ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس در آیفون و آیپد

اگر به دنیای عکاسی با موبایل علاقه‌مند باشید، حتماً می‌دانید که هر عکس خوب یا یک سوژه و شرایط مناسب محیطی شروع می‌شود و در نهایت به اپلیکیشن‌های مخصوص ویرایش تصویر ختم خواهد شد. چنین ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اگر به دنیای عکاسی با موبایل علاقه‌مند باشید، حتماً می‌دانید که هر عکس خوب یا یک سوژه و شرایط مناسب محیطی شروع می‌شود و در نهایت به اپلیکیشن‌های مخصوص ویرایش تصویر ختم خواهد شد. چنین برنامه‌هایی تنها مختص به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و افراد تاثیرگذار در آن‌ها نیستند؛ بلکه همه افراد می‌توانند با تسلط نسبی بر امکانات آن‌ها و بدون دانش و مهارت چندان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ تعدادی از بهترین برنامه ادیت عکس آیفون رفته‌ایم که قادرند حال و هوایی کاملاً متفاوت به تصاویر شما بدهند.



بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

قدرت بالای محصولات اپل مخصوصاً آیفون‌ها در تصویربرداری موجب شده است تا بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلفی را جهت ادیت عکس برای سیستم عامل اپل عرضه کنند. البته تعداد بسیار بالای عناوین موجود در این زمینه ممکن است موجب سردرگمی کاربران شود و انتخاب را سخت کند. خوشبختانه اگر درک نسبی از انتظارات و نیازهای خود داشته باشید، به راحتی می‌توانید بهترین برنامه ادیت عکس آیفون را در میان اپ‌های گوناگون پیدا کنید. در ادامه به معرفی برخی عناوین برتر و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. برنامه Snapseed؛ بهترین گزینه برای استفاده روزمره

اپلیکیشن Snapseed محصولی از گوگل است که نه تنها در سیستم عامل اندروید از محبوبیت بسیار بالایی بهره‌مند شده است؛‌ بلکه انتخاب اول خیلی از دارندگان محصولات اپل هم به شمار می‌رود. دلیل اصلی این استقبال، ارائه ابزارهای گوناگون به صورت متمرکز و به شکل کاملاً رایگان است که در کمتر نمونه مشابهی به چشم می‌خورد. مهم نیست که در عکاسی با موبایل تازه‌کار هستید یا تجربه‌های قبلی دارید؛ اپ گوگل می‌تواند در زمینه‌های مختلف به یاری شما بیاید.

بهترین برنامه ویرایش عکس آیفون

به کمک برنامه Snapseed می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، اکسپوژر، رنگ‌بندی و وضوح دلخواه خود را بدست آورید و به ابزارهای استاندارد ویرایش مثل برش، چرخش و تنظیم زاویه هم دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید ویرایش‌های انجام شده را تنها محدود به قسمت خاصی از تصویر نمایید یا به کمک ابزار Healing نقایص موجود در عکس را برطرف سازید. حالت ویژه پرتره هم برای ایجاد پوستی شفاف و چشمانی درخشان در نظر گرفته شده است. در نهایت فیلترهای گوناگون می‌توانند حال و هوای متفاوتی را در تصاویر ایجاد کنند.

دانلود برنامه Snapseed

Snapseed

Snapseed

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۸۱ مگابایت زبان:

۲. VSCO؛ بهترین برنامه ادیت عکس آیفون مبتنی بر فیلتر

اپلیکیشن VSCO یکی دیگر از عناوین محبوب برای ویرایش تصاویر در آیفون محسوب می‌شود که تمرکز ویژه‌ای روی ارائه فیلترهای متنوع به کاربران خود دارد. اگر می‌خواهید جلوه‌ای کلاسیک به عکس‌های خود بدهید، می‌توانید به سراغ این فیلترها بروید و خروجی‌های متفاوت و خلاقانه را تحویل بگیرید. خوشبختانه سازندگان اپ در تنظیم شدت فیلترها با دقت بسیار بالایی عمل کرده‌اند که از غیر واقعی شدن فایل‌های نهایی جلوگیری می‌کند.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

اگر حالت پیش‌فرض فیلترها باب میل شما نباید، قادر خواهید بود شدت آن‌ها را در برنامه VSCO تغییر دهید. همچنین ابزارهای مستقلی برای تنظیم رنگ‌ها و میزان اکسپوژر به چشم می‌خورند. نسخه رایگان آن در اپ استور همراه با ۱۰ فیلتر رایگان عرضه شده است و به برخی امکانات ویرایش هم دسترسی خواهید داشت. با پرداخت حق اشتراک ۱۹.۹۹ دلار در سال می‌توانید به ۲۰۰ فیلتر متنوع دیگر هم دسترسی داشته باشید و حتی از آن‌ها در ویدیوها هم استفاده نمایید.

دانلود برنامه VSCO

VSCO: Photo & Video Editor

VSCO: Photo & Video Editor

سازنده: Visual Supply Company قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۴۶ مگابایت زبان:

۳. برنامه TouchRetouch؛ حذف آسان اشیاء و افراد

اغلب برنامه‌های ویرایشگر عکس دارای ابزارهای داخلی برای حذف موارد ناخواسته در تصاویر هستند. اما اپلیکیشن TouchRetouch به صورت اختصاصی برای انجام این کار توسعه یافته است و بدون شک آسان‌ترین و موثرترین روش را برای حذف اشیاء و افراد در عکس‌ها به کمک موبایل به وجود آورده است. تنها کافی است تا قسمت مورد نظر را انتخاب کرده و سپس جایگزین شدن آن با پیکسل‌های اطراف را شاهد باشید.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

از قابلیت‌های برنامه TouchRetouch نه تنها می‌توان برای افراد و اشیاء اضافی استفاد کرد؛ بلکه برای نقایص موجود در چهره هم کاربرد دارند. ابزار Blemish Remover قادر است تصاویر پرتره جذابی را پدید آورد که آن‌ها را مناسب به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌کند. حتی گزینه‌ای مستقل برای حذف خطوط (مثل سیم‌های برق) در عنوان اشاره شده در نظر گرفته شده است. تنها نکته منفی اپ، رایگان نبودن آن است و برای دریافت آن از اپ استور باید ۳.۹۹ دلار هزینه کنید. برای آشنایی بیشتر با اپ می‌توانید به مطلب «معرفی اپ TouchRetouch؛ حذف‌کننده حرفه‌ای افراد و اشیاء ناخواسته از تصاویر» مراجعه نمایید.

دانلود برنامه TouchRetouch

TouchRetouch

TouchRetouch

سازنده: ADVA Soft GmbH قیمت: ۳.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۶۳ مگابایت زبان:

۴. Carbon؛ بهترین برنامه ادیت عکس سیاه و سفید آیفون

اگر از علاقه‌مندان به عکس‌های سیاه و سفید و ثبت آن‌ها با موبایل هستید، حتماً‌ یکبار اپلیکیشن Carbon را امتحان کنید. تنها با یک لمس می‌توانید تصاویر رنگی را به سیاه و سفید تبدیل نمایید و از افکت‌ها و فیلترهای متنوع بهره‌مند شوید. بافت نامسطح، دستکاری‌ نور و حالت بوکه تنها برخی از مواردی هستند که به کمک اپ مذکور قابل دستیابی خواهند بود.

برنامه ویرایش عکس آیفون

برنامه Carbon در کنار فیلترهای مختلف، به مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش تصویر هم مجهز شده است که می‌توان از آن‌ها برای تنظیم رنگ و اکسپوژر استفاده نمود. برای نمونه ابزار Kuwahara به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر خود را به نقاشی‌های سیاه و سفید تبدیل کنید. این اپ دارای نسخه رایگان در اپ استور است؛ اما برای استفاده بدون محدودیت از قابلیت‌ها باید مبلغی را جهت حق اشتراک آن پرداخت نمایید.

دانلود برنامه Carbon

Carbon - B&W Filters & Effects

Carbon - B&W Filters & Effects

سازنده: Livintis W.L.L. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۰۱ مگابایت زبان:

۵. ادوبی لایت روم؛ تنظیم دقیق رنگ‌ها و اکسپوژر

نرم افزار لایت روم گزینه اول برای تصحیح موارد مختلف پس از تصویربرداری توسط عکاسان حرفه‌ای به شمار می‌رود و ادوبی نسخه مخصوص موبایل آن را هم در اختیار دارندگان محصولات اپل قرار داده است. اگرچه ممکن است محیط آن در ابتدا کمی پیچیده‌تر از نمونه‌های مشابه به نظر برسد، اما می‌تواند برای افراد تازه‌کار هم کاربردی و مفید واقع شود و حالت‌های پیش‌فرض موجود در اپ قادر هستند در کوتاه‌ترین زمان بهبودهای مورد نیاز را اعمال کنند.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

اگر به تنظیم دستی موارد مختلف مثل اکسپوژر، رنگ‌ها، شفافیت و جزئیات نیاز داشته باشید، می‌توانید با اسلایدرهای مستقل اپلیکیشن Lightroom به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. ویژگی‌های پیشرفته‌تر آن شامل ویرایش تنظیمات قسمتی خاص از تصویر می‌شود که می‌تواند نتیجه‌ای حرفه‌ای را در انتها به همراه داشته باشد. همچنین اگر تجربه استفاده از نسخه دسکتاپ برنامه را داشته باشید، قطعاً در نسخه مخصوص موبایل هم احساس راحتی خواهید کرد. ادوبی لایت روم به صورت رایگان در اپ استور وجود دارد؛ اما برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته مثل تصحیح زاویه و ابزار Healing باید از پرداخت درون برنامه‌ای بهره بگیرید.

دانلود برنامه ادوبی لایت روم

Adobe Lightroom: Photo Editor

Adobe Lightroom: Photo Editor

سازنده: Adobe Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۲۷۰ مگابایت زبان:

۶. Afterlight؛ بهترین برنامه همه کاره ادیت عکس آیفون

یکی دیگر از بهترین برنامه ادیت عکس آیفون اپلیکیشن Afterlight است. این برنامه مجموعه‌ای پیشرفته از ابزارهای مرتبط با ویرایش تصویر را ارائه می‌کند؛ اما استفاده از آن همچنان آسان است و کاربران با پیچیدگی خاصی مواجه نخواهند شد. تمامی ابزارهای استاندارد مورد نیاز برای ویرایش عکس مثل برش حاشیه‌ها، تصحیح رنگ، تنظیم اکسپوژر، تغییر وضوح و شفافیت در آن یافت می‌شود و کمبودی احساس نخواهید کرد.

بهترین برنامه ویرایش عکس آیفون

در کنار ابزارهای مناسب، بیش از ۱۳۰ فیلتر متنوع هم در برنامه Afterlight یافت می‌شود که توسط عکاسان مطرح ساخته شده‌اند. همچنین اگر علاقه داشته باشید، می‌توانید متن‌ها و المان‌های گرافیکی سفارشی را به تصاویر خود اضافه نمایید. قابلیت دابل اکسپوژر هم امکان دریافت خروجی‌های خلاقانه را فراهم می‌کند. نسخه رایگان اپ با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها باید حق اشتراک آن را پرداخت کنید.

دانلود برنامه Afterlight

Afterlight — Photo Editor

Afterlight — Photo Editor

سازنده: Afterlight Collective, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۲۶۷ مگابایت زبان:

۷. Photoleap Editor؛ از بهترین برنامه های ادیت عکس آیفون

اپلیکیشن Photoleap Editor در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که عناوین مشابه دیگر، می‌توانند در زمینه قابلیت‌های رایگان از آن سبقت بگیرند. ولی اگر مایل به پرداخت هزینه جهت بهره‌مندی از نسخه پرمیوم باشید، می‌توانید به انبوهی از ویژگی‌های کاربردی و حرفه‌ای جهت تصویربرداری با موبایل دست پیدا کنید. از میان امکانات مهم آن می‌توان به لایه‌بندی تغییرات و ویرایش ناحیه‌ای اشاره کرد که قدرت مانور بیشتری را فراهم می‌سازد.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

اگر ظاهر برنامه Photoleap Editor در ابتدا کمی پیچیده به نظر می‌رسد، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ زیرا آموزش داخلی آن می‌تواند به سرعت قسمت‌های مختلف و کاربردهای آن‌ها را به شما نشان دهد. با این حال شاید عنوان مذکور بهترین گزینه برای افراد تازه‌کار نباشد و کمی تجربه قبلی کار با آن را آسان‌تر خواهد کرد. فیلترهای هنری متنوع هم از نقاط قوت دیگر اپ به شمار می‌روند.

دانلود برنامه Photoleap Editor

Photoleap Editor by Lightricks

Photoleap Editor by Lightricks

سازنده: Lightricks Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۲۶۴ مگابایت زبان:

۸. برنامه Mextures؛ دستکاری سریع نور و بافت تصاویر

اگر به دستکاری نور و بافت تصاویر علاقه دارید، قطعاً امکانات موجود در اپلیکیشن Mextures برای شما کاربردی و مفید خواهد بود. جلوه‌هایی که از طریق اپ روی عکس‌ها اعمال می‌شوند، حالتی خلاقانه و هنری به آن‌ها می‌دهد که متفاوت با عناوین رقیب هستند. همچنین امکانات استاندارد ویرایش و فیلترها را هم به لیست قابلیت‌ها اضافه کنید.

بهترین برنامه ویرایش عکس آیفون

اگر حال و حوصله اعمال تنظیمات مختلف را نداشته باشید، می‌توانید از نمایه‌های آماده ساخته شده توسط سایر عکاسان در برنامه Mextures استفاده نمایید. در صورت علاقه قادر خواهید بود تا تنظیمات خود را هم با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. متاسفانه خبری از نسخه رایگان نیست و برای دریافت آن از اپ استور باید مبلغ ۱.۹۹ دلار را پرداخت نمایید.

دانلود برنامه Mextures

Mextures Photo Editor

Mextures Photo Editor

سازنده: MEREK DAVIS COM, LLC قیمت: ۱.۹۹ دلار (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۹۶ مگابایت زبان:

۹. ادوبی فتوشاپ اکسپرس؛ مناسب برای ویرایش سریع

محصولات ادوبی برای ویرایش عکس‌ها در موبایل تنها به لایت روم خلاصه نمی‌شود و این شرکت نسخه مخصوص iOS نرم افزار محبوب فتوشاپ را هم در اختیار کاربران گذاشته است. اگرچه نمی‌توان انتظار قدرتی مشابه با نسخه دسکتاپ را از اپ داشت؛ اما مجموعه کامل و کاربردی از ابزارها می‌تواند برای ویرایش‌های سریع در آیفون مفید واقع شود و در وقت کاربر صرفه‌جویی به عمل آورد.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون

اپلیکیشن Photoshop Express قابلیت‌هایی مناسب برای فعالان در شبکه‌های اجتماعی را هم درون خود جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به قاب‌ها و کلاژهای سفارشی اشاره نمود. اگر از محیط کاربری سایر برنامه‌های ادوبی آگاه باشید، به سرعت با امکانات فتوشاپ اکسپرس نیز آشنا خواهید شد.

دانلود برنامه ادوبی Photoshop Express

Photoshop Express Photo Editor

Photoshop Express Photo Editor

سازنده: Adobe Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۳۲۱ مگابایت زبان:

۱۰. برنامه Lens Distortions؛ جلوه‌های سینمایی در تصاویر

بسیاری از عناوین برای دستکاری نور و افزودن المان‌های طبیعی به عکس‌ها توسعه یافته‌اند؛ اما اپلیکیشن Lens Distortions یکی از موارد برتر در میان آن‌ها به شمار می‌رود. افکت‌های باکیفیت مثل نور خورشید، انعکاس نور در لنز، باران، برف و مه بخشی از گزینه‌های پیش روی کاربران در این اپ هستند. همچنین برای دستیابی به نتیجه‌ای منحصربه‌فرد می‌توان حالت‌های گوناگون را با هم ترکیب کنید.

اسلایدرهای مستقل موجود در برنامه Lens Distortions امکان تنظیم شفافیت، روشنایی، کنتراست و رنگ را فراهم می‌کنند و می‌توان شدت المان‌های مختلف را هم برای طبیعی‌تر شدن نتیجه کار تغییر داد. نسخه رایگان اپ با تعداد محدودی از افکت‌ها ارائه شده است و برای دسترسی به موارد بیشتر باید از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده نمود. برای آشنایی بهتر با این اپ می‌توانید به مطلب «معرفی اپلیکیشن LD؛ نورپردازی و تصحیح رنگ سینمایی با موبایل»‌ مراجعه نمایید.

دانلود برنامه Lens Distortions

	 LD - Cinematic Photo Editor

LD - Cinematic Photo Editor

سازنده: Lens Distortions, LLC قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۱۶۶ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های ادیت عکس آیفون

بهترین برنامه رایگان ادیت عکس آیفون کدام است؟

بدون شک اپلیکیشن قدرتمند Snapseed یکی از موارد برتر در زمینه ویرایش تصاویر با موبایل در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به شمار می‌رود که به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ محدودیتی توسط گوگل در اختیار دارندگان دستگاه‌های آیفون نیز قرار گرفته است.

بهترین برنامه ادیت عکس آیفون برای افزودن فیلترها کدام است؟

اپلیکیشن VSCO از مجموعه بی‌نظیری از فیلترها و افکت‌های پیش‌فرض آماده بهره می‌برد که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن حال و هوای متفاوتی به تصاویر شما بدهند. همچنین اگر به عکس‌های سیاه و سفید علاقه داشته باشید می‌توانید از برنامه Carbon استفاده کنید.

بهترین برنامه‌ها برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر در آیفون کدام است؟

محصولات ادوبی برای موبایل مثل لایت روم و فتوشاپ اکسپرس گزینه‌های مناسبی برای ویرایش حرفه‌ای‌ عکس‌ها در آیفون به شمار می‌روند. همچنین اپلیکیشن Photoleap Editor امکانات پیشرفته‌ای را برای کاربران خود فراهم ساخته است. برنامه TouchRetouch هم برای حذف اشیاء و افراد ناخواسته در تصاویر مناسب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی