ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا
آموزش

چگونه فونت گوشی سامسونگ را تغییر دهیم؟

One UI سامسونگ یکی از بهترین رابط‌های کاربری در دنیای اندروید به حساب می‌آید که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تغییر فونت گوشی های گلکسی سامسونگ و همچنین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

One UI سامسونگ یکی از بهترین رابط‌های کاربری در دنیای اندروید به حساب می‌آید که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان تغییر فونت گوشی های گلکسی سامسونگ و همچنین دانلود و نصب فونت های جدید است. همچنین می‌توانید در گوشی های سامسونگ فونت فارسی را هم تغییر دهید.

اگر از فونت کنونی گوشی‌تان خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی تنوع به آن بدهید، می‌توانید به راحتی در گوشی‌های سامسونگ فونت را تغییر دهید. با تغییر فونت حس و حال تازه‌ای به گوشی‌تان خواهید داد.

نحوه تغییر فونت گوشی های سامسونگ

تقریبا تمام گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI قادر به تغییر فونت هستند. تغییر فونت سیستم روی تمام سیستم عامل و همچنین اپ‌های نصب شده روی دستگاه تاثیر می‌گذارد.

روی گوشی‌های سامسونگ چندین فونت از پیش نصب شده که شامل پیش فرض، سامسونگ One و Gothic Bold به همراه سامسونگ Sans می‌شود. با این حال می‌توانید از طریق گلکسی استور به فونت‌های بیشتری هم دست پیدا کنید. البته می‌توانید به سراغ‌های اپ‌های شخص ثالث در پلی استور گوگل هم بروید، هرچند شاید نتیجه نهایی چندان مناسب نباشد و با ناهماهنگی‌هایی در رابط کاربری مواجه شوید.

همانطور که می‌توان انتظار داشت، در کنار تغییر فونت و دانلود فونت های جدید برای گوشی های گلکسی سامسونگ، امکان تغییر سایز فونت هم وجود دارد تا خوانایی آن افزایش یابد. اما چگونه فونت را تغییر دهیم؟

تغییر فونت سیستم در گوشی سامسونگ

برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی گوشی سامسونگ خود به مسیر Settings > Display > Font size and style بروید و روی گزینه Font Style ضربه بزنید.
  • در اینجا تمام فونت‌ها با سبک اصلی‌شان به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید، انتخاب کنید.

پس از انتخاب فونت، به سرعت در تمام سیستم اعمال می‌شود. اگر می‌خواهید از فونت سیستمی بولد (Bold) استفاده کنید، در مسیر Settings > Display > Font size and style، گزینه Bold را فعال کنید.

در همین بخش می‌توانید با کشیدن اسلایدر پایین صفحه به سمت چپ یا راست، سایز فونت را هم تغییر دهید. اگرچه با افزایش سایز فونت می‌توانید متون را بهتر ببینید، اما اگر این اندازه بیش از حد شود، با مشکلاتی در رابط کاربری مواجه می‌شوید و برخی المان‌ها در بعضی مواقع کات می‌شوند.

نحوه دانلود و نصب فونت جدید روی گوشی سامسونگ

دانلود و نصب فونت های سیستمی جدید روی گوشی های موبایل سامسونگ بسیار ساده است و برای اینکار باید از گلکسی استور همین کمپانی استفاده کنید. همانطور که گفتیم امکان استفاده از اپ‌های شخص ثالث هم وجود دارد اما شاید با مشکلاتی در رابط کاربری مواجه شوید.

برای دانلود فونت‌های جدید از طریق گلکسی استور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به مسیر Settings > Display > Font size and style > Font style روی دستگاه گلکسی خود بروید.
  • گزینه Download fonts را انتخاب کنید. با اینکار، گلکسی استور باز می‌شود و لیستی از تمام فونت‌هایی که می‌توانید دانلود کنید، پیش روی شما قرار می‌گیرد.
  • متاسفانه اکثر فونت‌های موجود در گلکسی استور پولی هستند، هرچند نمونه‌های رایگان هم می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید. پس از دانلود یک فونت، به صورت خودکار روی گوشی سامسونگ شما نصب می‌شود.
  • پس از نصب دوباره به مسیر Settings > Display > Font size and style > Font style بروید و فونت جدیدی را که دانلود کرده‌اید، انتخاب کنید. حالا فونت روی گوشی‌تان اعمال می‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید.

شما می‌توانید هر تعداد فونتی که بخواهید روی گوشی‌تان نصب کنید و به مرور زمان آن‌ها را تغییر دهید تا حس و حال جدیدی را تجربه کنید. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که برخی فونت‌ها شاید مقداری با اپ‌ها مشکل داشته باشند.

در ادامه ویدیوی آموزش تغییر فونت گوشی سامسونگ را می‌بینید:

تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ با برنامه zFont 3

برای تغییر فونت فارسی گوشی موبایل سامسونگ می‌توانید به سراغ برنامه zFont 3 بروید. اول از همه این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کرده و سپس وارد آن شوید. برای تغییر فونت از طریق این اپ، ابتدا باید فونت مدنظرتان را دانلود کرده باشید.

در صورت دانلود فونت، در سمت راست بخش پایینی صفحه باید روی گزینه Local ضربه بزنید. در ادامه گزینه Aa را انتخاب کرده و به مسیری بروید که فونت دانلود شده در آن قرار دارد. فونت را انتخاب کرده و روی گزینه OK ضربه بزنید.

حالا در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، از میان گزینه‌ها باید گزینه oneUI #All را انتخاب کنید. در پایان روی گزینه Done ضربه بزنید. پس از مدتی یک صفحه پیش روی شما قرار می‌گیرد که شامل دو بخش می‌شود و باید گزینه‌های آن را انتخاب کنید.

تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ با برنامه zFont 3

در ابتدا بالاترین گزینه را انتخاب کنید که نصب یک فونت است. این فونت احتمالا SamsungSans باشد، هرچند شاید اپ فونت دیگری را برایتان انتخاب کرده باشد. گزینه دوم تغییر فونت سیستم به فونت انتخابی برنامه است. در بخش سوم باید از ورود به حساب سامسونگ مطمئن باشید تا از اطلاعات شما فایل پشتیبان تهیه شود. در مرحله بعدی از دیتا بکاپ گرفته می‌شود و در بخش آخر فونت نصب شده، پاک می‌شود.

حالا در قسمت دوم با انتخاب اولین گزینه، فونت موردنظرتان روی گوشی نصب می‌شود. گزینه دوم فونت را به حالت پیش فرض تبدیل می‌کند و در نهایت گزینه سوم هم فایل پشتیبان را بازیابی می‌کند.

با همین چند قدم ساده می‌توانید فونت گوشی سامسونگ را با اپ zFont 3 تغییر دهید.

تغییر فونت گوشی سامسونگ به آیفون

برای تغییر فونت گوشی سامسونگ به آیفون تنها کافیست فونت آیفون را دانلود کنید و مانند مرحله قبلی و با استفاده از برنامه zFont 3، آن را روی گوشی‌تان نصب کنید.

سوالات متدوال تغییر فونت گوشی سامسونگ

چطور می توان بدون نصب برنامه فونت گوشی سامسونگ را تغییر داد؟

برای تغییر فونت گوشی سامسونگ بدون اپ باید به تنظیمات، نمایشگر و سبک و اندازه فونت بروید و از آنجا فونت را تغییر دهید. علاوه بر انتخاب فونت جدید، می‌توانید سایز آن را هم تغییر دهید.

امکان نصب فونت های جدید روی موبایل سامسونگ وجود دارد؟

بله می‌توانید از طریق گلکسی استور به فونت‌های جدید دسترسی پیدا کنید و یا به سراغ اپ‌های شخص ثالث مانند zFont 3 بروید.

تغییر فونت فارسی گوشی سامسونگ با zFont 3 چگونه است؟

برای این کار باید اپ zFont 3 و همچنین فونت فارسی مدنظرتان را دانلود کنید و در محیط برنامه با رفتن به بخش Local، این فونت را انتخاب کنید. در ادامه با طی چندین مرحله ساده می‌توانید از فونت فارسی یا انگلیسی جدید مانند فونت آیفون روی گوشی موبایل سامسونگ خود لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی