ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اهمیت خرید گوشی باگارانتی معتبر

این روزها که همه افراد برای استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها و امکاناتی که تنها با موبایل‌های هوشمند می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، علاقه‌مند هستند که این نوع گوشی‌ها را تهیه کنند، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها که همه افراد برای استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها و امکاناتی که تنها با موبایل‌های هوشمند می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، علاقه‌مند هستند که این نوع گوشی‌ها را تهیه کنند، اما اهمیت گارانتی در خرید این محصولات چیست؟ چرا باید یک گوشی را با یک گارانتی معتبر خریداری کنیم؟

همه ما می‌دانیم که علی رغم تمام پیشرفت‌های بشر تا به حال، احتمال این که یک محصول کاملاً بی‌عیب و نقص و بدون هیچ خطایی تولید کردن 100 درصد نیست و همیشه ممکن است که یک دستگاه خراب باشد یا عیب و ایراد داشته باشد. در واقع همه دستگاه‌های ساخت ما انسان‌ها ممکن است که بنا به دلایل مختلف خراب شوند و یا از همان ابتدا مشکل داشته باشند.

ما انسان‌ها برای رفع این نوع مشکلات و ایجاد یکسری تعادل در روند خرید و فروش به فکر گارانتی افتاده ایم! گارانتی در واقع تضمین خدماتی است که پس از فروش یک محصول از شرکت سازنده ارائه می‌شود. در واقع این تضمین است که می‌تواند خیال ما را از بابت مشکلاتی که بعداً ممکن است بوجود بیاید، راحت کند.

گارانتی موبایل، تضمین خدمات پس از فروش

مشتریان این روزها بسیار بیشتر از گذشته به اهمیت وجود خدمات پس از فروش و گارانتی واقف شده‌اند و همین موضوع باعث شده که علاقه بیشتری برای خرید این نوع محصولات از خود نشان دهند، اما آیا هر گارانتی می‌تواند پاسخگوی شما باشد؟

حقیقت این است که گارانتی گوشی موبایل بر اساس جدولی که در قوانین گارانتی ذکر شده، می‌تواند به شما خدماتی را ارائه دهد. به همین دلیل انواع مختلفی از گارانتی وجود دارد که مشتری بر اساس خواسته، احتمالات یا حتی فکر خود، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که برای خرید گوشی موبایل سامسونگ می‌روید، جالب است بدانید که نوع گارانتی انتخابی شما می‌تواند بر روی قیمت گوشی سامسونگ تاثیر بگذارد.

گارانتی گوشی به صورت عمومی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

رایج‌ترین نوع گارانتی گوشی موبایل که به مشتریان ارائه می‌شود، قوانین زیر را دارد:

  • اگر کاربر و استفاده کننده گوشی موبایل باعث آسیب گوشی شود، گوشی شما شامل گارانتی نمی‌شود.
  • اگر موبایل از ابتدا و در فرایند تولید مشکلی پیدا کرده باشد و حالا خود را در زمان استفاده کاربر نشان دهد، گارانتی می‌تواند مشکل را حل کند.
  • اگر در فرایندهای سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه اشکالی ایجاد شود در صورتی که شامل قوانین عمومی گارانتی باشد، شامل خدمات پشتیبانی می‌شود.

دقت کنید که موضوع گارانتی تنها در مورد گوشی‌های موبایل نیست، بلکه هر وسیله الکترونیکی یا گجت هوشمندی نیاز به گارانتی دارد.

چرا خرید گوشی بدون گارانتی اشتباه است؟

اگر برای خرید گوشی یا خرید تبلت سامسونگ، شیائومی، اپل، هوآوی و ... به بازار می‌روید و متوجه می‌شوید که باید برای داشتن گارانتی هزینه‌ای اضافه‌تر بر روی مبلغ کالا بپردازید، احتمالاً از خودتان سؤال می‌پرسید که آیا خرید گوشی بدون گارانتی اشتباه است؟ گارانتی در واقع تضمین شرکت سازنده محصول در قبال کارایی وعملکرد بدون مشکل محصول اوست.

به عنوان مثال وقتی شرکت شیائومی برای یک مدل خاص محصول خود 12 ماه گارانتی در نظر می گرد، منظورش این است که تحت هیچ شرایطی گوشی در این مدت دچار مشکل نمی‌شود و اگر شد، این شرکت به صورت تمام و کامل پاسخگوی این مشکل هستند.

البته این گارانتی شامل یکسری قوانین است که به آن شرایط توافق نامه گوشی گفته می‌شود. هر شرکت بر اساس نوع محصولاتی که ارائه می‌کند و امکاناتی که برای آن‌ها در نظر گرفته، یکسری قوانین برای مدت زمان گارانتی اعلام شده ارائه می‌کند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید در ماه 11 گارانتی 12 ماهه خود، گوشیتان را در زیر ماشین بیندازید و نابودش کنید و سپس با مراجعه به گارانتی، تقاضای یک گوشی نو کنید.

ضوابط و قوانینی که در داخل آیین نامه گارانتی موبایل شما قرار می‌گیرد، چارچوبی است که به شما بیان می‌کند برای استفاده از خدمات پس از فروش شرکت سازنده چه کارهایی باید انجام دهید و چه مواردی شامل گارانتی نمی‌شود.

خرید گوشی بدون گارانتی با توجه به این که ممکن است هر محصولی دارای عیب و ایرادی باشد و یا در برابر یکسری اتفاق دچار مشکلات خاصی شود، کار اشتباهی است چرا که می‌تواند هزینه‌های تعمیر زیادی را در صورت بروز مشکلات بر روی دوش شما بگذارد.

هر برند با توجه به قراردادهایی که با شرکت‌های زیرمجموعه خود برای ارائه خدمات پس از فروش دارد، آیین نامه خاص خود را تدوین کرده است. در واقع اگر برای خرید گوشی شیائومی به بازار موبایل مراجعه می کنید، نباید توقع داشته باشید که آیین نامه و قوانین گارانتی این محصول مشابه برند سامسونگ باشد.

تحریم شرکت‌های سازنده و ارائه کنندگان خدمات پس از فروش در ایران

شرکت‌های مطرح تولید گوشی موبایل در دنیا مانند سامسونگ، اپل، هوآوی، ال جی و ... در ایران نمایندگی رسمی ندارند به همین دلیل هنگامی که شما برای خرید این گوشی‌ها می‌روید، شما با یک نوع گارانتی تحت عنوان گارانتی شرکت‌های ایرانی مواجه می‌شوید نه شرکت‌های رسمی سازنده این نوع گوشی‌ها، دلیل آن هم تحریم ایران توسط بازارهای جهانی و عدم اجازه حضور این نوع شرکت‌ها در درون ایران است.

خرید یک گوشی از یک فروشگاه معتبر، خیال شما را راحت می‌کند!

حالا که متوجه شدید برای خرید یک اسمارت فون یا موبایل هوشمند، چقدر اهمیت داشتن یک گارانتی معتبر زیاد است، بهتر است که به فکر خرید گوشی از یک فروشگاه معتبر باشید که با ارائه انواع گارانتی در هنگام خرید، خیال شما را از بابت محصولاتی که می‌خرید، راحت می‌کند.

این روزها با شکل گیری علایق عمومی مردم به استفاده از اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی بوجود آمده اند، اما همه آن‌ها معتبر نیستند. فروشگاه شرکت رایمند همراه که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده به عنوان فروشنده انواع لپ تاپ، موبایل، اکسسوری و گجت هوشمند در حال فعالیت است و محصولات خود را با بهترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند.

این فروشگاه با بیش از 50 نوع محصول مختلف و ارائه خدمات پس از فروش بی نظیر، می‌تواند انتخابی بی نظیر برای شما باشد. نظر شما در مورد خرید اینترنتی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن حسینی
    محسن حسینی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

    زمان تحویل در مشهد کمتر از 2 ساعت بود. ممنونم

مطالب پیشنهادی