سونی بهزودی قابلیت رفرش ریت متغیر را برای پلی استیشن 5 منتشر میکند
سونی میخواهد طی ماههای آینده قابلیت رفرش ریت متغیر (VRR) را در اختیار کاربران پلی استیشن 5 قرار دهد. این ویژگی مورد انتظار نرخ تازهسازی نمایشگر را با خروجی گرافیکی PS5 همگامسازی میکند تا مصنوعات ...
سونی میخواهد طی ماههای آینده قابلیت رفرش ریت متغیر (VRR) را در اختیار کاربران پلی استیشن 5 قرار دهد. این ویژگی مورد انتظار نرخ تازهسازی نمایشگر را با خروجی گرافیکی PS5 همگامسازی میکند تا مصنوعات بصری و مشکلات فریم ریت کاهش پیدا کند. گیمرها میتوانند از این قابلیت حتی در بازیهای که به صورت رسمی از آن پشتیبانی نمیکنند، بهره ببرند.
سونی با انتشار یک بروزرسانی جدید برای پلی استیشن 4 و 5، از عرضه ویژگی VRR برای جدیدترین کنسول بازیاش خبر داد. به گفته ژاپنیها، بازیهای آینده احتمالا در همان زمان عرضه از VRR پشتیبانی خواهند کرد:
«گیمپلی بسیاری از بازیهای PS5 با رندرگیری گرافیکی آنی روانتر میشود، گرافیکها شفافتر به نمایش گذاشته میشوند و لگ ورودی هم کاهش مییابد. بازیهای پلی استیشن 5 که در گذشته منتشر شدهاند، از طریق یک پچ میتوانند از VRR پشتیبانی کنند و بازیهای آینده هم احتمالا در همان زمان عرضه قادر به پشتیبانی از این قابلیت خواهند بود.»
امکان اعمال VRR برای تمام بازیهای پلی استیشن 5
به گفته سونی، گیمرها میتوانند از VRR حتی برای بازیهایی که از آن پشتیبانی نمیکنند هم بهره ببرند:
«این ویژگی احتمالا کیفیت برخی بازیها را بهبود میدهد. اگر با فعالسازی این ویژگی با عملکرد نامناسبی روبهرو شدید، میتوانید هر زمانی که بخواهید آن را غیرفعال کنید.»
گزینه فعالسازی VRR برای بازیهایی که از آن پشتیبانی نمیکنند، در تنظیمات نمایشگر و ویدیوی PS5 ظاهر میشود و میتوانید آن را به همراه خود VRR فعال کنید.
سونی تاریخ دقیق انتشار این ویژگی را اعلام نکرده و تنها گفته که در ماههای آینده از راه میرسد. با این وجود انتظار داریم در آینده نزدیک این قابلیت به صورت بتای عمومی در اختیار گیمرها قرار بگیرد تا بتوانند آن را آزمایش کنند.
همانطور که گفتیم، سونی برای کنسولهای PS4 و PS5 هم بروزرسانی نرم افزاری جدیدی منتشر کرده که شامل برخی بهبودهای رابط کاربری برای کارتهای Trophy و Game Base و همچنین صدای مونو برای هدفونها میشود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.