فراموش کنید که اکنون بیشترین استفاده جوامع در حوزه سرگرمی و اطلاع‌رسانی، از طریق تلفن‌های همراه هوشمند صورت می‌پذیرد، بنابراین برای کسب‌وکار خود نیاز به روشی به‌روز برای تعامل با مخاطبین خواهید داشت. اکنون کافیست به آمار ویکی‌پدیا نگاهی بیندازیم:

  • ۸۳ درصد از کسب‌وکارهای ایرانی در سال ۱۴۰۰ از این روش تبلیغاتی استفاده کرده‌اند.
  • از هر ۱۰نفر در ایران، ۷ نفر ترجیح می‌دهد بجای تماشای تلویزیون به تماشای ویدئوی آنلاین بپردازند.
  • پیش‌بینی شده که در سال ۲۰۲۲، ۸۰درصد ترافیک اینترنت جهانی صرف تماشای ویدئوی آنلاین خواهد شد.
  • ۷۳درصد تماشای ویدئوهای آنلاین، از طریق تلفن همراه هوشمند انجام می‌شود.

تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌و‌کارهایی است؟

کسب‌و‌کارهای محصول یا خدمات‌محور، مخاطبین اصلی این مدل از تبلیغات هستند. فروش محصول یا ارائه خدمات، نیازمند اطلاع‌رسانی جامع و پویاست که این امکان را با تبلیغات ویدئویی کاملا می‌توان فراهم کرد. جدای از این مدل کسب‌وکارها، مشاغلی که نیاز به برندیگ دارند یا حتی افرادی که اقدام به پرسونال برندینگ می‌کنند نیز، مخاطب استفاده از این روش هستند.

استفاده از مشاورین تبلیغات و مارکتینگ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای بررسی کسب‌‌وکار شما و استفاده هرچه بهتر از آن باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت که تقریبا تمامی کسب‌وکارها را پوشش می‌دهد. به‌گونه‌ای که حتی برای آگهی جذب نیرو هم می‌توان از این روش تبلیغاتی به صورت پربازده نیز استفاده کرد.

تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن‌های موبایلی

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل تمامی کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را دربرمی‌گیرد. یکی از بهترین روش‌ها برای این روش از تبلیغات، نمایش آنها در میان فعالیت عادی کاربران در اپلیکیشن موبایل است. استفاده بسیار زیاد کاربران از اپلیکیشن‌های موبایلی موجب شده تا یکی از بهترین مکان‌های نمایش تبلیغات موبایلی در خلل استفاده از این برنامه‌ها باشد.

بهره گیری از بازی‌های موبایلی و دریافت جایزه به ازای نمایش نیز یکی از روش‌های پرمخاطب این حوزه است. روشی که اجبار به مراتب کمتری برای کاربر دارد و در هنگام بازی از تمرکز بیشتری برای درک هر نوع محتوا، برخوردار است. از طرفی در اپلیکیشن‌های موبایلی تفکیک موضوعی برای کاربران نیز امکان‌پذیر است. اینکه تبلیغ ویدئویی شما برای کدام دسته از کاربران و در چه موضوعی نمایش داده شود، از نکات مهم بهینه‌سازی تبلیغات است.

انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی چیست؟

  • تبلیغات خطی (Linear video ads):

در این روش، ویدئوی تبلیغاتی در ابتدا، انتها یا با توقف ویدئوی در حال پخش، نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات غیرخطی (Non-linear video ads):

در این روش برخلاف روش قبلی، تبلیغ ویدئویی در هنگام اجرای ویدئوی درحال پخش و در گوشه‌ای از تصویر نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات همراه (Companion ads):

در این روش، تبلیغ در ابتدای ویدئوی اصلی و در مدت زمان خاصی نمایش داده می‌شود.

به‌طور کلی به این روش عناوینی مانند پری رول (Pre-Roll)، مید رول (Mid-Roll) و پست رول (Post-Roll) داده می‌شود. دقیقا مشابه آن‌چیزی که در تلویزیون مشاهده می‌کنیم با این تفاوت که اینبار این نمایش بر بستر شبکه اینترنت و به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.

کلام آخر

انجام تبلیغات ویدئویی امروزه کار دشواری نیست. کافیست با مراکز دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان مجرب مشورت کنید و نیاز خود را برای این مدل از تبلیغات مطرح نمایید. انتخاب مرکز مناسب برای اینکار بسیار حائز اهمیت است. داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه بسیار مهم و ضروری است. دریافت بازده بیشتر از این نوع تبلیغات جدای از نیازمندی های اولیه، نیاز به استراتژی مناسب برای اجرا دارد که این نیاز قطعا شما را دعوت به مراجعه به مراکز تبلیغاتی معتبر خواهد کرد.

به عنوان جمع بندی می‌توان گفت نباید این نکته را فراموش کرد که دنیای امروز برای گسترش کسب‌وکارها نیاز به روش‌های تعاملی به‌روز دارد. روش‌هایی که علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد. شما نیز می‌توانید برای توسعه بیشتر کسب‌وکار خود از این روش تبلیغات به بهترین شکل استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی