ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تاثیر تکنولوژی بر بازار مسکن

در عصر جدید تکنولوژی حرف اول را می‌زند. بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل به واسطه تکنولوژی از حالت رایج سنتی خود خارج شده و شکل امروزی به خود گرفته‌اند. یکی از حوزه‌هایی که با اعمال ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در عصر جدید تکنولوژی حرف اول را می‌زند. بسیاری از فعالیت‌ها و مشاغل به واسطه تکنولوژی از حالت رایج سنتی خود خارج شده و شکل امروزی به خود گرفته‌اند. یکی از حوزه‌هایی که با اعمال تکنولوژی بر آن رونق گرفت، بازار مسکن است. با استفاده از تکنولوژی پروسه معاملات ملکی به کل تغییر کرد؛ به گونه‌ای که ابتدایی‌ترین مراحل انجام این کار نسبت به گذشته تا به امروز تغییرات چشمگیری داشته است. به همین خاطر لازم است که با تاثیرات تکنولوژی بر بازار مسکن آشنا شده و نسبت به آن آگاهی بیابید.

مفهوم تکنولوژی

قبل از هر چیز باید با مفهوم تکنولوژی آشنا شوید. همانطور که می‌دانید ریشه تکنولوژی از علم و دانش است. در نتیجه بکارگیری از این علم و مهارت در راستای برطرف کردن نیازها و پیش بردن اهداف مفهوم تکنولوژی را به ما می‌رساند.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که بکارگیری تکنولوژی تنها در مشاغل و صنایع گوناگون خلاصه نمی‌شود؛ بلکه از آن در جهت زندگی شخصی نیز می‌توان استفاده کرد. تنها کافی است که در زمینه‌ای به خصوص از علم و آگاهی کافی برخوردار باشید و از آن در جهت رسیدن به اهداف مشخصی استفاده کنید؛ آنگاه شما از علم تکنولوژی بهره برده اید.

تکنولوژی در زمینه بازار مسکن

ورود تکنولوژی به دنیای مسکن باعث شد تا انقلابی بزرگ در شیوه آن شکل بگیرد. این موضوع باعث شد تا مشاورین املاک در جهت به روز کردن دانش و مهارت خود در این حوزه فعالیت‌هایشان را از شیوه سنتی رایج به شیوه امروزی ارتقا دهند.

اگر تجربه خرید خانه و یا رهن و اجاره را در گذشته داشته باشید، حتما می‌دانید که در چندین سال اخیر مشاوران املاک برای تبلیغات و آگاهی دادن به مردم از بابت گزینه‌های در دسترشان و در نهایت جذب مشتری، به روزنامه‌ها پناه می‌بردند و از این طریق کارشان را تبلیغ می‌کردند.

طبیعتا هر که تعداد آگهی‌های بیشتری را در روزنامه‌ای معتبر و شناخته شده به اشتراک می‌گذاشت، کسب و کارش رونق بیشتری پیدا می‌کرد. امروزه دیگر خبری از آگهی‌های املاک در روزنامه نبوده و بیشتر مشاورین از شیوه جدید استفاده می‌کنند. شیوه جدید تبلیغات در بازار مسکن حرفه‌ای‌تر بوده و بابت آن باید جوانب مختلفی را در نظر گرفت و همینطور زمان زیادی را هم صرف کرد.

چون در روش جدید مذکور مشاورین املاک با انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات لازم به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان خود پی برده و با توجه به آنها فایل‌های خود را دسته بندی می‌کنند. اگر تا کنون به سایت‌های جستجوی املاک مراجعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که در این دسته از سایت‌ها مخاطب مشخصات خانه مورد نظر خود را وارد کرده و تنها با یک کلیک ساده لحظه‌ای را منتظر نتایج بدست آمده حاصل از جستجویش می‌ماند.

مزایای استفاده از تکنولوژی در بازار مسکن

بر کسی پوشیده نیست که فرآیند جستجوی خانه‌ای مناسب با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، زندگی و مالی هر شخص بسیار طولانی و وقت‌گیر بوده و از چند هفته تا چند ماه به طول می‌انجامد تا در نهایت فرد موفق به پیدا کردن ملک مورد نظر خود شود. خوشبختانه بکارگیری تکنولوژی باعث حل این مشکل شده و تا حدود زیادی کار را برای متقاضیان خرید و اجاره خانه آسان کرده است.

به عنوان مثال تصور کنید که روزانه پس از مراجعه به چندین بنگاه املاکی و توضیح شرایط و معیارهای خود برای معامله خانه مورد پسندتان به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید و به این ترتیب زمان مفید روز خود را از دست داده‌اید. در حالیکه با مراجعه و استفاده از سایت‌های جستجوی املاک و وارد کردن مشخصاتی که مد نظر دارید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزینه‌های در دسترس را دریافت خواهید کرد. سپس با بررسی فایل‌های ارائه شده می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مایل به معامله ملک هستید یا خیر. در نتیجه در شیوه جدید معاملات ملکی خبری از اتلاف وقت نیست.

همچنین مزیت دیگری که در جستجوی ملک به کمک تکنولوژی شاهدش خواهید بود، این است که می‌توانید در یک زمان و در یک لحظه فایل‌های مختلف و مشابه به هم را با یکدیگر مقایسه نمایید. این موضوع در حالی است که در جستجوی ملک به شیوه قدیمی به صورت حضوری باید اقدام به بازدید تمام خانه‌ها می‌کردید و در نهایت گزینه‌های مختلف را در ذهنتان کنار یکدیگر می‌گذاشتید تا قادر به مقایسه آنها با یکدیگر باشید. طبیعتا مقایسه املاک با یکدیگر در یک صفحه آنلاین کار به مراتب سریع‌تر و ساده‌تری به نظر می‌رسد.

از جمله دیگر مزایای سایت‌های جستجوی املاک می‌توان به دقیق و به روز بودن اطلاعات آنها اشاره کرد. در اینگونه وبسایت‌ها مشاوران وظیفه دارند تا اطلاعات و فایل‌های موجود را براساس آخرین اخبار و تغییرات مربوط به بازار مسکن بروزرسانی کرده و مطابق با آنها قیمت‌های جدیدی را برای املاک اعمال نمایند.

به این ترتیب چه در خصوص اخبار و چه در خصوص قیمت درست املاک ارائه شده برای اجاره و فروش جای سوال و ابهامی باقی نخواهد ماند. به بیان واضح‌تر آنگونه نیست که شرایط و قیمت خانه‌ای با شرایط شما همخوانی داشته باشد ولی پس از تماس حاصل کردن با فروشنده متوجه شوید که قیمت در نظر گرفته شده برای ملک به خاطر نوسانات اقتصادی تغییر کرده است؛ چرا که اطلاعات سایت توسط مشاوران براساس آخرین تغییرات بروزرسانی می‌شوند.

ضمنا باید در نظر داشت که تکنولوژی در بازار مسکن ارتباطات گسترده‌تری را ایجاد کرده و از این رو هیچ محدودیتی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

کلام آخر:

در این مطلب سعی کردیم شما را با مفهوم تکنولوژی و فوایدی که برای متقاضیان با خود به همراه دارد، آشنا کنیم. حال با توجه به مطالب گفته شده در بالا چنانچه شما هم قصد خرید خانه دارید و یا به فکر اجاره خانه هستید، پیشنهاد می‌دهیم که به سایت چی ملک مراجعه نمایید تا از خدمات آن در این زمینه بهره‌مند گردید.

چون هرگز نباید فراموش کرد که انجام معاملات ملکی و دریافت مشاوره به صورت آنلاین نیازمند یک منبع مطمئن و موثق است تا اشخاص از اعتماد و تجربه خود پشیمان نشوند. در این راستا سایت چی ملک به عنوان یک منبع مورد اعتماد با در نظر گرفتن معیار و ملاک‌های مختلف و همچنین شرایط مالی متفاوت افراد نسبت به یکدیگر می‌تواند رضایت تمامی اشخاص با سلایق متعدد را جلب کند.

علاوه بر این موضوع کارشناسان کاربلد و با تجربه چی ملک آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره هستند. تنها کافی است که در صورت لزوم با شماره تلفن در دسترس موجود در صفحه چی ملک تماس حاصل نمایید. ضمنا در کنار فایل‌های خرید و اجاره چی ملک می‌توانید از سایر مطالب مفید آن در حوزه املاک نیز بهره برده و اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی