ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت گیف در تلگرام
آموزش

چگونه در تلگرام ویدیوها را به GIF تبدیل کنیم؟

استفاده از فایل‌های GIF در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان طی سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و کاربران از این تصاویر برای بیان منظور و به اشتراک‌گذاری احساسات خود استفاده می‌کنند. پایگاه‌های داده متعددی برای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

استفاده از فایل‌های GIF در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان طی سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و کاربران از این تصاویر برای بیان منظور و به اشتراک‌گذاری احساسات خود استفاده می‌کنند. پایگاه‌های داده متعددی برای یافتن گیف‌های گوناگون در دسترس قرار دارند که می‌توان به کمک آن‌ها در میان انبوهی از فایل‌های مختلف به جستجو پرداخت. البته گزینه‌های جایگزینی مثل ابزار ساخت گیف در تلگرام هم در اختیار افراد قرار گرفته است که می‌توان از آن برای تبدیل ویدیوها به GIF استفاده نمود.



نحوه تبدیل ویدیو به گیف در تلگرام

در ابتدا برای ساخت گیف در تلگرام باید فایل ویدیوی مورد نظر را روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره کرده باشید. همچنین می‌توانید با ضبط ویدیو از طریق اپلیکیشن دوربین، محتوای اولیه مورد نیاز جهت تبدیل به گیف را فراهم سازید. برای ادامه تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

۱. برای شروع اپلیکیشن تلگرام را باز کرده و وارد یکی از صفحات چت شوید. توصیه می‌شود تا از قسمت Saved Messages برای اینکار استفاده نمایید؛ اما می‌توانید در سایر گفتگوها هم از قابلیت اشاره شده بهره ببرید.

۲. روی آیکن الصاق فایل (کنار میکروفن یا دوربین) در گوشه صفحه بزنید و سپس ویدیوی مورد نظر را انتخاب نمایید.

ساخت گیف در تلگرام

۳. اکنون با استفاده از تایم لاین نمایش داده شده قادر خواهید بود تا فایل انتخاب شده را در محل دلخواه برش دهید. همچنین با انتخاب آیکن کراپ (Crop) در گوشه پایینی سمت چپ صفحه امکان برش حاشیه‌های ویدیو، معکوس کردن و چرخاندن آن وجود خواهد داشت.

۴. حالا روی آیکن میکروفن در بالای تایم لاین بزنید تا به حالت بی‌صدا تبدیل شود. همچنین در این مرحله باید عبارت Sound muted در زیر عنوان چت در قسمت بالای صفحه نوشته شده باشد.

۵. در نهایت روی کلید ارسال بزنید و منتظر بمانید تا فایل آماده و آپلود شود. اکنون می‌توانید با لمس آیکن سه نقطه در گوشه فایل گیف و انتخاب گزینه Save to GIFs، فایل جدید را در گالری گیف‌ها ذخیره نمایید. همچنین با انتخاب گزینه Share در این منو امکان به اشتراک‌گذاری گیف در سایر اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌ها وجود خواهد داشت.

ساخت گیف در تلگرام

پیش از ارسال نهایی فایل گیف و در صفحه ویرایشگر می‌توانید با لمس دو آیکن وسطی نوار ابزار به امکانات بیشتری جهت بهبود کیفیت تصویر، تغییر میزان کنتراست و اکسپوژر و دستکاری منحنی رنگی دسترسی داشته باشید. همچنین امکان افزودن متن، رسم طرح یا حتی افزودن سایر استیکرها روی خروجی تصویر هم در این قسمت وجود دارد.

ساخت گیف در تلگرام

استفاده از اپ‌های مختص به گیف

اگر امکانات فراهم شده برای ساخت گیف در تلگرام برای شما کافی نیست و به ابزارهای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های اختصاصی جهت ایجاد چنین فایل‌هایی استفاده کنید. در زیر می‌توانید برخی از بهترین عناوین جهت انجام این کار در گوشی‌های هوشمند را مشاهده نمایید.

  • Coub
  • GIF Maker
  • GIF Me Camera
  • Giphy Camera
  • Pixel Studio

سوالات متداول درباره ساخت گیف در تلگرام

آسان‌ترین روش برای ساخت گیف در تلگرام کدام است؟

بهره‌گیری از ابزار داخلی تبدیل ویدیو به گیف در تلگرام، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای ایجاد فایل‌های گیف سفارشی در این پیام‌رسان است. همچنین دارندگان گوشی‌های سامسونگ می‌توانند از قابلیت داخلی موبایل خود برای ایجاد GIF استفاده کنند.

ساخت گیف در تلگرام چه محدودیتی دارد؟

ابزار داخلی تلگرام امکانات مناسبی را برای برش ویدیوها، افزودن متن و استیکر به آن‌ها و دستکاری رنگ‌ها فراهم می‌سازد؛ اما اگر به دنبال قابلیت‌های بیشتری باشید باید به سراغ اپلیکیشن‌های اختصاصی جهت ایجاد فایل‌های گیف بروید.

بهترین برنامه برای ساخت گیف کدام است؟

برنامه‌های مختلفی برای ساخت گیف در سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به عناوین محبوبی مثل Coub و GIF Maker اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی