ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشاوره پزشکی و روانشناسی
رپورتاژ آگهی

استفاده از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر

مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر، راه بسیاری از ما را برای مراجعه به پزشک متخصص را کوتاه کرده است. پیشرفت‌های فناوری آنقدر سریع اتفاق افتاده‌اند که نمی‌توان نقش آن در زندگی روزمرۀ بشر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر، راه بسیاری از ما را برای مراجعه به پزشک متخصص را کوتاه کرده است. پیشرفت‌های فناوری آنقدر سریع اتفاق افتاده‌اند که نمی‌توان نقش آن در زندگی روزمرۀ بشر را نادیده گرفت. یکی از دستاوردهای مهم تکنولوژی در سال‌های اخیر، ادغام شدن آن با حوزۀ پزشکی است. شاید اصطلاح مشاوره پزشکی آنلاین یا مشاوره اینترنتی پزشکی برای شما آشنا باشد. اما احتمالاً مفهوم آن چندان برایتان واضح نباشد. حال این سؤال پیش می‌آید که این سبک از مشاوره به چه شکل است و در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد.

مشاوره آنلاین پزشکی دقیقاً چیست؟

کاربردهای اینترنت شامل حوزه‌ها و ابعاد گوناگونی است. دستاوردهایی که این اختراع برای ما داشته است باعث رفاه حال بیشتر برای ما شده‌اند. سبک زندگی بسیاری از انسان‌ها به واسطۀ حضور تکنولوژی دستخوش تغییرات زیادی شده است. زندگی در شهرهای شلوغ، مشغله‌های کاری زیاد، عدم دسترسی افراد به پزشک متخصص و فوق تخصص، شرایط سخت سفرهای درون‌شهری یا بین شهری و موارد متعدد دیگر، توسعه‌دهندگان را بر آن داشت تا سبک جدیدی از مشاوره را ابداع کنند.

در مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر شما نیازی به صرف هزینه و زمان برای مراجعه به مطب پزشک نخواهید داشت. دیگر مجبور نیستید ساعات متوالی و طولانی را در ترافیک سپری کنید. همچنین که انتظار دریافت نوبت و ویزیت توسط پزشک را نیز نخواهید داشت. در این شکل از مشاورۀ پزشکی، همۀ مراحل به صورت آنلاین با پزشک در میان گذاشته می‌شوند. پزشک آنلاین با استفاده از روش‌های مکملی مثل ارتباط تصویری و صوتی، امکان ویزیت کردن بیماران را فراهم می‌کند. همچنین در صورت نیاز به ویزیت حضوری ممکن است بیمار را به پزشک متخصص دیگری ارجاع دهد. در نهایت اگر الزام به ویزیت حضوری باشد به مطب پزشک مراجعه خواهد شد.

با پزشک آنلاین راجع به چه مشکلاتی صحبت کنیم؟

ممکن است این سؤال پیش بیاید که چه زمانی می‌توانیم از مشاورۀ آنلاین با پزشک متخصص بهره‌مند شویم؟ مشخص است که ما برای مشاورۀ آنلاین با پزشکان متخصص در حوز‌ه‌های مختلف نیاز به مهیا بودن شرایطی خاص نداریم. بسیار آمده است که ما تنها برای یک پرسش ساده در خصوص بیماری، ساعت‌ها در مطب پزشک معطل شده‌ایم. این سؤال ممکن است در مورد نحوه یا میزان مصرف دارو، علائم بیماری، نشان دادن برگۀ آزمایش یا مواردی از این دست باشد. در واقع مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر این امکان را فراهم می‌کند تا به غیر از در موارد ضروری به مطب پزشک مراجعه نکنیم. بنابراین می‌توان اذعان کرد که پزشک آنلاین در همۀ تخصص‌ها می‌تواند برای ما مفید واقع شود.

چرا به مشاورۀ آنلاین نیاز داریم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از صحبت حضوری با پزشک خود در رابطه با بیماری‌تان احساس خجالت کرده باشید. این مسئله بیشتر در مورد مشکلات جنسی و مسائل مرتبط با آن دیده می‌شود. اختلالات زناشویی، بیماری‌های دستگاه تناسلی، روابط پرخطر و آسیب‌های جنسی از عمده‌ترین این مشکلات هستند. به خصوص در فرهنگ ما که صحبت کردن در مورد این مسائل با حیا و شرم همراه است. مشکلات و مسائل احساسی و عاطفی نیز در همین دسته قرار دارند. در چنین مواردی می‌توانید همۀ مشکلات خود را به صورت تلفنی یا انلاین و بدون خجالت مطرح کنید تا پزشکتان بتواند بهترین راه‌حل را ارائه کند.

شهرهای دور افتاده، معلولین، سالمندان و زنان باردار

از طرفی گاهی دسترسی به پزشک متخصص در محل زندگی‌مان وجود ندارد. کسانی که در مناطق محروم و شهرهای دور افتاده زندگی می‌کنند بیشتر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. خانم‌های باردار و مادرانی که تازه فرزندشان را به دنیا آورده‌اند، شرایط سختی برای خروج از منزل دارند. سالمندان، معلولیت و بیمارانی که دچار اختلالات شدید روانی هستند از نمونه‌های دیگر آن هستند. گاهی هم فاصلۀ ما از پزشک آنقدر دور است که امکان جابجایی در ساعاتی خاص از شبانه‌روز را نداریم. در همۀ این موارد می‌توانید از مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی بهره‌مند شوید.

شیوع کرونا ویروس و توسعۀ پزشکی آنلاین

یکی از اتفاقاتی که باعث توسعۀ مشاورۀ آنلاین پزشکی شد، شیوع گستردۀ ویروس کرونا بود. روزهای قرنطینه و دورانی که دسترسی به پزشک کمتر از هر زمان دیگری بود، آنلاین شدن مطب‌ها به داد بسیاری از بیماران رسید. در حالی که بیمارستان‌ها پر از مبتلایان به کووید-19 بود، مراجعۀ حضوری به مطب‌های پزشکی خطرات بسیاری به دنبال داشت. هنوز هم این مسئله در جامعۀ جهانی مطرح است. در حالی که شرایط خروج از منزل و حضور در مراکز شلوغ مثل درمانگاه‌ها را نداریم، استفاده از خدمات پزشکی آنلاین واقعاً مفید است.

مزایای مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی اسنپ دکتر

مهم‌ترین مزیتی که مشاورۀ پزشکی و روانشناسی آنلاین به دنبال دارد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. شما با استفاده از سرویس اسنپ دکتر می‌توانید در هر زمان و مکان به مشاورۀ پزشکی دسترسی داشته باشید. این اتفاق تنها با چند کلیک روی صفحۀ گوشی هوشمند شما اتفاق می‌افتد. دیگر نیازی به جابجایی‌های طولانی در ساعات شلوغی خیابان‌ها نیست. همین ویژگی باعث کاهش آلاینده‌های ترافیکی نیز می‌شود و رفاه بیشتری برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

پزشکان متخصص آنلاین، منابع معتبر کافی و متعددی برای معرفی به شما دارند. این اتفاق باعث از بین بردن نیاز به سفرهای طولانی و خسته‌کننده می‌شود. به این روش عملاً محدودیت مکانی دیگر معنایی نخواهد داشت. رشد تکنولوژی در این حوزه به کسانی که در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند کمک زیادی خواهد کرد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ریشه‌های بسیاری از بیماری‌ها در مناطقی که دسترسی به پزشک وجود ندارد ریشه‌کن شود. همچنین که فرهنگ پزشک آنلاین به تدریج در حال رشد است و افراد بیشتری در حال شناخت و استفاده از آن هستند.

کسب اطلاعات دقیق با مشاوره پزشکی اینترنتی

بسیاری از ما با مشاهدۀ علائم بیماری، جستجویی در اینترنت می‌کنیم تا اطلاعاتی دربارۀ آن به دست آوریم. اما اغلب وب‌سایت‌های پزشکی در مورد بیماری‌ها به صورت کلی نوشته‌اند و نمی‌توان آن را به شکل دقیق فهمید. برای تشخیص درست علائم بیماری لازم است یک مشاور متخصص در کنار ما باشد تا با پرسیدن سؤالات مختلف، دقیقاً بیماری را متوجه شود. ارتباط به این روش دارای انعطاف بیشتری نیز هست. همچنین که در روش مشاورۀ آنلاین دیگر ترس از خجالت کشیدن و قضاوت شدن را نیز نخواهیم داشت.

مشاورۀ آنلاین اسنپ دکتر در چه حوزه‌هایی فعال است؟

سرویس اسنپ دکتر در بیش از 32 حورۀ مختلف فعال است. روانپزشکی و سلامت روان، مشاورۀ روانشناسی، سلامت پوست و مو، تغذیه و تناسب اندام، مشاورۀ دارویی، سلامت کودک و نوزاد، مامایی و بارداری، طب فیزیکی، بیماری‌های داخلی و گوارش، تخصص غدد، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق، نورولوژی، مغز و اعصاب، رادیولوژی، طب سنتی، آزمایشگاه، ارتوپدی و شکستگی، بیماری‌های عفونی، بدخیمی و سرطان، جراحی عمومی، چشم‌پزشکی، دهان و دندان، کرونا ویروس و چندین حوزۀ دیگر برای کاربران اسنپ فعال است.

مشاوره تلفنی یا ویدیویی

مشاوره در اسنپ دکتر به دو صورت ویدیویی و تلفنی صورت می‌گیرد. هر مشاور در پروفایل خود مشخص می‌کند که آمادۀ ارائۀ مشاوره به کدام روش است. به این ترتیب کاربران می‌توانند هنگام انتخاب مشاور، بسته به تصمیم شخصی خود یکی از مشاوران را انتخاب نمایند. در صورتی که پزشک یا مشاور آنلاین باشد، کاربر می‌تواند با انتخاب گزینۀ تماس با پزشک مکالمۀ تلفنی برقرار کند. همچنین امکان رزرو تماس و مشاوره با پزشک نیز وجود دارد. تمام هزینه‌ها و جزئیات مشاوره‌ها در صفحۀ پروفایل کاربر قابل مشاهده هستند.

https://snapp.ir/medical-services/
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی