ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف حساب کاربری تلگرام
آموزش

چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم؟

تلگرام یک پیام‌رسان منعطف و همه‌کاره محسوب می‌شود که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم آن، امکان حذف حساب کاربری تلگرام است که به افراد اجازه می‌دهد تا ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

تلگرام یک پیام‌رسان منعطف و همه‌کاره محسوب می‌شود که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم آن، امکان حذف حساب کاربری تلگرام است که به افراد اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را در این پلتفرم پاکسازی کنند. انجام این کار از طریق دو روش ممکن است که در ادامه به نحوه آن خواهیم پرداخت.



حذف حساب کاربری تلگرام

دو روش اصلی برای حذف حساب کاربری تلگرام وجود دارد که یکی از طریق اپلیکیشن آن و دیگری در نسخه تحت وب در دسترس قرار دارند. البته توجه داشته باشید که نتیجه این دو شیوه با هم متفاوت خواهد بود که در قسمت‌های بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت. همچنین در نظر داشته باشید که پس از پاک کردن اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات شما در این پیام‌رسان شامل چت‌ها، لیست مخاطبین، گروه‌ها و... به صورت دائمی حذف خواهد شد و در صورت ساخت مجدد یک حساب کاربری، باز هم نمی‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

پاک کردن اکانت تلگرام در اپلیکیشن آن

یکی از قابلیت‌های امنیتی تلگرام، حذف خودکار اکانت است که موجب غیر فعال شدن حساب کاربری پس از گذشت مدت زمان معینی خواهد شد. مقدار پیش‌فرض برای این ویژگی روی بازه ۶ ماه قرار دارد؛ اما کاربران می‌توانند مقادیر دیگری را هم برای آن تعریف کنند که به صورت زیر قابل انجام است.

۱. ابتدا برنامه تلگرام را روی دستگاه خود اجرا کرده و در صورت نیاز وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. روی آیکن منو (آیکن همبرگری) در گوشه صفحه بزنید و سپس گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

۳. در صفحه تنظیمات به بخش Privacy and Security بروید.

حذف حساب کاربری تلگرام

۴. به پایین صفحه جدید اسکرول کنید تا گزینه Delete my account را مشاهده نمایید.

۵. حالا روی گزینه If away for بزنید و از پنجره پاپ آپ باز شده گزینه 1 month را انتخاب کنید.

۶. اکنون دوباره به صفحه اصلی تنظیمات بازگردید و روی آیکن سه نقطه در گوشه صفحه بزنید و پس از آن در منوی باز شده گزینه Log out را لمس کنید تا از حساب کاربری خود خارج شوید.

حذف حساب کاربری تلگرام

در این حالت اگر به مدت ۱ ماه از پیام‌رسان تلگرام روی هیچ پلتفرمی (شامل دسکتاپ، تحت وب و موبایل) استفاده نکنید، حساب کاربری شما به صورت خودکار حذف خواهد شد. توجه داشته باشید که در مدت زمان گفته شده حتی اگر یکبار وارد اکانت خود شوید، دوباره باید برای ۱ ماه دیگر جهت پاک شدن اکانت منتظر بمانید. تمامی مراحل گفته شده در نسخه دسکتاپ تلگرام هم قابل انجام است و می‌توانید از طریق نرم افزار مخصوص کامپیوتر نیز این کار را انجام دهید.

پاک کردن آنی اکانت تلگرام

اگر علاقه‌ای به صبر کردن جهت حذف شدن حساب کاربری تلگرام خود ندارید؛ می‌توانید از نسخه تحت وب این پیام‌رسان استفاده کنید که امکان پاک کردن آنی و بدون معطلی اکانت را فراهم می‌سازد. تنها کافی است مراحل زیر را سپری کنید.

۱. آدرس my.telegram.org/auth را در مرورگر موبایل یا رایانه خود وارد کرده و صبر کنید تا صفحه آن لود شود. برای باز شدن صفحه باید ابزار تغییر آی‌پی خود را روشن کرده باشید.

۲. برای ادامه کار در کادر قرار گرفته زیر عنوان Your Phone Number، شماره همراه متصل به حساب کاربری خود را وارد کنید تا پیام تایید جهت احراز هویت برای شما ارسال شود.

۳. پس از دریافت کد تایید، آن را در کادر Confirmation code تایپ کنید و سپس روی کلید Sign In بزنید.

حذف حساب کاربری تلگرام

۴. در صفحه جدید گزینه دوم با عبارت Delete Account را در زیر عنوان Your Telegram Core انتخاب کنید.

۵. حالا باید برای حذف شدن حساب کاربری تلگرام خود روی کلید Delete My Account یا Done کلیک کنید.

۶. در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده، گزینه Yes, Delete My Account را انتخاب کنید.

حذف حساب کاربری تلگرام

پس از طی کردن مراحل بالا، اکانت تلگرام شما همراه با داده‌های آن حذف خواهد شد. توجه داشته باشید که کد تاییدیه دریافتی از سوی تلگرام را به هیچ عنوان با اشخاص دیگر به اشتراک نگذارید؛ زیرا می‌تواند به راحتی موجب پاک شدن اکانت بدون اطلاع شما شود.

سوالات متداول درباره حذف حساب کاربری تلگرام

آیا می‌توان تنها اقدام به غیرفعال کردن اکانت تلگرام نمود؟

خیر؛ تلگرام امکان غیرفعال کردن حساب‌های کاربری و فعال‌سازی مجدد آن‌ها را در اختیار افراد نمی‌گذارد. در روش اشاره شده، تمامی اطلاعات کاربر پس از حذف اکانت، پاک خواهد شد و امکان دسترسی مجدد به آن‌ها وجود ندارد.

آیا می‌توان پس از پاک کردن اکانت تلگرام، حساب کاربری جدیدی ساخت؟

بله؛ کاربران می‌توانند پس از حذف کردن حساب کاربری تلگرام خود، دوباره اقدام به ساخت اکانت جدیدی با همان شماره کنند. البته ممکن است برای انجام این کار نیاز به سپری شدن چندین ساعت وجود داشته باشد؛ اما در هر صورت قابل انجام خواهد بود.

آیا امکان حذف آنی حساب کاربری تلگرام از طریق اپلیکیشن آن وجود دارد؟

خیر؛ اپلیکیشن تلگرام تنها امکان حذف خودکار اکانت پس از سپری شدن مدت زمان مشخصی را در اختیار کاربران می‌گذارد و برای پاک کردن آنی حساب کاربری باید حتما از نسخه تحت وب آن استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Yarleader یاررهبری
    Yarleader یاررهبری | ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

    😂 واقعاً مضحک هست این تلگرام مسخره

    باید بری سایتش تا حذف اکانت کنی

    در پیام رسان توانمند سروش پلاس شما به راحتی می توانید در تنظیمات اپلیکیشن بخش امنیت با کلیک بر روی سه نقطه بالا دکمه حذف حساب کاربری را زده و پس از آن روی گزینه حذف حساب کاربری بزنید و پس از کلیک بر ردی دکمه تایید حساب شما حذف می شود

    • Yarleader یاررهبری
      Yarleader یاررهبری | ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

      بر روی به دلیل اشتباه تایپی ردی نوشته شده است

مطالب پیشنهادی