ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رایانه
تکنولوژی

بازار PC در فصل اول 2022 کوچکتر شد؛ لنوو و اچ‌پی همچنان پیشتاز

طبق داده‌های ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر، در سه ماهه اول سال 2022 شاهد کاهش عرضه جهانی رایانه‌های شخصی بوده‌ایم و تعداد دستگاه‌های عرضه شده به بازار 77.5 میلیون اعلام شده است که در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

طبق داده‌های ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر، در سه ماهه اول سال 2022 شاهد کاهش عرضه جهانی رایانه‌های شخصی بوده‌ایم و تعداد دستگاه‌های عرضه شده به بازار 77.5 میلیون اعلام شده است که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، 7.7 درصد کاهش پیدا کرده است.

گارتنر در گزارش خود توضیح می‌دهد که کاهش عرضه کروم‌بوک به شدت بر بازار تاثیر گذاشته و بدون احتساب این دستگاه‌ها، بازار رایانه‌های شخصی سالانه 3.3 درصد می‌توانست رشد داشته باشد.

رایانه

برتری لنوو و رشد اپل در بازار رایانه های شخصی

طبق نمودارهای ارائه شده، لنوو با عرضه حدود 18 میلیون دستگاه همچنان پرفروش‌ترین برند در بازار رایانه های شخصی محسوب می‌شود و پس از آن به ترتیب Dell، اچ‌پی و اپل قرار گرفته‌اند. با این وجود، دل، اپل و ایسوس تنها برندهای این لیست با رشد سالانه محسوب می‌شوند.

اپل حدود 7 میلیون مک در سه ماهه گذشته به فروش رساند که در مقایسه با همین دوره زمانی در سال گذشته (عرضه 6.5 میلیون دستگاه)، رشد 8.6 درصدی را تجربه کرده است. ایسوس حدود 6 میلیون دستگاه را راهی بازار کرده اما نسبت به سال قبل، 20.6 درصد رشد کرده است. در نهایت، Dell که نزدیک به 14 میلیون دستگاه روانه بازار کرده نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

رایانه

غول فناوری مستقر در کوپرتینو با مک‌های مبتنی بر M1 خود موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده و در چند وقت گذشته از دستگاه‌هایی مانند مک بوک‌پرو مجهز به M1 پرو و M1 مکس یا همچنین مک استودیو با تراشه قدرتمند M1 اولترا رونمایی کرده است.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق گزارش‌های منتشر شده، بازار رایانه‌های شخصی به طور کلی در حال بهبود پیدا کردن است. گارتنر از جنگ اوکراین به عنوان عاملی برای عدم رشد سه ماهه گذشته یاد می‌کند، زیرا بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی دولتی، ارسال محصولات و خدمات خود به کشور روسیه را متوقف کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی