ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید اقساطی با اعتبار خودتان، یک فرصت طلایی است

حتما به خاطر می‌آورید که برخی فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها در گذشته‌ای که دور نیست، امکان خرید قسطی را برای افراد خاصی فراهم می‌کردند. شاید آن زمان باتوجه به شرایط موجود اقتصادی اهمیت زیادی به این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حتما به خاطر می‌آورید که برخی فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها در گذشته‌ای که دور نیست، امکان خرید قسطی را برای افراد خاصی فراهم می‌کردند. شاید آن زمان باتوجه به شرایط موجود اقتصادی اهمیت زیادی به این نحوه خرید نمی‌دادید. اما اکنون خرید اقساطی جذابیت بیشتری برای بسیاری پیدا کرده است.

شما در خرید اقساطی این امکان را دارید که خرید خود را در لحظه انجام دهید، اما مبلغ آن را بعدا و در بازه‌های طولانی‌مدت پرداخت کنید. در دنیا این فرایند خرید با روش‌های متفاوتی رواج یافته است. به‌عنوان مثال افراد با کارت اعتباری خود که شبیه به کارت‌های بانکی ماست، می‌توانند خرید خود را انجام دهند، اما هزینه آن را بعدا تسویه کنند. این روش در ایران برخلاف دیگر کشورها چندان رواج نیافته است. با این حال در چند سال اخیر کسب‌وکارهایی در حوزه اعتباردهی آنلاین شکل گرفته‌اند که با ارائه اعتبار به کاربران امکان خرید اعتباری را از فروشگاه‌های گوناگون فراهم می‌کنند.

تفاوت وام و اعتبار

در ابتدا باید بدانیم که اعتبار با وام یا تسهیلاتی که بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌دهند متفاوت است. وام‌ها معمولا براساس درخواست‌تان، به مبلغ مشخص و به صورت یکجا به شما ارائه می‌شود و ممکن است تنها یکبار بتوانید برای درخواست آن اقدام کنید.

اما اعتبار در عملکرد با وام تفاوت دارد. هنگامی که شما برای دریافت اعتبار از سوی نهاد مالی یا سرویس‌های ارائه‌دهنده حوزه اعتباردهی تأیید می‌شوید، اعتباری ویژه‌ای به شما اختصاص داده می‌شود که می‌توانید بارها به طور کامل یا جزئی از آن استفاده کنید. روش دریافت این اعتبار و بازپرداخت آن تقریباً در همه این سرویس‌های ارائه‌دهنده، شبیه به یکدیگر است و تفاوت چشمگیری با هم ندارند.

خرید با اعتبار خود یا خرید به‌صورت نقدی؟

پیش از اینکه به نحوه دریافت اعتبار و خرید اقساطی بپردازیم، لازم است که تفاوت میان خرید نقدی و اعتباری را توضیح دهیم. در خریدهای نقدی هزینه خرید در لحظه انجام می‌شود. درواقع هنگامی که شما از کارت بانکی معمول خود برای خرید استفاده می‌کنید یا از درگاه پرداخت اینترنتی خرید خود را انجام می‌دهید، پول مستقیم از حسابتان کسر می‌شود. اما اگر بخواهید با اعتبار خود خرید کنید، به‌جای انتخاب درگاه‌های معمول پرداخت در زمان خرید کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، درگاه پرداخت اعتباری را انتخاب می‌کنید. در این صورت مبلغ کالای موردنظر را بعدا و در بازه‌های زمانی مشخصی پرداخت خواهید کرد.

خرید اقساطی چه کمکی به ما می‌کند؟

تصور کنید که قصد دارید در یک مبلغ مشخصی لوازم منزلتان را تغییر دهید یا می‌خواهید لپ‌تاپ خود را نو کنید. شاید تصمیم به هزینه کردن تمام پولی که پس‌انداز کرده‌اید نداشته باشید یا اولویت‌های مهم‌تری برای شما وجود داشته باشد. از سوی دیگر خرید اقساطی در شرایط تورمی حاضر که قیمت کالاها روز‌انه دچار نوسان می‌شوند، می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. با فرض اینکه قیمت یک کالا در شش‌ماه آینده قرار است چند برابر شود، حتی با درنظر گرفتن سود در خرید اقساطی باز هم به نفعتان تمام خواهد شد.

بنابراین با دریافت اعتبار از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات اعتباری می‌توانید کالاهای موردنیاز خود را به‌صورت اقساطی بخرید و هزینه‌ آن را بعدا بپردازید.

در این روش خرید علاوه‌بر اینکه قدرت خریدتان افزایش می‌یابد، می‌توانید مابقی پول خود را هم صرف اولویت‌های دیگری کنید. چه در خرید‌ کالاهای بادوام مانند لوازم خانگی یا کالای دیجیتال و چه خرید کالاهای زودمصرف می‌توانید برای خرید روی اعتبار خود حساب کنید.

چگونه خرید اقساطی انجام دهیم؟

درحال‌حاضر چندین کسب‌وکار وجود دارند که به دور از عملیات پیچیده بانکی، به شما برای خرید اقساطی اعتبار ارائه می‌دهند تا با دریافت آن از فروشگاه‌های گوناگون کالای موردنظر خود را تهیه کنید. به‌عنوان مثال ازکی‌وام از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات اعتباری است که در طرح‌های متفاوت به شما اعتبار لازم را ارائه می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که قصد خرید قسطی لپ‌تاپ و کالاهای دیجیتال را داشته باشید یا بخواهید برای خرید قسطی لوازم خانگی مانند خرید اقساطی تلویزیون اقدام کنید. در خرید قسطی با ازکی‌وام، انتخاب با شماست. هر وسیله‌ای که در فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام وجود داشته باشد، از هر برند و با هر قیمتی می‌توانید به‌صورت قسطی بخرید. به عبارتی ازکی‌وام انتخاب شما را محدود نمی‌کند.

دریافت اعتبار در ازکی‌وام برای هر طرح متفاوت است. اما به طور کلی دریافت اعتبار طرح‌های ازکی‌وام چند مرحله دارد:

  • ورود به سایت ازکی‌وام
  • واردن کردن شماره موبایل به نام خودتان و ثبت‌نام
  • اعتبارسنجی
  • بارگذاری برخی مدارک
  • تایید مدارک بارگذاری‌شده
  • دریافت اعتبار و خرید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام

دریافت اعتبار و خرید اقساطی از سراسر کشور

در ازکی‌وام می‌توانید متناسب با شرایط خود هر یک از طرح‌های اعتباری را انتخاب و تا سقف ۵۰ میلیون اعتبار دریافت کنید. البته برای دریافت طرح اعتباری کوتاه‌مدت ازکی‌وام به نام «ازکی‌تالی» مراحل دریافت اعتبار کمتر است و بدون نیاز به ارائه چک می‌توانید از ۲۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان اعتبار دریافت کنید. موارد مختلفی مثل بیمه، بلیط هواپیما، تور، پوشاک، زیورآلات و… ازطریق این اعتبار قابل خریداری است، شما خرید خود را انجام می‌دهید و هزینه آن را ماه بعد پرداخت می‌کنید.

از ویژگی‌هایی که ازکی‌وام برای دریافت اعتبار دارد این است که شما در هیچ‌یک از مراحل دریافت نیاز به مراجعه حضوری ندارید و تمام فرایند اعتبارسنجی و ارائه اعتبار کاملا آنلاین انجام می‌شود. همچنین شما از هرکجای ایران می‌توانید نسبت به دریافت اعتبار و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ازکی‌وام اقدام کنید. اگر عزمتان را برای دریافت اعتبار جذب کرده‌اید و می‌خواهید کالای خود را به‌صورت اعتباری دریافت کنید، می‌توانید سری به سایت ازکی‌وام بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی