ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ چرا گوگل نمی‌تواند یک پیام‌رسان واحد توسعه دهد؟

یک چیز همواره همه کاربران پلتفرم‌های گوگل را به یکدیگر متصل می‌کند؛ سردرگمی میان پیام‌رسان‌ها. باورش برای خیلی از کاربران سخت است که چرا گوگل طی این همه سال نتوانسته یک پیام‌رسان واحد را به کاربران معرفی کند که به خوبی بتواند با امثال تلگرام، واتس‌اپ و حتی آی مسیج اپل رقابت کند. در این ویدیو به سراغ این موضوع رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

گوگل به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی که با موتور جستجو و سرویس ایمیل خود تقریبا تمامی کاربران دنیا را به تسخیر خود درآورده، هنوز نتوانسته یک پلتفرم واحد برای پیام‌رسانی توسعه دهد. دلیل این امر هنوز مشخص نیست، چرا که این کمپانی طی ۱۰ یا ۱۵ سال اخیر یک دو جین پلتفرم پیام‌رسانی معرفی و بسیاری از آن‌ها را تنها پس از یک سال از چرخه خارج کرده است.

سرویس‌هایی مانند هنگ اوتس، طی حیات خودشان، بارها تغییر کاربری و حتی تغییر ماهیت داده و میان یک پلتفرم سازمان محور به یک پلتفرم کاربر محور در رفت و آمد بوده است. همین اواخر نیز این کمپانی تصمیم گرفت تا آن بخشی از این پلتفرم که در اختیار کاربران است را به گوگل میت و گوگل چت تغییر دهد!

گوگل

این به خودی خود اصلا حای شکایتی ندارد چرا که هدف همواره ساده‌سازی پلتفرم‌هاست، اما جالب است بدانید که پیش از این گوگل چت در اختیار کاربران قرار داشت و گوگل آن را پس از چند سال از رده خارج کرد! مورد عجیب دیگر رقابت پیام‌رسان‌های گوگل با یکدیگر است. گوگول وویس تقریبا تمامی کاربردهای گوگل چت و میت را درون خود جای داده و همزمان با گوگل دوئو نیز رقبات می‌کند. سرویس‌های آنلاین گوگل مثل داکس نیز چت مخصوص به خودشان را دارند و حتی کاربران می‌توانند درون جیمیل از یک چت مجزا نیز استفاده کنند! همین پیچیدگی باعث شد تا در یک دیجی‌تک به سراغ داستان عجیب و غریب پیام‌رسان‌های گوگل بروم. توصیه می‌کنم ویدیوی فوق را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • roham
    roham | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    وسطش که بوق زد خیلی خندم گرفت.😂 😂 😂 😂 😂

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.